Gå til innhold

Hvite flekker på lever?


WubWub

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste tråden din før den ble ryddet WubWub og det er tydelig at du har et sammensatt problem med både det psykiske og nå det fysiske. Det er viktig å finne ut av om medisinen din er årsaken til dine fysiske symptom, men samtidig kan det som du sikkert forstår ha store konsekvenser for deg å bare slutte på alle medisinene dine som du har gjort nå. Dette er noe legen bør se på og ikke noe du bare skal prøve deg fram med. 

Når det kommer til flekker på lever og dine symptom ellers så kan man ikke svare noe konkret siden man ikke vet noe om hvilke medisiner du går på, sykehistorie, eventuelle inntak av rusmidler osv. Men jeg kan si at jeg tror ikke du har kreft. 

Anonymkode: 1baea...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden din før den ble ryddet WubWub og det er tydelig at du har et sammensatt problem med både det psykiske og nå det fysiske. Det er viktig å finne ut av om medisinen din er årsaken til dine fysiske symptom, men samtidig kan det som du sikkert forstår ha store konsekvenser for deg å bare slutte på alle medisinene dine som du har gjort nå. Dette er noe legen bør se på og ikke noe du bare skal prøve deg fram med. 

Når det kommer til flekker på lever og dine symptom ellers så kan man ikke svare noe konkret siden man ikke vet noe om hvilke medisiner du går på, sykehistorie, eventuelle inntak av rusmidler osv. Men jeg kan si at jeg tror ikke du har kreft. 

Anonymkode: 1baea...80c

Jo jeg ble redd når jeg fikk at brev hvor det stod at jeg hadde høye leververdier så jeg sluttet på alle medisinene jeg gikk på. Jeg pratet med psykolog igår på tlf og jeg nevnte dette og han klikket nærmest i vinkel "SLUTTET DU MED MEDISINENE DINE? DETTE LIKER JEG IKKE. INNKALLER DEG NÅ TIL FELLESMØTE MED LEGE, PSYKIATER OG MEG TIL NESTE UKE" jeg sa til han "men jeg føler meg bedre uten alle disse pillene" så sier han "vi har pratet om dette tidligere og vi ble enige om at du skulle ta disse pillene. du føler deg kanskje bra nå men hvor lenge varer det? meningen med alle disse pillene er at du skal bli flat for du er ustabil", men jeg har ikke lyst til å være flat. 

Min historikk er som følgende : Jeg har drukket meg dritings 1-2 ganger i uken i 14 år. Fra jeg var 17 år til 30 år har jeg hatt 14 bmi. Men de siste årene har jeg gått opp til 85 kg, jeg spiser 1kg kjøtt hver dag og jeg drikker store mengder proteindrikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, WubWub skrev:

Jeg sier det som det er. Allmenn tilstanden min har stupt og jeg har i løpet av de siste 6 månedene utviklet en rekke helseproblemer som alle peker i en og samme retning : kreft.

Jeg har ikke fortalt noen om disse helseproblemene for jeg liker ikke syte. Men jeg spurte legen om å ta blodprøve av organene mine. 

Du må fortelle alle symptomer til lege om de skal stille rett diagnose. Avføringen kan bli gul når ni er i veien med lever og galle. Hepatitt?

Anonymkode: e5b0f...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må fortelle alle symptomer til lege om de skal stille rett diagnose. Avføringen kan bli gul når ni er i veien med lever og galle. Hepatitt?

Anonymkode: e5b0f...770

Aktuelt at jeg snakker om sånt. Jeg dusjer hver dag og jeg har alltid på meg nytt undertøy hver eneste morgen. Hver kveld så er undertøyet mitt gult. Jeg trodde det var pga stress og at det ville gi seg, men mengden har bare blitt større. Sånn som jeg tenker så er det termninal kreft, men hvem bryr seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Aktuelt at jeg snakker om sånt. Jeg dusjer hver dag og jeg har alltid på meg nytt undertøy hver eneste morgen. Hver kveld så er undertøyet mitt gult. Jeg trodde det var pga stress og at det ville gi seg, men mengden har bare blitt større. Sånn som jeg tenker så er det termninal kreft, men hvem bryr seg

Gå nå til legen før d er for sent. Jeg snakker av egen erfaring. Siden du driver med dop er hepatitt også en ting d finnes medisin mot. Og om d er kreft så må du få behandling snarest.

Anonymkode: e5b0f...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, WubWub skrev:

Aktuelt at jeg snakker om sånt. Jeg dusjer hver dag og jeg har alltid på meg nytt undertøy hver eneste morgen. Hver kveld så er undertøyet mitt gult. Jeg trodde det var pga stress og at det ville gi seg, men mengden har bare blitt større. Sånn som jeg tenker så er det termninal kreft, men hvem bryr seg

Slutt å synes synd på deg selv og gå tilbake til legen, og fortell alt.

Anonymkode: bfe2d...46e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å synes synd på deg selv og gå tilbake til legen, og fortell alt.

Anonymkode: bfe2d...46e

men det er synd på meg. første kjæresten min sa "sånne som deg dør ikke, du kommer til å spre lidelse i minst 100 år". jeg håper hun har rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

men det er synd på meg. første kjæresten min sa "sånne som deg dør ikke, du kommer til å spre lidelse i minst 100 år". jeg håper hun har rett

Ok, da så.

Anonymkode: bfe2d...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

trolletråd.

Anonymkode: e5b0f...770

trollekommentar. trolling = avspore en debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, WubWub skrev:

Jo jeg ble redd når jeg fikk at brev hvor det stod at jeg hadde høye leververdier så jeg sluttet på alle medisinene jeg gikk på. Jeg pratet med psykolog igår på tlf og jeg nevnte dette og han klikket nærmest i vinkel "SLUTTET DU MED MEDISINENE DINE? DETTE LIKER JEG IKKE. INNKALLER DEG NÅ TIL FELLESMØTE MED LEGE, PSYKIATER OG MEG TIL NESTE UKE" jeg sa til han "men jeg føler meg bedre uten alle disse pillene" så sier han "vi har pratet om dette tidligere og vi ble enige om at du skulle ta disse pillene. du føler deg kanskje bra nå men hvor lenge varer det? meningen med alle disse pillene er at du skal bli flat for du er ustabil", men jeg har ikke lyst til å være flat. 

Min historikk er som følgende : Jeg har drukket meg dritings 1-2 ganger i uken i 14 år. Fra jeg var 17 år til 30 år har jeg hatt 14 bmi. Men de siste årene har jeg gått opp til 85 kg, jeg spiser 1kg kjøtt hver dag og jeg drikker store mengder proteindrikker. 

Det er mye mer sannsynlig at det er alkoholforbruket ditt som skyldes de høye leververdiene. Begynn på medisinene dine igjen. 

Anonymkode: 1baea...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege t min eks fattet mistanke om høyt alkoholkondum pga høye leververdier og d ble satt i gang terapi osv. Viste seg han drakk som selvmedisinering mot angst.

Anonymkode: e5b0f...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da foreslår jeg at vi rekvirererer en B-peth (phosphatidyletanol), så finner vi ut om du drikker for mye eller ikke. Dette er en helt ny test som avløser CDT, og har hundre prosent spesifisitet.

Jeg antar at du, som alle andre med alkoholproblemer, underrapporterer konsumet ditt. Dersom du ikke tuller, viser du svært alvolrige symptomer - men det er en hel del som tilsynelatende ikke henger sammen i det du forteller.

Anonymkode: da334...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...