Gå til innhold

Hvordan sender jeg bestilt pakke i retur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tropper jeg bare opp på postkontoret med pakken med returadresse på? Hva skal jeg pakke den i? Skal bare sende tilbake en del av pakken så trenger ikke så stor eske som det kom i.. 

Anonymkode: 34141...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du tropper opp der du hentet pakken når du skal returnere, medbragt pakken du skal sende.

Du må pakke godt inn i en skikkelig eske, og evt emballere godt inni, slik at varen(e) ikke blir skadet på returen til avsender. Det er ditt ansvar å pakke så godt at skader ikke skjer.

Du må sannsynligvis betale returporto da. Litt avhengig av hvilken avsender det er, selvfølgelig. Noen firmaer, som f.eks. nettbutikkene Boozt og Zalando, har gratis frakt og retur. Men de fleste nettbutikker dekker ikke returkostnadene for deg, det må man betale selv.

Inni returpakken bør du selvsagt legge utfylt returskjema (noe mange har), eller evt fylle ut det vanlige angrerettskjemaet (skal medfølge alle nettkjøp) og legge det/klistre det godt synlig i esken. Hvis du ikke har fått angrerett-skjemaet med, kontakt avsender og be om et. De sender det da sannsynligvis på email.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. september 2016 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Tropper jeg bare opp på postkontoret med pakken med returadresse på? Hva skal jeg pakke den i? Skal bare sende tilbake en del av pakken så trenger ikke så stor eske som det kom i.. 

Anonymkode: 34141...39f

Dette ville du visst svaret på, om du hadde lest leveringsbetingelsene, som du godtok da du kjøpte varen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Cartina
På 30.9.2016 den 17.36, powpow skrev:

Hvis du ikke har hentet den enda, kan du eventuelt la den ligge, så sendes den i retur etter to uker.

De fleste tar et gebyr for dette, flere opp mot 200,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...