Gå til innhold

Kjæresten vil nekte meg å ha ekser og lignende på facebook og snapchat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har dessverre sett altfor mange som begynner å skrive med eksene sine igjen bak ryggen på nåværende kjæreste, så for meg er det helt naturlig at slike sletter man på alle plattformer og forventer det samme av typen. 

Anonymkode: 32eef...714

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2016 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det? Jeg har de ikke der fordi jeg er forelsket i dem. Det er jo for å se hvordan det går med dem. Jeg synes det er tullete at man skal måtte fjerne noen som du har vært venn med fra livet ditt fordi du har funnet en annen. Da burde jo heller folk slutte å være seriemonogame

Anonymkode: 023b7...207

Jeg forstår typen din. Hvis det er så viktig for deg å følge med på, bruke tid og bli oppdatert på hvordan dine tidligere kjærester har det i sitt liv, så synes jeg du egentlig bør gjøre det slutt med typen, eller respektere hans ønske! 

Det typen din ønsker har ingenting med å være kontrollerende eller eier syk å gjøre. Han ber deg om noe som burde være en selvfølge for deg. Det å bruke tiden på Facebook og Snapchat med dine tidligere ekser og følge med på dem og deres liv, mens du er i et forhold, er ikke bra. Ikke normalt heller.

 

 

 

Endret av MegHer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ha exer på Facebook? Hadde det vært en eksmann/dame med felles barn kunne jeg forstått det, men ikke ellers. Hvilken interesse har man for å følge med i livet til noen man har valgt å ikke være sammen med mere? Man bør også respektere det om din nye partner er sjalu angående dette. Fokuser heller på nåværende forhold.

Anonymkode: 4c0c0...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. september 2016 den 15.48, AnonymBruker skrev:

På død og liv? Altså....noen er jo bare gode venner. Selv så slutter jeg ikke lett å være glad i folk, selv om kjærlighet og forelskelse tar slutt og man ikke passer sammen, så blir jo aldri en du har vært så nær likegyldig...

Anonymkode: c9da6...5a1

Mine følelser går ikke fra å elske til å like 😊 Etter elske er det hat eller likegyldighet, alt etter hvordan det ble avsluttet. Jeg føler vel at det er bedre å kutte personen, enn å la dem være en nedgradert del av livet mitt. Folk er det nok av, og noen som åpenbart ikke funket, har jeg ikke bruk for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, draug 75 skrev:

Nei, det er enkelte som ikke greier å unne andre å ha hatt et liv før.

Nei, det er enkelte som ikke klarer å komme seg videre og gi slipp på fortiden. Alle vet vi at folk har hatt et liv før. Det betyr ikke at man skal drasse på det gamle inn i det nye annet enn at det er en historie ved personen. Man kan ikke få i pose og sekk! 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er enkelte som ikke klarer å komme seg videre og gi slipp på fortiden. Alle vet vi at folk har hatt et liv før. Det betyr ikke at man skal drasse på det gamle inn i det nye annet enn at det er en historie ved personen. Man kan ikke få i pose og sekk! 

Anonymkode: 9c6ac...173

Nettopp! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er enkelte som ikke klarer å komme seg videre og gi slipp på fortiden. Alle vet vi at folk har hatt et liv før. Det betyr ikke at man skal drasse på det gamle inn i det nye annet enn at det er en historie ved personen. Man kan ikke få i pose og sekk! 

Anonymkode: 9c6ac...173

 

9 timer siden, Cronosgjesten skrev:

Nettopp! ☺️

Det er vel ikke nødvendigvis så at man ikke har gitt slipp på en eks fordi man fremdeles har de på fb.

Det kan være flere grunner til at de er der.

Men jeg vil nå si det, at hvis man ikke klarer å forholde seg til en eks på et noen lunde "forretningsmessig" vis, at man er nødt til å behandle han eller henne som en ikkeperson, da er man ikke ferdig. Jeg har av egen erfaring opplevd å få sjalusi mot meg fordi jeg har et avklart forhold til fortiden og en felles forståelse for begge om at det som var der, har vært, og at nå er det som teller, og vi kan være takknemlig mot hverander, og hilse som gratulerer med bryllupsdagen og slikt. Det er det som kalles svklart og ferdig. Det er hvis du bare bitrer og surker og slenger dritt du ikke er ferdig. Og da skal du gjerne ha det slik hos kjæresten din og...

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, draug 75 skrev:

 

Det er vel ikke nødvendigvis så at man ikke har gitt slipp på en eks fordi man fremdeles har de på fb.

Det kan være flere grunner til at de er der.

Men jeg vil nå si det, at hvis man ikke klarer å forholde seg til en eks på et noen lunde "forretningsmessig" vis, at man er nødt til å behandle han eller henne som en ikkeperson, da er man ikke ferdig. Jeg har av egen erfaring opplevd å få sjalusi mot meg fordi jeg har et avklart forhold til fortiden og en felles forståelse for begge om at det som var der, har vært, og at nå er det som teller, og vi kan være takknemlig mot hverander, og hilse som gratulerer med bryllupsdagen og slikt. Det er det som kalles svklart og ferdig. Det er hvis du bare bitrer og surker og slenger dritt du ikke er ferdig. Og da skal du gjerne ha det slik hos kjæresten din og...

 

Skal være enig på ETT område. Hvis det er barn med i bildet, men da går det på kontakt, ikke på "legge opp til pulings-apper". Jeg har ikke mor til mitt barn på noen sosiale medier. Vi ringer eller sender en mld om det er noe som gjelder barnet. Ellers har vi ikke kontakt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nematocera

Haha:) At du er kjæresten, gjør deg ikke til andres eiendom. Be kjæresten ta seg sammen og slett kjæresten! Fra alle sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er veldig urimelig å kreve noe slikt. For meg signaliserer dette at: Man har ikke ordentlig tillitt til partneren sin, er usikker og setter derfor et krav som utøver et kontrollbehov over det andre mennesket. Det synest jeg er en veldig negativ egenskap i et forhold og jeg skygger fort banen når slike krav blir satt.

Min eks var på samme måte. Han var veldig på dette at jeg ikke skulle ha eksen på snapchat og endte i en sint diskusjon med han fordi jeg hadde sendt en fellessnap som jeg sendte til alle andre på listen min, til eksen min. Han mente at jeg ikke fikk lov til å sende snap med eksen, hvorfor skulle jeg gjøre det? 

Jeg har absolutt ingen følelser for denne eksen og vi har gode venner siden det ble slutt for snart 8 år siden. Vi gikk på VGS sammen og har fortsatt en del fellesvenner fra den perioden, så det er helt urimelig å kreve at jeg skulle kutte han ut i livet mitt bare fordi min daværende kjæreste krevde det. Det går faktisk an å være venner med eksen i ettertid, uten at det er følelser involvert. I mitt tilfelle var det iallfall ikke-eksisterende, så han hadde ingen grunn til å frykte for det. Jeg sa også dette til han, og etter at jeg hadde forklart han det, var han forsåvidt enig der og da, men han holdt likevel frem med å surmule over dette og mase om det i ettertid. Jeg gav aldri etter for kravet hans. 

Dette kontrollbehovet hans bare eskalerte i andre settinger også. Det var ikke bare det at jeg hadde eksen som venn på Facebook og hadde han på snap som var problemet, han var generelt misfornøgd med hvordan jeg kommuniserte og var aldri fornøyd, skulle arrestere meg for den minste ting og ble sur om jeg ikke responderte på den måten han ønsket. Han hadde generelt et veldig stort ønske om å kontrollere meg i forholdet, noe som også er grunnen til at det ble slutt.

Derfor blir jeg veldig skeptisk når jeg hører at din kjæreste vil nekte deg kontakt og viser tendenser til kontrollbehov. 


Det er forøvrig ikke bare bare å slette en eks, særlig ikke om har endet som venner og har et ok forhold i ettertid. Slik sletting kan bli mottatt negativt av motparten og man lukker muligens dørene for dette mennesket, noe man kanskje egentlig ikke ønsker. Man ønsker tross alt å holde seg oppdatert på livet til vedkommende. 

Det er heller ikke sikkert at det nåværende forholdet varer evig, altså virker det ganske dumt å la en person bestemme at man skal kutte ut noen andre i livet. 
 

Til slutt ser jeg at noen argumenterer med at de har sett andre har snakket med ekser bak ryggen og at man derfor bør slette for å stole på at vedkommende ikke vil gjøre det. Til det vil jeg si at de som faktisk går bak ryggen til partneren alltid vil finne ein måte å gjøre det på. Det er ikke mediumet, Facebook eller Snapchat som er problemet - det er partneren som er problemet. Man er ikke mer utro bare fordi man har exen på sosiale medier.  Man kan ikke kontrollere hva andre gjør til enhver tid og det må man bare akseptere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 22.27, draug 75 skrev:

 

Det er vel ikke nødvendigvis så at man ikke har gitt slipp på en eks fordi man fremdeles har de på fb.

Det kan være flere grunner til at de er der.

Men jeg vil nå si det, at hvis man ikke klarer å forholde seg til en eks på et noen lunde "forretningsmessig" vis, at man er nødt til å behandle han eller henne som en ikkeperson, da er man ikke ferdig. Jeg har av egen erfaring opplevd å få sjalusi mot meg fordi jeg har et avklart forhold til fortiden og en felles forståelse for begge om at det som var der, har vært, og at nå er det som teller, og vi kan være takknemlig mot hverander, og hilse som gratulerer med bryllupsdagen og slikt. Det er det som kalles svklart og ferdig. Det er hvis du bare bitrer og surker og slenger dritt du ikke er ferdig. Og da skal du gjerne ha det slik hos kjæresten din og...

 

Mine exer var drittsekker, og det endte stygt. Men klarer fint å si hei i butikken om jeg møter på dem en sjelden gang. Så er ikke uvenner eller noe selvom de er ikkepersoner i mitt liv. Er helt ferdig med dem og forholder meg helt normalt til dem som alle andre bekjente. Det finnes de som slenger dritt så er enig i at de ikke er ferdig. Kanskje de er ferdig med personen, men kanskje ikke handlinger de har påført de?alt trenger ikke være firkantet 👍 Har også exer og lignende som det ikke funket med, som var snille. Men har ikke interesse av å drasse med meg de i livet mitt. De er tilhører fortiden, men møter jeg de tilfeldig behandler jeg de som sagt som hvilke andre bekjente. Kan tilogmed slå av en kort prat der og da. Men legger de ikke til fb eller slikt fordet. Jeg er ferdig og alt er avklart. Man trenger ikke være uvenner bare fordi man gir f i fortiden. Det er veldig naturlig å  ikke bry seg særlig om exenes nåværende liv osv når man er helt ferdig, og at kontakten blir veldig sjelden og ikkeværende.  Gresset blir grønnest der man vanner det. Så da ser man jo hvilken hage som blomstrer. Og med full jobb, partner, hobbyer, gjøremål, familie og venner så tror jeg nok de fleste ikke har tid heller.  Tar man seg tid så er det ikke rart man lurer på det. 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke for ingenting det heter X.

Du skriver at du har dem der for å SE hvordan det GÅR med DEM???? 

Kom du deg over dem eller ikke? 

Xèr tilhører fortiden til. 

Slett dem og fokuser heller på det du har med den nye kjæresten din. 

Anonymkode: 894e6...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det å være nysgjerrig på alle folk rundt seg (inkl tidligere venner fra barneskolen etc) med å ikke komme over noen? Hadde jeg ikke vært over noen hadde jeg jo hatt aktivt kontakt, sendt meldinger osv? Mens folk som er fortid bare ligger der på face så man slipper tenke over hvordan de har det. Men mange krever kanskje at man skal leve 100 % i nåtida? Det gjør ikke jeg, jeg elsker mimring, se hvordan tilfeldige folk fra ungdomsskolen har det nå osv, minnes fine tider med folk som ikke er i livet mitt lengre og være glad for at jeg har det enda bedre nå. Jeg vil si man er 100 %  over en eks når man tenker på de på lik linje med gamle venner. At noen krever at man heller tenker på de som ikke-personer og aktivt sletter de fra ting som face er en ting, men da må dere også godta at dette ikke er aktuelt for alle og vil føles kontrollerende for de som har avslappet forhold til eksene sine (med mindre man vanligvis sletter folk der, da burde det ikke være stress nei, men om man ikke gjør det virker det så voldsomt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Hva har det å være nysgjerrig på alle folk rundt seg (inkl tidligere venner fra barneskolen etc) med å ikke komme over noen? Hadde jeg ikke vært over noen hadde jeg jo hatt aktivt kontakt, sendt meldinger osv? Mens folk som er fortid bare ligger der på face så man slipper tenke over hvordan de har det. Men mange krever kanskje at man skal leve 100 % i nåtida? Det gjør ikke jeg, jeg elsker mimring, se hvordan tilfeldige folk fra ungdomsskolen har det nå osv, minnes fine tider med folk som ikke er i livet mitt lengre og være glad for at jeg har det enda bedre nå. Jeg vil si man er 100 %  over en eks når man tenker på de på lik linje med gamle venner. At noen krever at man heller tenker på de som ikke-personer og aktivt sletter de fra ting som face er en ting, men da må dere også godta at dette ikke er aktuelt for alle og vil føles kontrollerende for de som har avslappet forhold til eksene sine (med mindre man vanligvis sletter folk der, da burde det ikke være stress nei, men om man ikke gjør det virker det så voldsomt)

Kan ikke sammenlignes med gamle venner. Det blir for dumt.  Er det viktig å å ha et bra forhold ved å respektere partneren eller følge med på exenes liv?! På tide å bli voksen da. 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes med gamle venner. Det blir for dumt.  Er det viktig å å ha et bra forhold ved å respektere partneren eller følge med på exenes liv?! På tide å bli voksen da. 

Anonymkode: 9c6ac...173

Hvorfor blir det for dumt? Det er jo akkurat det samme, noen du hadde en form for følelse for før men som nå bare er minner. Såklart er det viktig å respektere partneren, men for meg er det viktig å respektere at noen har et sunt forhold til sin fortid også. Jeg ville altså ikke passet sammen med noen med mer sjalusi enn meg, da jeg forventer samme frihet ang sånne småting som jeg ville gitt dem. Jeg kunne sagt akkurat det samme om folk som hang seg opp i noen jeg var sammen med for 5 år siden, at man må bli voksen, men det er jo ikke det noe av dette går på. Man må bare finne kompromisser hvis man skal leve sammen med noen som har helt annet forhold til fortid enn en selv, jeg ville ikke orket det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...