Gå til innhold

Hvor er siste togstopp i Buskerud før Sandvika?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at det er fare for togstreik i Oslo/Akershus. Prøver derfor å google meg frem til bussforbindelser mellom Drammen og Oslo. Ser ut til at man kan ta buss 73 mellom Drammen og Avstikkeren, og deretter buss 169. Men jeg finner bare stoppstedene og ikke prisene. Noen som vet hvilke busselskaper som opererer disse bussrutene?

Anonymkode: cd935...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det er fare for togstreik i Oslo/Akershus. Prøver derfor å google meg frem til bussforbindelser mellom Drammen og Oslo. Ser ut til at man kan ta buss 73 mellom Drammen og Avstikkeren, og deretter buss 169. Men jeg finner bare stoppstedene og ikke prisene. Noen som vet hvilke busselskaper som opererer disse bussrutene?

Anonymkode: cd935...de4

Vil ikke Timeexpressen som kommer fra Notodden være det opplagte valget? Den stopper jo både i Drammen og Oslo og du slipper bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjetil E skrev:

Vil ikke Timeexpressen som kommer fra Notodden være det opplagte valget? Den stopper jo både i Drammen og Oslo og du slipper bytte.

Søkte på den (Drammen (Busstasjon (NX175 (Nettbuss express)) - Oslo (Oslo Bussterminal)), men svaret var "Ingen avganger tilfredstiller søkekriteriene."

Anonymkode: cd935...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste togstopp i Buskerud er Lier stasjon, men det går ingen busser derfra til Oslo. Den letteste reisemåten er fra Drammen til Oslo med Timekspressen linje 1 eller med linje 169 fra Lierbyen. Det går busser til Lierbyen ofte fra Drammen. 

Du kan søke opp rutetidene for Brakar, kollektivselskapet i Buskerud, på www.brakar.no eller bruke Ruters søkemotor da denne har rutesettet for Buskerud også. 

Anonymkode: 0d331...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Siste togstopp i Buskerud er Lier stasjon, men det går ingen busser derfra til Oslo. Den letteste reisemåten er fra Drammen til Oslo med Timekspressen linje 1 eller med linje 169 fra Lierbyen. Det går busser til Lierbyen ofte fra Drammen. 

Du kan søke opp rutetidene for Brakar, kollektivselskapet i Buskerud, på www.brakar.no eller bruke Ruters søkemotor da denne har rutesettet for Buskerud også. 

Anonymkode: 0d331...6c9

Fant ikke sonekart fra Drammen til Oslo heller. Men tror jeg satser på Timeexpressen. Fant omsider ut at jeg må gå 10 min fra togstasjonen til torget i Drammen for å ta Timeexpressen.

Anonymkode: cd935...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant ikke sonekart fra Drammen til Oslo heller. Men tror jeg satser på Timeexpressen. Fant omsider ut at jeg må gå 10 min fra togstasjonen til torget i Drammen for å ta Timeexpressen.

Anonymkode: cd935...de4

I Drammen sentrum er stoppet til Timesekspressen ved Torget Vest. Retning Oslo er på busstoppet ved Privatmegleren/Lampehuset, rett over gata for Torget Vest.

Alternativ 2 er å ta buss 71 eller 63 til Lierbyen og bytte til buss 169 til Oslo der.

Alternativ 3 er å ta buss 73 til Avstikkeren og bytte til buss 169 til Oslo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...