Gå til innhold

Hvite flekker på lever?


WubWub

Anbefalte innlegg

Hva kan årsakene til hvite flekker/belegg på leveren være om leveren ellers ser helt frisk ut? For høyt jern nivå? For høyt protein inntak over tid? Alkohol? Kreft i andre organer? Har prøvd google meg frem til noen svar men finner ingen gode kilder. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, tussi680 skrev:

Har du fått svar på mr nå eller hva?  Kan være fettlever du begynner å få, vet ikke.

Jeg tok en ultralyd fordi leververdiene mine var litt høye - men ikke faretruende høye. Han som gjorde undersøkelsen var ikke noe særlig snakkesalig men han konstaterte at lever, nyrer og galle var friske. Ikke antydninger til skrumplever eller svulster. Men jeg hadde hvitt belegg på leveren. Han sa det kunne komme av mange ting men han nevnte bare to : høyt jern inntak og overvekt. Men jeg er hverken overvektig eller inntar mye jern, spurte så hva mer det kan komme av men han svarte bare "Det her er ikke noe farlig, nå må jeg gå. Ha en fin dag" 

Godt å høre det ikke var noe farlig men jeg blir jo litt nysgjerrig. Vil helst ha en lever som ikke er hvit

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å forstå hva du spør om. Ultralyd viser ikke "belegg" (det kan vise fortykninger), og gir heller ikke noen informasjon om relle farger.

Anonymkode: da334...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å forstå hva du spør om. Ultralyd viser ikke "belegg" (det kan vise fortykninger), og gir heller ikke noen informasjon om relle farger.

Anonymkode: da334...574

I brevet står det : Timeavtale til ultralydundersøkelse i avdeling bildediagnostikk. 

Kanskje du har rett - hva vet vel jeg. Men han sa nå ihvertfall at jeg hadde hvite flekker på leveren når han utførte undersøkelsen. Jeg har jo aldri hørt om dette tidligere så jeg kan ikke akkurat sitte dikte opp slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WubWub skrev:

I brevet står det : Timeavtale til ultralydundersøkelse i avdeling bildediagnostikk. 

Kanskje du har rett - hva vet vel jeg. Men han sa nå ihvertfall at jeg hadde hvite flekker på leveren når han utførte undersøkelsen. Jeg har jo aldri hørt om dette tidligere så jeg kan ikke akkurat sitte dikte opp slike ting.

Flekker er ikke det samme som belegg. De er heller ikke "hvite" i den forstand, men representerer endret signalintensitet i områder. Jeg kan ikke si deg hva det kommer av uten å ha nærmere informasjon eller å ha sett undersøkelsen.

Anonymkode: da334...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Flekker er ikke det samme som belegg. De er heller ikke "hvite" i den forstand, men representerer endret signalintensitet i områder. Jeg kan ikke si deg hva det kommer av uten å ha nærmere informasjon eller å ha sett undersøkelsen.

Anonymkode: da334...574

Belegg var mitt ord, flekker var hans. Tenkte det var samme sak. Hele leveren var ikke "hvit" og den var heller ikke betent. Og som han sa så var det ikke noe farlig så jeg stresser ikke med dette. Er bare nysgjerrig av natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du alkoholiker?

Anonymkode: 98f95...34c

Litt. Er en stor tilhenger av benzo og alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

Litt. Er en stor tilhenger av benzo og alkohol

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig. 

Anonymkode: 2d497...bf3

Du har ingenting å tape på å roe ned som test da. Leververdiene blir bedre, så kan du teste om det funker som flekkfjerner?

Anonymkode: 98f95...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Du har ingenting å tape på å roe ned som test da. Leververdiene blir bedre, så kan du teste om det funker som flekkfjerner?

Anonymkode: 98f95...34c

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier det som det er. Allmenn tilstanden min har stupt og jeg har i løpet av de siste 6 månedene utviklet en rekke helseproblemer som alle peker i en og samme retning : kreft.

Jeg har ikke fortalt noen om disse helseproblemene for jeg liker ikke syte. Men jeg spurte legen om å ta blodprøve av organene mine. 

Endret av lillesky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg sier det som det er. Allmenn tilstanden min har stupt og jeg har i løpet av de siste 6 månedene utviklet en rekke helseproblemer som alle peker i en og samme retning : kreft.

Jeg har ikke fortalt noen om disse helseproblemene for jeg liker ikke syte. Men jeg spurte legen om å ta blodprøve av organene mine. 

Hvordan gikk legen fram for å ta blodprøve av organene dine? :lillesky:

Anonymkode: 6d7d5...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk legen fram for å ta blodprøve av organene dine? :lillesky:

Anonymkode: 6d7d5...01a

Var jeg som ba om det. For 6 måneder siden så begynte jeg få smerter i mageregionen, smerter som vekte meg opp hver morgen og smertene forsvant ikke før jeg hadde gått på do. Det ble verre og verre og nå får jeg aldri en god natts søvn lenger. Våkner alltfor tidlig av store smerter fra magen så jeg er aldri uthvilt. Men det stoppet ikke der, jeg er hygienisk å bytter undertøy hver dag. Men, nå .... alt undertøy jeg har på meg blir gult. Har jeg på meg en boxer 1 dag så vil den bli gul (gul avføring). Mine høyre arm er slått ut av spill, det stråler smerte fra triceps og skuldre.

Jeg liker ikke syte så jeg har ikke nevnt noe av det her til legen min, jeg spurte bare om han kunne sjekke leveren min. Allmenntilstanden min har stupt, har sagt opp jobben min for jeg er for slapp og trøtt. 

Blir redd og trist men så tenker jeg: Hvem bryr seg om jeg forsvinner? Jeg har ingen venner. Jeg trodde jeg var godt likt på KG men realiteten er at jeg er ikke det. Om jeg dør så vil ingen merke det

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har bursdag imorgen men hvem skal feire meg. om jeg har kreft så tenker jeg at det er best at naturen går sin gang fremfor å bruke mer penger på meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

Var jeg som ba om det. For 6 måneder siden så begynte jeg få smerter i mageregionen, smerter som vekte meg opp hver morgen og smertene forsvant ikke før jeg hadde gått på do. Det ble verre og verre og nå får jeg aldri en god natts søvn lenger. Våkner alltfor tidlig av store smerter fra magen så jeg er aldri uthvilt. Men det stoppet ikke der, jeg er hygienisk å bytter undertøy hver dag. Men, nå .... alt undertøy jeg har på meg blir gult. Har jeg på meg en boxer 1 dag så vil den bli gul (gul avføring). Mine høyre arm er slått ut av spill, det stråler smerte fra triceps og skuldre.

Jeg liker ikke syte så jeg har ikke nevnt noe av det her til legen min, jeg spurte bare om han kunne sjekke leveren min. Allmenntilstanden min har stupt, har sagt opp jobben min for jeg er for slapp og trøtt. 

Blir redd og trist men så tenker jeg: Hvem bryr seg om jeg forsvinner? Jeg har ingen venner. Jeg trodde jeg var godt likt på KG men realiteten er at jeg er ikke det. Om jeg dør så vil ingen merke det

Det hørtes ille ut å høre at du har det sånn. Hva sier legen din? Det vil nok merkes at du er borte hvis du skulle gå bort. 

Her, ta en  :essen2: 

Livet har det med å ordne seg for snille gutter.

Anonymkode: 6d7d5...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ille ut å høre at du har det sånn. Hva sier legen din? Det vil nok merkes at du er borte hvis du skulle gå bort. 

Her, ta en  :essen2: 

Livet har det med å ordne seg for snille gutter.

Anonymkode: 6d7d5...01a

hvem skal merke det liksom. hva legen min sier driter jeg i, jeg sluttet på alle medisinene mine for 3 uker siden når jeg hørte at jeg hadde høye leververdier. jeg pratet så med psykologen min på tlf idag og jeg nevnte for han at jeg hadde sluttet med alle medisiner, han ble så dypt bekymret å innkalte meg til hastemøte til uken med han, lege og psykiater. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, WubWub skrev:

hvem skal merke det liksom. hva legen min sier driter jeg i, jeg sluttet på alle medisinene mine for 3 uker siden når jeg hørte at jeg hadde høye leververdier. jeg pratet så med psykologen min på tlf idag og jeg nevnte for han at jeg hadde sluttet med alle medisiner, han ble så dypt bekymret å innkalte meg til hastemøte til uken med han, lege og psykiater. 

Huff det er godt du får hjelp

Anonymkode: 6d7d5...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...