Gå til innhold

Hodelus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut i går kveld at vi hadde hodelus i familien. Jeg fant egg i håret på eldstegutten, og egg og lus på meg og yngstejenta. Mannen fant jeg ingenting på. Behandlet barna og meg selv for lus. Kastet alle klær og alt sengetøy til vask på 60 - trodde jeg. Jeg har glemt å skifte laken på dobbelsengen og sengen til yngstejenta. Og jeg fant en lus på lakenet hennes i sta, før jeg rev av sengetøyet igjen på alle sengene og har igjen kastet alt i vaskemaskinen på 60 grader. nå skal jo vi kures igjen om en ukes tid (og da håper jeg at jeg ikke glemmer laknene), men er sannsynligheten stor for at vi er smittet igjen? vi har jo sovet i sengetøyet en natt alt. burde jeg kure oss igjen i morgen? skal sjekke gjennom håret på alle mann hver dag med lusekam til neste lusekur. Har brukt det middelet som lusa ikke blir immun mot.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: defe0...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest morhjertegod

Kjøp dobbelt luse kam, den tar både lus og egg. Gre og sjekk håret frem til neste kur som du har tenkt, en skikkelig dritjobb, men må til. ( æsj, begynner klø så fort jeg tenker på lus ) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk lus i familien dreit jeg ærlig talt i hva lusa blir resistent mot, og ba om den sterkeste hestekuren de hadde på apoteket. Så slengte jeg sengetøyet i vaskemaskinen og dro på hytta den helga. Å finne all lus over alt på sofaputer osv hjemme så jeg på som urealistisk, men lusa dør jo fort når den ikke har noe å leve av lengre. 

Og som det ble sagt over her, gre og gre med lusekam. 

Anonymkode: c57a1...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...