Gå til innhold

Læreren som gir opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

gjest.blogg.no/1475050623_jeg_er_lreren_som_har.html

 

Bytt svensk med norsk og ser du en oppsummering av alt som er galt med norsk skole.

Den svenske modellen er nokså lik den norske på mange områder ikke bare skole. Her har venstresiden mye å lære.

Anonymkode: 0f43b...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er svært markante forskjeller på den virkelighetsbeskrivelsen han kommer med og norske realiteter. Det er vanskelig å se så mange likheter annet at både svensk og norsk skole har vanskelige elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som lærer på ungdomstrinnet og ser likheter; elever er ikke vant med å bli stilt krav til, ikke engang å bli snakket strengt til når de VET at de har gjort noe galt/imot reglene, det blir sydd puter  like store som luftballonger under armene til disse elevene - og problemet er at det begynner å bli en majoritet. De har også ofte veldig liten respekt for lærerne, og har innbilt seg at vi lærere er der for å tolerere deres mangel på oppførsel og at vi ikke egentlig har noe særlig makt til å gi ordentlige konsekvenser for de vet de kan få foreldrene til å ringe og klage for dem, etter å ha fortalt "sin" versjon.

Det er helt sjukt hvor lite respekt dagens lærere får, jeg tok ikke en mastergrad for å sitte i et klasserom og lære folkeskikk til et visst antall elever som ikke viser noe respekt for verken deg eller de andre elevene i klassen. Du har ikke engang lov til å sende de ut på gangen - du må bare la de drite rett på hele opplegget for timen og ødelegge en verdifull time for alle andre.