Gå til innhold

Fjällräven-sekk, hva er greia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser massevis av folk i alle aldre gående med en av disse dritstygge sekkene. Kan noen her fortelle meg hva som er poenget?

Ikke er de pene, ikke er de praktiske. 

Anonymkode: b0ed6...933

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som har disse sekkene har annerledes smak enn deg. enkelt og greit :) 

Anonymkode: 09cd2...5fd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser massevis av folk i alle aldre gående med en av disse dritstygge sekkene. Kan noen her fortelle meg hva som er poenget?

Ikke er de pene, ikke er de praktiske. 

Anonymkode: b0ed6...933

Fjellreven sekkene er solide og slitesterk. Er vel derfor mange bruker dem. 

Er ihvertfall derfor jeg har 1.☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjällräven har mange modeller av sekkene sine. Valgte den jeg har fordi den sitter godt og fordi stoffet den er laget i er kvalitet. Dvs at det er holdbart.

Anonymkode: 1e66d...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du kånken? Den ser jo grei ut den, litt retro. Kjekk om man bare skal ha med ei jakke e.l. godt alternativ til veske.

Selv har jeg en ny modell som heter reven, den er mer ergonomisk, har plass til pc og sånt. Veldig behagelig.

Anonymkode: 06efd...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det også er litt merkelig, eller i alle fall overraskende, at alle skal ha dem. Husker at det var sett på en litt nerdete/ukul sekk da jeg var barn, og det preger nok oppfatningen min.

Og akkurat kånken(som "alle" har) er vel ikke den beste for ryggen å bære tungt i til skolen/studiene heller? 

Anonymkode: 1e0f8...0a0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk synes den er søt og kul. Ingen annen grunn. Over halvparten av de som har den kjøpte den mest sannsynligvis fordi de liker hvordan den ser ut - ikke på grunn av kvalitet og hvor praktisk/lite praktisk den må være.

Og det er egentlig ikke noe galt i det.

Anonymkode: c1b3c...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er akkurat stor nok til at laptopen passer i det rommet som er laget til den. Jeg liker min (fikk den som julegave av mine aldrende foreldre) og gir en blank en i hva alle andre skulle mene om den.

 

Anonymkode: fb4c8...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel noe til felles med fenomener som Jeffrey Campbell-skoene og Michael Kors-veskene. Alle fant ut at de var fine helt på egenhånd, ingen påvirkning inne i bildet her nei:fnise:

Anonymkode: 1e0f8...0a0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du kånken? Den ser jo grei ut den, litt retro. Kjekk om man bare skal ha med ei jakke e.l. godt alternativ til veske.

Anonymkode: 06efd...d6c

Ja, den vesle som ser ut som en skolesekk fra mellomkrigstiden.

Første gang jeg så den var faktisk faren til noen jeg kjenner, og jeg trodde seriøst at det var noe han hadde rasket med seg fra loftet til moren sin som gikk på skolen nettopp i mellomkrigstiden. Og plutselig dukket den opp overalt, nå går til og med ungdom med den, som om det er kult! Hva skjer?!

Anonymkode: b0ed6...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som MK veska og Acne skjerfet,symboler som viser at du er "in" og liker å være en del av massen☺

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du kånken? Den ser jo grei ut den, litt retro. Kjekk om man bare skal ha med ei jakke e.l. godt alternativ til veske.

Selv har jeg en ny modell som heter reven, den er mer ergonomisk, har plass til pc og sånt. Veldig behagelig.

Anonymkode: 06efd...d6c

Men den har jaggu mye plass! Jeg var nettopp på hundebutikken med bikkja og kjøpte godbiter og tyggeting for 1000 kr (gal ungdom i hus, så her går det MYE godbiter) og jeg fikk plass til alt i sekken, i tillegg til at jeg allerede hadde vannflaske, vannkopp, en stor rull bæsjeposer m.m. i den. Det ble jo litt tungt, men ikke så veldig, og den sitter fint på ryggen og skuldrene mine.

Anonymkode: a1569...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gått fra hipster til allemannseie på 5 år, så de forsvinner vel i løpet av det neste. Siden det har gått invasjon.

Anonymkode: da71d...a49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir feil å si at jeg har med meg min overalt, men jeg har den med meg på mye,
hvert fall på ting hvor en vanlig veske ikke blir behagelig i lengden.
Som for eks. konsert, fornøyelsesparker, i storbyer.
Jeg syns den sitter godt både i forhold til rygg og skuldre,
samt at den er akkurat passe stor.
Rommer overraskende mye også, selv om det kanskje ikke ser sånn ut.

Smak og behag, rett og slett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Haugenjenta skrev:

Det blir feil å si at jeg har med meg min overalt, men jeg har den med meg på mye,
hvert fall på ting hvor en vanlig veske ikke blir behagelig i lengden.
Som for eks. konsert, fornøyelsesparker, i storbyer.
Jeg syns den sitter godt både i forhold til rygg og skuldre,
samt at den er akkurat passe stor.
Rommer overraskende mye også, selv om det kanskje ikke ser sånn ut.

Smak og behag, rett og slett ;)

Enig! Jeg prøver i størst mulig grad å unngå tursekk (med mindre jeg skal ut på tur), og sånne typiske pene små skinnsekker og sånn synes jeg ikke er pene (i hvert fall ikke til meg). Hva står man igjen med da? Jeg er ikke så oppdatert på sekkefronten :P

Anonymkode: a1569...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg studerte på universitet i Oslo så var det utrolig mange som hadde disse sekkene.

Jeg tenker at de tror at det ustråler "Jeg er så ektremt individuell , jeg er unik bla bla bla".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg prøver i størst mulig grad å unngå tursekk (med mindre jeg skal ut på tur), og sånne typiske pene små skinnsekker og sånn synes jeg ikke er pene (i hvert fall ikke til meg). Hva står man igjen med da? Jeg er ikke så oppdatert på sekkefronten :P

Anonymkode: a1569...832

Nettopp! :P
Jeg er heller ikke så oppdatert på sekkefronten,
men nå er jeg egentlig ikke noe sekkemenneske heller.
For å si det sånn; Fjellräven dekker mine behov når det kommer til sekk :)
Og så lenge den gjør det så er jeg knakandes fornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...