Gå til innhold

Sliten småbarnsmor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fornøyd med livet, har fine barn og en bra mann. Handler ikke om det, 

men jeg er så utrolig sliten, føler livet bare går i en runde av jobb, barnehage, klesvask, middag og for å ikke glemme trassalderen. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Kanskje noen opplever det samme?

Anonymkode: 3f923...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er livet. Og det er vel strengt tatt dette folk higer etter.

Anonymkode: 81253...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånn er livet. Mine barn er voksne nå, men husker godt hvordan det var i trassalder. Så kom tenårene og andre bekymringer. Bekymre meg for de kommer jeg altid til å gjøre.

Vi blir aldri helt ferdig med barn liksom, hvis du skjønner hva jeg mener

Endret av EvaLena
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryte opp hverdagsmonotonien litt med noe ekstra? Vi fikk mye energi av å dra på et fjell i nærheten og overnatte i telt med småen, helt spontant. Eller ta med turgrillen og reise til en strand og ha middagen og kvelden der. 

Anonymkode: 6d9f3...c7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er det ikke sånn for alle da?

For min del "hjalp" det(ikke på slitenheten, men for mentalt påfyll og følelsen at man er et individ liksom) å starte som smått med å bli politisk aktiv, som er en interesse for meg. Det kunne like gjerne vært noe annet og - men for meg har mange andre aktiviteter en viss grad av "plikt" i seg(trening for eksempel). Og jeg hadde behov for å bare være meg selv og fokusere på ting jeg synes er viktig.

Jeg anbefaler veldig å starte med en hobby som ikke tar allverdens tid, som føles som kun er for deg og ikke skal oppfylle et krav i hverdagen.

Tok et par år før jeg klarte gjøre noe i helger/kvelder overhodet rent fysisk, men synes det er verdt slitenheten foreløpig. 

Anonymkode: 31e4a...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du og mannen trenger en liten ferie, bare dere to. Noe å glede seg til. Jeg hadde det slik en periode. Vi dro til New York, storkoste oss, og savnet barna. Ble lettere etterpå, da var d ikke lenge før vi alle fire skulle på ferie. 

Anonymkode: 07d16...289

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste har det slik. Inkludert meg selv, men jeg dyrker mine interesser, trener og er med venner. En glad mamma er en god mamma så jeg vil råde deg til å ta pauser, kose deg og ikke bare definere deg som mamma og vaskedame ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...