Gå til innhold

Spinningsko


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags pedaler har spinningsykler på treningssenteret?  Og hvordan ser feste på sko versus pedal ut? Noen som har et illustrasjonsbilde? 

Jeg har fått meg sykkelsko med SPD feste. Men aner ikke hvilken del som skal sitte på skoene og hvordan pedal ser ut. Har aldri sett så nøye på pedalene. Har ikke tatt så mange spinningklasser men har totalt løpeforbud så jeg må spinne istede fremover. 

Anonymkode: eae8f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mange ulike typer feste for sykkelsko? De på spinning var i hvert fall lik de på vanlig sykkel når jeg drev med spinning for noen år sidem. Hørte aldri noe om at de måtte være riktig type.

Anonymkode: 47c47...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet jeg? SPD er vel det som er vanlig? 

Er derfor jeg spør. Og jeg lurer veldig på hvilke kloss som skal sitte på sko, og hvordan skal de sitte på pedalen? 

Anonymkode: eae8f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningsyklar har som regel SPD-feste, eg har aldri sett ein som ikkje har vore kompatibel med SPD-cleats i alle fall. Eg skjønar ikkje heilt kva du spør om når det gjeld kva del som skal sitje på skoen - kva val har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av dette. YouTube fikser alt. 

Hadde en smørje med cleats og pedalfeste, så ante ikke helt hva som var hva her en stund. Kjøpt brukt og alt var blanda sammen. Ikke rart man blir forvirra. 

Anonymkode: eae8f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at cleatsene sitter rett slik at foten din peker rett fram når skoa er låst til pedalen, og at de er skrudd skikkelig til. En gang jeg kjøpte et nytt par sykkelsko ble ikke cleatsene skrudd ordentlig til, og etterhvert som jeg brukte dem satt ikke cleatsen helt rett lenger. Dermed gikk ikke belastningen rettlinjet, og jeg fikk vondt i låret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt tips. Skal passe på det. 

Men jeg har litt vridde føtter. Når jeg går rett frem peker de litt ut. Det skal jeg ikke bry meg med? 

Må vel etterjustere også for å finne rette tråpunk? 

Anonymkode: eae8f...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...