Gå til innhold

tips for behandling av generalisert angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter et halvår med 40 % jobb, fulltidsstudie og bachelorinnlevering gikk jeg rett og slett på en smell. Dagen etter siste eksamen fikk jeg et sinnsykt anfall med svimmelhet, kvalme og besvimelsestendenser, mulig panikkangst? Kom meg til nød gjennom en jobbhelg, men svimmelheten ga seg aldri og jeg dro til legen mandagen etter hvor jeg fikk beskjed om at dette var "lufta som gikk ut av meg" og om å hvile mye og sove dersom jeg trengte det.

Dessverre var det ikke bare hvile som skulle til, og jeg sitter her fire måneder senere med samme symptomer, sykemeldt på tredje måneden og rimelig fortvilet. Legen er sikker på at dette er angst og at jeg hyperventilerer. Jeg er jo nyutdannet og ønsker meg ut i arbeidslivet og håper derfor at noen har erfaring med generalisert angst og kan gi meg noen tips, er villig til å prøve alt, men økonomien er stram.

Symptomer:
Svimmelhet/ørhet er det mest fremtredende og ubehagelige symptomet. Gjør alt vanskelig, spesielt bilkjøring som jeg nesten har lagt på hylla, kvalme, fordøyelsesproblemer, trøtt/sliten (veldig!), spenningshodepine/trykk i hodet, ut av meg selv opplevelser, sover dårlig, generell uro og kortpustet.

Har prøvd:
Fysioterapi for å løse opp stiv nakke (går fortsatt), refleksologi, Fluanxol (måtte slutte på grunn av bivirkninger), trening (turer/lett styrketrening når energien strekker til), utsette meg for triggersituasjoner (bilkjøring, offentlig transport, store butikker, kjøpesentre, trange butikker/restauranter), senke skuldrene og hvile mye

Er henvist til distriktspsykiatrien, men det tar sånn tid, og jeg er så sliten... jeg vil kjempe meg tilbake! Dette ble kanskje litt uoversiktelig, men ønsker meg altså tips for hvordan jeg kan ta tilbake kontrollen over egen kropp og eget liv. 

Anonymkode: 75d48...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...