Gå til innhold

Kjæresten vil nekte meg å ha ekser og lignende på facebook og snapchat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, a l'orange skrev:

Hva er helt innafor og en selvfølge? Å nekte noen noe uten videre samtale hvor begges følelser blir hørt og tatt på alvor?

Hvilke følelser? Hadde jeg bedt mannen om noe slik og han hadde store følelser rundt det, hadde det vært hasta la vista for mkn del.

Ekser er folk man en dag har hatt kjærligeforhold til, man har kledd seg av forran vedkommende, man har fortalt dype ting til hverandre, også slår man opp og skal følge vedkommende videre? Neitakk, så ja helt innafor og en selvfølge; ikke å nekte partneren for det burde ikke vært noe å nekte i utgangspunktet, det skulle blitt gjort med engang man gikk inn i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, a l'orange skrev:

Det er greit at DU mener dette, og at DU føler dette. Det er også greit at du velger deg en kjæreste som tenker og føler på nøyaktig samme måten som deg.

Det er den tendensen mennesker har til å generalisere på bakgrunn av hvordan de selv er, være bastant på at verden er lik for alle, og si "Selvfølgelig er det sånn!" som jeg mildt sagt synes er naiv.

Man behøver ikke å se lengre enn til politisk ståsted og verdimessig overbevisning eller til seksuell legning for å se at mennesker er ulike. Det gjelder ikke bare nye kulturer, men også vår egen.

Ehh? Hvilken verden er det du lever i?

TS spurte hva vi tenkte om saken, jeg svarte "helt innafor, gjøres her i heimet". DU som siterte meg og satt spørsmål ved innlegget mitt. Har aldri sagt at andre skal mene dette, svarte bare hva JEG følte om temaet og hvordan VI praktiserer det hjemme. 

Gå å ta deg en chillpill, du overreagerer. Mitt svar var helt i tråd med hvordan spørsmålet ble stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, a l'orange skrev:

Men jeg spurte deg hva som var helt innafor - om det var det å nekte kjæresten ting som var innafor - for det var det trådstarter spurte om.

Mange her antar at hele diskusjonen dreier seg om kontakt med ekser vs. ikke kontakt med ekser, men jeg mener den dreier seg om å nekte kjæresten sin ting vs. å komme frem til forståelse og enighet om ting.

Nei, det er ikke det ts spurte om.

Trådstarter har en overskrift som lyder: "Kjæresten vil nekte meg å ha ekser og lignende på facebook og snapchat" og første setning i HI lyder som følge: "hva mener du om det". Så da har du missforstått, ellers har trådstarter formulert seg helt feil. 

"Ekser og lignende" = ekser, fuckfriends, etc.

Ordet "Lignende" i denne forstand må ses på som synonymer med ekser eller lignendes som ekser, for man kan vel ikke nekte noen en lønningspills med mannlige kollegaer på facebook? Kan man vel? Nei, så dette omhandler kontakt med lignende som ekser på diverse plattformer.

Endret av Bledle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel egentlig ikke så mye å si om det handler om ulike syn på ting eller om å nekte noen noe, så føler diskusjonen deres blir unødvendig her. For å nekte noen høres fælt ut, men det er jo ikke noe annerledes enn krav man stiller for å forbli i forhold med noen, alle har noen av disse, de fleste har feks troskap som er implisitt krav :) Så sånn sett blir det feil å si at man ikke kan nekte partner noe, vi nekter jo alle partner ting vi synes er over streken. Det er bare at for mange av oss, inkl TS tror jeg, så virker det helt feil å nekte dette da vi synes det er godt innenfor. Men interessant å se at mange synes dette ikke hører hjemme i et nytt forhold. 

Så sånn sett blir jo alle svar ang hva man selv ville akseptert gode svar til TS, for man får se spekteret i holdninger, og det kommer tydelig frem at dette handler om sjalusi og hva man forventer av fokus osv fra parter. Litt på samme linje som at noen ikke tåler at partner smiler til en annen jente, mens andre par kan diskutere hvem av vennene deres som er heitest, og andre igjen drar med seg en tredjepart i senga. Det finnes grader av hva man godtar og forventer å få lov til selv, så det viktgste TS kan gjøre er å snakke om dette og få frem at dette er viktig for henne, og at de evnt må finne noe kompromiss, men at det å måtte slette ekser føles for kontrollerende ut for henne, så lenge hun ikke gjør noe galt, og at hun forventer noe tillit i slike situasjoner, særlig når hun ikke har gjort noe galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, September 28, 2016 den 21.36, Cronosgjesten skrev:

Jeg har fjernet mine, og forventer at kjæresten min ikke har jevnlig kontakt med sine. Jeg investerte alt i mine forrige forhold også, og da det krasjet, er det fullstendig uinteressant med fortsatt kontakt. De er ikke-personer i mitt liv. Hvorfor er man, helt uavhengig om man har ny partner eller ikke på død og liv avhengig av å fortsette kontakten med noen man ikke funket med? Kanskje man bare var kåt, ikke forelsket? 

Kanskje man bare må bli voksen, og lære seg å gå videre. Det virker som en reserveløsning for meg, det der med å på død og liv være så gode venner med ekser 

På død og liv? Altså....noen er jo bare gode venner. Selv så slutter jeg ikke lett å være glad i folk, selv om kjærlighet og forelskelse tar slutt og man ikke passer sammen, så blir jo aldri en du har vært så nær likegyldig...

Anonymkode: c9da6...5a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ts ser dette som nekting: Hvis du ønsker å være sammen med meg kan du ikke ha med deg exer og lignende. - Det er gjerne sånn det er, hvor den andre da sier at partneren nekter deg. Altså ts har du et valg. Respektere det eller droppe forholdet. 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan selvsagt ikke nekte deg å ha dem på facebook og snap, men når du vet han ikke liker det så bør du jo kanskje ta en avgjørelse på hva som er viktigst for deg.

Ha full kontroll på hva dine ekskjærester gjør på facebook og snap, eller fjerne usikkerheten din nåværende kjæresten opplever grunnet dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær gjerne venn med eksen. Men begynner man å ha unatulig mye kontakt, så syntes jeg man bør kutte det helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er bare starte med blanke ark uten exer og lignende når man blir sammen. Det for å unngå bråk og konflikter senere. Og skulle man prøve å reforhandle det etterhvert og den andre står på sitt må man respektere det eller gå ut av forholdet. Standarden kan endre seg så man kan hvertfall spørre /ta det opp.  Men respekt for partner er det viktigste i tillegg til  å gjøre det som bygger opp forholdet og ikke lager bråk av noe så banalt. Det skal ikke være noe selvfølgelighet å beholde kontakt med exer osv når man går inn i et forhold. Det er noe man må bli enige om. Og hvis temaet blir "hett"  for den som skal tviholde på exene da er det nok ikke noe vits å være sammen med vedkommende. Partner og fremtiden må være det viktigste, og ikke fortiden. Hvis ikke er det ikke liv laga, da blir det bare bråk. Tilrettelegging for å ta vare på forholdet og unngå unødvendig tullball er greien. Hvem el hva er viktigst for en. 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.9.2016 den 17.17, Tibbie skrev:

Han er nok av den sjalu typen, eller så er han kanskje den som kunne falt tilbake til en eks (derfor tror han at sånn er det for alle). Han er nok bare livredd for å miste deg eller at du skal bli forelsket i noen andre.

Men om jeg var han, ville jeg holdt det for meg selv. Jeg synes det er for mye å be om.

Selv er jeg venn med mine gamle flammer på Facebook og Instagram. Snakker også med dem når jeg møter dem på byen. Ser ikke noe rart i det.

Det samme gjelder kjæresten min. Han er også venn med alle, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Vet hvor bra jeg er for han og hvor glad han er i meg. Jeg vet at han hadde tapt mye om han hadde kastet det bort på noe som har gått galt tidligere. Så dette ville ikke vært et alternativ for han.

Hva om du viser det like godt for kjæresten din? Vis hvor glad du er i han. Kanskje han får litt mer selvtillitt, så han slipper å tro at det skal så lite til for at du faller for andre :P

 

Jeg mener sjalusi i denne formen er et personlig problem  man selv får ta ansvar for. TS skal ikke forandre seg for kjæresten sin. Han får jobbe med seg selv.

Selv er jeg ikke villig til å justere meg pga sjalusi. Jeg blir sjalu selv iblant og svelger det unna og prøver heller å fokusere på annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man henger med jeipen når man ikke kan ha kontakt med exer osv så faller ikke det i god jord. Bråket har jo alt startet med at den andre kjemper for å ha kontakt og viktigeregjør dem foran kjæresten. Da sier det seg selv. Man kan velge om exene er viktigere eller om kjæresten er det. Fremtiden foran fortiden! Hvis ikke er det bare å gå. 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, a l'orange skrev:

Fremtiden springer ut fra fortiden. Dersom to stykk er 35 år gamle når de blir sammen, og forventer at den andre skal forkaste hele sin historie og mennesker de har kjent i årevis for å bli sammen med noen de har kjent i få uker, så sier det seg vel selv at det er noe som skurrer?

Dersom man har så stor aversjon mot menneskers historie, får man bli sammen med barndomskompisen når man er 15, og aldri slippe tak i han. Eller jobbe med seg selv og hverandre for å finne best mulig løsning på å passe inn i hverandres liv og historie videre.

Det er DIN mening! Alle har en fortid ja, men det betyr ikke at man skal pleie den i fremtiden. Derfor ordet fortid. Noe man har lagt bak seg, men selvfølgelig har formet en. Det er en historie som følger med personen. Det er ikke fortid når man fremdeles pleier dette, etter min mening. Tror enkelte trenger å jobbe med seg selv for å komme seg videre i livet og satse på fremtiden istedenfor å leve i fortiden. 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...