Gå til innhold

Avslørt! Egon og Peppes serverer fabrikkmat


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/8622463/

MATKONTROLLEN (TV 2): Norges største familierestauranter markedsfører at maten lages av «beste» råvarer. Matkontrollen avslører at de serverer fabrikkmat.

Jeg er ikke sjokkert.

Like if I care! De skryter også av ferske bunner.... men jeg har sett at det er "ferske" bunner som er frosne....

så går det kjappere å lage maten :)

Anonymkode: f0fb6...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The damned

Det har vel vært kjent lenge. Kan også smake at det ikke akkurat er hjemmelaget.

Allikevel kan jeg godt spise en pizza på Peppes. Helt greit det,men Egon synes jeg er overpriset i forhold til kvalitet,smakløst og små porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller, utrolig at de juger og reklamer for noe som er usant.

Anonymkode: 3d5f4...1bd

De skulle fått en bot eller noe, men det skjer nok ikke,dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen er overrasket... Forøvrig leste jeg i en annen artikkel nylig i forbindelsen om barnemenyer at Egon også har ferdigporsjoner av maten. Det kom fram da det ble spurt hvorfor man ikke kunne kjøpe en halv vanlig porsjon. Nei, det gikk ikke for da gikk så mye mat tapt. For de som ikke helt skjønner hva det betyr, så er det altså ferdigmat i vakumposer som servers på Egon. Skal ikke se bort fra at hovedleverandøren deres er Fjordland... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lese artikkelen istendenfor å henge se opp en setning..

Anonymkode: 3d5f4...1bd

Du kan jo svare brukeren heller enn å svare frekt?

Anonymkode: 1bbd6...4b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Egon har jevnt over bra service og hyggelige folk som serverer. Maten er ikke så mye å skryte av. Kjøpte Cæsar Salat der en gang. Var bare en haug med salat som var dynket i dressing og toppet med et par ørsmå biter med paprika og en krutong eller to. Litt tørr kyllingfilet lå på siden. Det var ihvertfall ikke verdt 170 kr. 

Anonymkode: 1b7f2...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At maten er vakuumpakket og ferdig ser jeg ikke som det største problemet, men at de tar priser som om de var gourmetrestauranter. Bestill en treretters med "tilhørende" (utvalg og kunnskap er fraværende her) viner på Egon og du kommer opp i samme pris som en kvalitetsrestaurant. 

Dette vet alle, men likevel så ler eierne hele veien til banken...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Egon og Peppes har mye mat som er halvferdig. Kommer til dem som vakumert mat klar for oppvarming, eller frosent slik som for eksempel pizzabunn.

Har vært flere anmeldere av restauranter som har påpekt dette tidligere angående Egon. 

Det er forøvrig mange år siden Peppes gikk bort i fra å lage bunn, saus, rømmedressing osv selv. Nå kommer alt ferdig sammen med ferdigkuttet tilbehør.

http://www.dn.no/smak/2016/08/22/1327/Lunsjguiden/alle-elsker-egon-men-hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du har mistfostått litt..

 

Anonymkode: 3d5f4...1bd

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Man får det man betaler for, og hverken Egon eller Peppes er gourmetrestauranter. De færreste gjester som velger Egon er i stand til å smake forskjell på om det er benyttet førsteklasses råvarer eller lettvinte løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Chiubi skrev:

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Man får det man betaler for, og hverken Egon eller Peppes er gourmetrestauranter. De færreste gjester som velger Egon er i stand til å smake forskjell på om det er benyttet førsteklasses råvarer eller lettvinte løsninger. 

Jo. du har misfortått, Egon og Peppes reklamere med at de lager maten fra bunnen og at maten er hjemmelaget , det er en løgn de serverer fabrikkmat.

 

Anonymkode: 3d5f4...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Litt av en "sjokk-nyhet" dette ja... :dry:

 Man må være temmelig idiot, dersom man ikke skjønner at maten man spiser der ikke er lagd helt fra bunnen...

Anonymkode: f845d...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Både Egon og Peppes har mye mat som er halvferdig. Kommer til dem som vakumert mat klar for oppvarming, eller frosent slik som for eksempel pizzabunn.

Har vært flere anmeldere av restauranter som har påpekt dette tidligere angående Egon. 

Det er forøvrig mange år siden Peppes gikk bort i fra å lage bunn, saus, rømmedressing osv selv. Nå kommer alt ferdig sammen med ferdigkuttet tilbehør.

http://www.dn.no/smak/2016/08/22/1327/Lunsjguiden/alle-elsker-egon-men-hvorfor

du har rett.

Slapp rucola

Verre var det med pizzaen. Eggeplommene lyste gule, men ruccolaen var like slapp som på sandwichen.

– Og det er nok det eneste de har lagt på inne på kjøkkenet, sa Pepper og løftet forsiktig på bunnen for å avsløre at det var snakk om en industriell, ferdigprodusert bunn antagelig levert i frossen tilstand med saus og ost til restauranten.

Anonymkode: 3d5f4...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/8622463/

MATKONTROLLEN (TV 2): Norges største familierestauranter markedsfører at maten lages av «beste» råvarer. Matkontrollen avslører at de serverer fabrikkmat.

Jeg er ikke sjokkert.

Dette har jeg vist lenge, lasagnen på Egon var iallefall helfabrikat før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel egentlig ikke komme som en overraskelse. Jeg har vært på Egon 2 ganger i mitt liv tror jeg, det er noe av det verste jeg har opplevd av restaurant. Jeg kommer aldri til å legge igjen penger på mat der igjen. Jeg blir sjokkert når jeg hører at folk faktisk synes Egon er ålreit - det er sinnsykt dyrt i forhold til hva man får. Peppes er også dyrt og kanskje en av de dårligste pizzaene du kan kjøpe, men det er allikevel ikke like flaut som Egon... men det at de begge basically bare varmer opp mat kan man smake etter en halv bit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Baremenneske

Ble ikke akkurat sjokkert, men har ikke imot dem for det! Er nok mange fler av dem som gjør det slik også, men som slapp unna kontroll denne gangen.. Så lenge de ikke fant ut verre ting, så syns jeg folk henger seg litt vel mye opp i den her saken..- var nå fortsatt mat og ikke andre ting de fant, selv om de kanskje har skrytt på seg litt i reklamen.. 

Om folk er sjokkert og vil ha gourmet...-så får de gå å finne det da- og betale mer!🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om Dolly lager pizzabunner selv?

Anonymkode: 2bcd8...f38

Nei, de får den frossen. Men jeg jobba på pizzabakeren og der lagte vi bunner hver morgen.

Anonymkode: 10313...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...