Gå til innhold

Over streken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært gift i 4år og de siste 2årene har vært ganske tunge..dødsfall i nær familie, et grusomt svangerskap og tøff fødsel, og kolikkbarn(og en mann som ikke stilte opp). Når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon møtte jeg en ny kollega (en annen avdeling,så vi sees kanskje 1-2 gg mnd). Han ga meg masse komplimenter og som sliten "alene"mor ble jeg sjarmert. Svarte dog ikke med samme mynt, da jeg aldri hadde gått inn for å fløte med andre. Etterhvert ble tonen vennskapelig og vi trives i lag (med andre på jobb selvfølgelig). Forrige uke sendte jeg en SMS der jeg spurte om han ville delta på kurs med meg (hadde en åpen plass). Han sa at han ville aldri sagt nei til en mulighet for å se meg. Så skrev vi litt frem og tilbake ang jobb, og han avsluttet med at han gledet seg til å se meg. Vi hadde en kollegial tone på kurset, og etter vi fikk prøve resultatet sendte jeg en SMS for å spør om han fikk alt rett. Han svarte at han var ukonsentrert og at jeg Såg fantastisk ut. Jeg tenker på han hele tiden, men har ikke svart flørtende,utenom å skrive at jeg er glad han er på teamet vårt, men jeg tenker at det er dumt å sende SMS i utgangspunktet?  Er jeg over grensa her? Har tusen sommerfugler men hadde aldri vært utro.

Anonymkode: a5dc9...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gift i 4 år. 4 år!! Det er jo ingenting. Hva om mannen din holder på på samme måte?

Hvis du føler du må skjule for mannen så gjør du allerede noe galt.

I gode og onde dager gjelder vist ikke for alle..

Anonymkode: 8ebad...659

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du bør la være å sende sms uansett når han har en så flørtende tone med deg og ønsker å ha deg mer enn bare en kollega. Det er ikke rett overfor verken din mann eller han kollegaen. Du gir ham et håp. 

Arbeid heller med ditt ekteskap så lenge du er gift.

Jeg mener at så lenge man er i forhold jobber man med det og prøver å fokusere alt på å bidra til at det blir så godt som mulig. Det er da ikke rett å involvere seg med en annen person som du vet vil noe mer. Forstår at du blir tiltrukket og hvem liker ikke å få  høre at man blir likt. Men du er i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så må du blande mannem din inn i flere samtaler så kanskje han skjønner at du er opptatt. Selv om livet er tøft til tider så er det ikke vits å kaste bort et ekteskap mot en liten flørt?

Anonymkode: 8ebad...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

NHar vært gift i 4år og de siste 2årene har vært ganske tunge..dødsfall i nær familie, et grusomt svangerskap og tøff fødsel, og kolikkbarn(og en mann som ikke stilte opp). Når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon møtte jeg en ny kollega (en annen avdeling,så vi sees kanskje 1-2 gg mnd). Han ga meg masse komplimenter og som sliten "alene"mor ble jeg sjarmert. Svarte dog ikke med samme mynt, da jeg aldri hadde gått inn for å fløte med andre. Etterhvert ble tonen vennskapelig og vi trives i lag (med andre på jobb selvfølgelig). Forrige uke sendte jeg en SMS der jeg spurte om han ville delta på kurs med meg (hadde en åpen plass). Han sa at han ville aldri sagt nei til en mulighet for å se meg. Så skrev vi litt frem og tilbake ang jobb, og han avsluttet med at han gledet seg til å se meg. Vi hadde en kollegial tone på kurset, og etter vi fikk prøve resultatet sendte jeg en SMS for å spør om han fikk alt rett. Han svarte at han var ukonsentrert og at jeg Såg fantastisk ut. Jeg tenker på han hele tiden, men har ikke svart flørtende,utenom å skrive at jeg er glad han er på teamet vårt, men jeg tenker at det er dumt å sende SMS i utgangspunktet?  Er jeg over grensa her? Har tusen sommerfugler men hadde aldri vært utro.

Anonymkode: a5dc9...4e1

Hei Ts! 

Det er sykt tøft på samlivet med småbarn for alle. Isæe da du føler du gjør det alene. Jeg hadde det også slikt, mannen stilte ikke opp og følte ikke han engang skjønte hvor tøft det er å være alene om et gråtende barn. Det er en utakknemlig jobb og man føler seg ikke verdsatt. 

Syns andre er så kjappe til å dømme, utifra hva du skriver sier du jo at du aldri ville vært utro, du har heller ikke flørtet tilbake. MEN du nyter i stillhet oppmerksomheten du får fra denne kollegaen. Det er ikke noe galt i det, man slutter ikke være menneske bare fordi man er gift. Det er kanskje i gråsonen å sende sms. Men ikke over streken, faren er at du ikke klarer å stoppe og lar det gå over streken. 

 kan du forsvare det for mannen din om han skulle fått vite? Jeg tror jeg faktisk hadde fortalt han det. Slik du skriver her. Hver ærlig å si at en mannlig kollega vier deg oppmerksomhet og flørter og at det føles godt at noen gjør det. At du aldri ville vært utro men du trenger at mannen din legger merke til deg, gir deg komplimenter og verdsetter deg. At dere må være to om barnet og gjøre noe koselig sammen bare dere to. Ikke bare være foreldre men også kjærester. Kanskje dette får mannen din til å innse at han ikke kan ta deg forgitt og gjør at dere får det bedre sammen enn det dere har hatt det på lenge. 

det er ikke så uvanlig at folk som er gift blir litt små betatt av andre enn partneren sin i perioder forholdet hangler. Det er livet. Det viktigste er at man ikke gir etter for følelsene men heller snakker med partneren sin og jobber for at forholdet skal bli bedre. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 478cb...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her 

Tusen takk for svar alle sammen .

Ja jeg hadde kunne stå for det jeg har skrevet dersom det ble oppdaget . har prøvd å forklare til mannen hva jeg trenger men det blir bare krangel ..får nok slutte å sende SMS, ser flere tenker det er galt, kanskje også jeg siden jeg startet tråden

Anonymkode: a5dc9...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynte jo selv å ta kontakt via sms osv så du bør ta et stort skritt tilbake nå.. Farlig farlig. Jobb med forholdet istedenfor å fore deg med oppmerksomhet fra andre. Helt klart over streken! 

Anonymkode: 2d607...683

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

. har prøvd å forklare til mannen hva jeg trenger men det blir bare krangel ..

Anonymkode: a5dc9...4e1

Kanskje det er noe han føler han trenger og? Er han fornøyd med sånn som det er? Det er viktig at dere finner løsninger som begge er fornøyde med. Noe må han finne seg i, og noe må du finne deg i. 

Det er lett for å føle og gå i forsvarsposisjon dersom han føler at du bare klager og klandrer han, at han er ikke god nok for deg. Mange ganger kan det være lurt å oppmuntre og si hva du liker så godt når han gjør/gjorde, at du setter pris på..... (det du ønsker), enn å virke forlangende. Du mener kanskje ikke å virke streng forlangende, men motparten kan ofte oppfatte det slik og dermed gå i forsvar.

Håper situasjonen blir enklere for dere fremover. Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

Tusen takk for svar alle sammen .

Ja jeg hadde kunne stå for det jeg har skrevet dersom det ble oppdaget . har prøvd å forklare til mannen hva jeg trenger men det blir bare krangel ..får nok slutte å sende SMS, ser flere tenker det er galt, kanskje også jeg siden jeg startet tråden

Anonymkode: a5dc9...4e1

Altså, du trer over streken, ja. MEN, er du lykkelig i ekteskapet ditt? Tror du du kan bli lykkelig med denne mannen? Vil du slutte å tekste og bli i ekteskapet, eller vil du fortsette å tekste? Og da selvsagt fortelle det til mannen din.

Anonymkode: 32e8c...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært gift i 4år og de siste 2årene har vært ganske tunge..dødsfall i nær familie, et grusomt svangerskap og tøff fødsel, og kolikkbarn(og en mann som ikke stilte opp). Når jeg begynte på jobb igjen etter permisjon møtte jeg en ny kollega (en annen avdeling,så vi sees kanskje 1-2 gg mnd). Han ga meg masse komplimenter og som sliten "alene"mor ble jeg sjarmert. Svarte dog ikke med samme mynt, da jeg aldri hadde gått inn for å fløte med andre. Etterhvert ble tonen vennskapelig og vi trives i lag (med andre på jobb selvfølgelig). Forrige uke sendte jeg en SMS der jeg spurte om han ville delta på kurs med meg (hadde en åpen plass). Han sa at han ville aldri sagt nei til en mulighet for å se meg. Så skrev vi litt frem og tilbake ang jobb, og han avsluttet med at han gledet seg til å se meg. Vi hadde en kollegial tone på kurset, og etter vi fikk prøve resultatet sendte jeg en SMS for å spør om han fikk alt rett. Han svarte at han var ukonsentrert og at jeg Såg fantastisk ut. Jeg tenker på han hele tiden, men har ikke svart flørtende,utenom å skrive at jeg er glad han er på teamet vårt, men jeg tenker at det er dumt å sende SMS i utgangspunktet?  Er jeg over grensa her? Har tusen sommerfugler men hadde aldri vært utro.

Anonymkode: a5dc9...4e1

Så lenge du ikke har skilt deg eller gjort det slutt får du holde deg langt unna. Begynner du å involvere deg så går det raskt utfor stupet. Kutt all kontakt (så langt det går).

Det høres ut til at du bør skille deg fra mannen din. Men gresset er nødvendigvis grønnere et annet sted vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som har vært i den andre enden av dette nettopp (at jeg er som mannen din) så er dette uten tvil over streken!!!! Slutt nå, eller fortell mannen din alt. Dette er utroskap selv om dere ikke er fysiske enda, emosjonell utroskap utvikler seg ofte fysisk etterhvert uansett. 

Anonymkode: b31fc...3d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra en som har vært i den andre enden av dette nettopp (at jeg er som mannen din) så er dette uten tvil over streken!!!! Slutt nå, eller fortell mannen din alt. Dette er utroskap selv om dere ikke er fysiske enda, emosjonell utroskap utvikler seg ofte fysisk etterhvert uansett. 

Anonymkode: b31fc...3d0

Unnskyld meg.. Er det utroskap å sende SMS uten flørtende innhold? Hun svarer jo bare kollegaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege899 skrev (På 30.9.2016 den 7.43):

Unnskyld meg.. Er det utroskap å sende SMS uten flørtende innhold? Hun svarer jo bare kollegaen?

Feil, hun initierte kontakt med han.

Det er noe hvem som helst kan gjøre uten at det trenger å ligge noe bak, men her er det jo tydelig at trådstarters motivasjon er at hun har lyst på en annen enn mannen sin.

Men trådstarter, oppriktig talt; han der kollegaen din er kun ute etter å se hvor langt han får deg. Det er en årsak til at sånne menn går på kvinner i en sårbar situasjon. Kvinnene er på diett og disse Don Juan'ene er manneversjonen av fastfood; tomme kalorier marinert i salt og transfett. Jeg skjønner at det er slitsomt i forholdet, og lett å la seg forlede av drømmen om noe annet.

Men går det ikke an at du tenker annerledes om han, så vil følelsene endre seg etterhvert? Tenk at måten han sjarmerer deg på - kjører på med overdrevet sjarm og komplimenter - er noe du faller for fordi du er sliten mor som føler seg ensom i forholdet, og at du ikke ville valgt han i en annen situasjon? Og at du mest sannsynlig kommer til å angre enormt viss du lar dette utvikle seg.

Endret av a l'orange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Hege899 skrev:

Unnskyld meg.. Er det utroskap å sende SMS uten flørtende innhold? Hun svarer jo bare kollegaen?

Hun blir sjarmert av hans komplimenter og de får mer kontakt.. Han har vist henne stor interesse på det romantiske plan.  Og hun lar han gjøre det. Og deretter lar seg selv rive med og blir god venner. Hun sendte han sms først for å spørre om han ville delta på kurs med henne! Altså hvorfor spørre nettopp han om han vil være med på kurset når hun vet at han er interessert i henne.. Hun trenger ikke si noe tilbake når han flørter, men hun bekrefter han med handlingene sine og det merker han. Eller så hadde han sluttet. Altså hun ønsker kontakt med han, tar kontakt med en som hun vet er interessert i henne og er interessert i han selv, uten å si det.  Å miste hodet synes jeg..  I utroskapsland. Tror neppe partneren hennes hadde godtatt dette om han hadde visst det. Hun gjør uansett dette bak hans rygg... Så synes vel ikke akkurat hun er så veldig tro mot partneren sin. Det beste er å rydde opp i forholdet hjemme enn å rote seg bort utendørs. Da får hun heller gå fra han og finne ut hva hun vil enn å oppføre seg sånn! 

Anonymkode: 2d607...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...