Gå til innhold

Matlaging til én person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så ufattelig umotivert til å lage meg selv middag. Jeg bor alene, og det ender som oftest opp med at jeg spiser brødskiver hele dagen fordi jeg ikke orker alt styret med å lage middag kun til meg selv.

Når jeg først lager, så lager jeg alltid alt for store porsjoner og jeg er ikke så flink på det her med å lagre rester og sånt, og derfor går det i søpla. B o r t k a s t e t.

Jeg er derimot veldig glad i å lage middag når det er til flere enn bare meg selv. 

Jeg lurer på om noen av dere har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 040b1...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Citpensacola skrev:

Kjøp passe store plastbokser og frys maten i porsjoner. Da holder det jo i månedsvis.

Nettopp.  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for glad i middagsmat til at jeg kunne ha latt være - selv de dagene jeg er skikkelig sliten eller bare lat. Jeg er ikke superglad i restemat, så jeg lager enkeltporsjoner. Noen ganger bommer man jo, men etter hvert lærer man hvor mye man skal lage. Det er imidlertid mange som bor alene, særlig studenter, som gjør det samme som deg. Det er mange som spiser brødmat til middag. Det er jo ikke et problem så lenge du synes det er greit. :)

Anonymkode: 6ae42...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg prøver å alltid lage skikkelig middag. Lager ofte til flere dager,så slipper jeg å lage hver eneste dag. Får på den måten lite rester,for da har jeg tendens til å kaste det siden det bare blir liggende.

Men det blir litt annet om jeg må dele kjøkken med mange. Da tyr jeg ofte til veldig enkle løsninger for jeg misliker å lage mat med mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Godt levert, singelkassa. Helt genialt. Bruker mye mindre penger på mat enn jeg gjorde da jeg gikk rundt i butikken og sosa hver dag.

Anonymkode: 189cc...cdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdagene er ofte både lange og litt klemt på tid, så ofte bruker jeg en helgedag til å lage slowfood.

Deler i porsjonspakker og tar opp på morgenen før jeg springer hjemmefra.

I går kveld var jeg litt tidligere hjemme, kjøpte grønnsaker og tok lammeskanker ut sv kjøleskapet.

Når jeg kommer hjem i kveld så varmer jeg en lammeskank stekt i leirgryte med øl, rotgrønnsaker, fersk hvitløk, tomater og kikerter.

Anonymkode: 57be0...48c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...