Gå til innhold

Jeg drømmer om det samme nesten hele tiden! Jeg orker snart ikke mer :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vonde drømmer om min fortid. Drømmer om ungdomskolen hvor jeg ble fryst ut og mobbet igjennom de tre årene. Jeg vil bare glemme den vonde tiden, men vanskelig når fortiden dukker opp i mine drømmer :( 

Jeg drømmer om at jeg ikke hadde noen å gå med i pausen, hadde ingen å jobbe med da vi skulle ha gruppearbeid, ble kalt for stygge navn, dyttet,  kastet snøballer etter når jeg skulle hjem,  lærere som ikke brydde seg, folk hvisket og pekte på meg osv. 

Jeg er så drittlei. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg drømmer om dette? Det er ikke hver natt, men ofte. Har ikke lyst til å sove pga dette. Noen råd?

Anonymkode: f55bc...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tolk drømmen og finn ut hva den vil si deg. Bli venn med den. Det som skjedde er tilbake i tid. Kan du likevel finne løsninger på hva du kunne gjort? Slik at du har løsninger for fremtiden? Det virker som du har frykt for at det skal skje igjen. Er du da forberedt? Legg en plan. Hvordan kan du styrke deg selv?

Jeg hadde drømmer om trapper, jeg kavet og svetta natt etter natt. Fant så ut at det hadde sammenheng med at jeg ikke visste hva jeg skulle utdanne meg til. Fremtiden var usikker. Så når jeg bestemte meg for skole og fremtid, forsvant drømmene.

Anonymkode: 8f6fc...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drømmer det sannsynligvis fordi disse minnene hindrer deg i noe i nåtiden. Det er ikke noen god strategi å prøve å glemme det når drømmene dine tydeligvis bearbeider det som har skjedd. Du kan kanskje gå på en bokhandel og finne en stor, fin notatbok og skrive dem ned, og også tenke over om du har disse følelsene som drømmene fremkaller også i dag, i enkelte situasjoner. Mareritt er en gave, det "rydder" underbevisstheten for følelser som har blitt sittende fast etter dårlige opplevelser, men for å rydde så må man også se på det som er der. Ikke skyv dem vekk. De er der for at du skal kunne gå videre.

Anonymkode: 61316...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts 😊 

Jeg er 32 år og har tidvis mareritt om ungdomsskolen selv, etter å ha blitt utfryst/mobbet. Hos meg ble det verre av å kjempe i mot, og bedre av å kjenne på de vonde følelsene når de kom enten i form av mareritt eller tanker (noe som var sjeldent da jeg prøvde å fortrenge det). Mitt første råd er å skrive ned tanker om det før du legger deg, og kjenn på følelsene. Deretter skriver du tre positive ting om deg selv (viktig!) Da vil du etterhvert få bearbeidet det og føle deg bedre. Mitt andre råd er å snakke med noen du stoler på som kjenner deg godt.

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 25dc8...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...