Gå til innhold

Kjæresten vil nekte meg å ha ekser og lignende på facebook og snapchat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det? Jeg har de ikke der fordi jeg er forelsket i dem. Det er jo for å se hvordan det går med dem. Jeg synes det er tullete at man skal måtte fjerne noen som du har vært venn med fra livet ditt fordi du har funnet en annen. Da burde jo heller folk slutte å være seriemonogame

Anonymkode: 023b7...207

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes generelt sett ikke noe om å nekte en partner noe, men jeg forstår at det reageres på Snapchat da det jo er en litt mer personlig plattform. 

Hva er det du har svart med når han har ytret dette? 

Anonymkode: 2309e...a6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok av den sjalu typen, eller så er han kanskje den som kunne falt tilbake til en eks (derfor tror han at sånn er det for alle). Han er nok bare livredd for å miste deg eller at du skal bli forelsket i noen andre.

Men om jeg var han, ville jeg holdt det for meg selv. Jeg synes det er for mye å be om.

Selv er jeg venn med mine gamle flammer på Facebook og Instagram. Snakker også med dem når jeg møter dem på byen. Ser ikke noe rart i det.

Det samme gjelder kjæresten min. Han er også venn med alle, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Vet hvor bra jeg er for han og hvor glad han er i meg. Jeg vet at han hadde tapt mye om han hadde kastet det bort på noe som har gått galt tidligere. Så dette ville ikke vært et alternativ for han.

Hva om du viser det like godt for kjæresten din? Vis hvor glad du er i han. Kanskje han får litt mer selvtillitt, så han slipper å tro at det skal så lite til for at du faller for andre :P

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tibbie skrev:

Han er nok av den sjalu typen, eller så er han kanskje den som kunne falt tilbake til en eks (derfor tror han at sånn er det for alle).

Så dersom man mener at det er sunt å ikke ha med ekser videre i livet, så er man enten sjalu eller kunne tatt en eks tilbake igjen? Hvordan kommer man fram til en slik konklusjon? Hvorfor antar du at det er slik? 

Anonymkode: 6583f...3ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å ha sånt, liker å ha en clean start på forholdet. Litt som da jeg hadde mitt første seriøse forhold, alt var liksom litt ekstra spesielt og fredfullt uten masse ekser og styr i fjeset på oss... Noe jeg liker å ta med meg videre. 

Anonymkode: da0ea...fc4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at dersom man ikke bryr seg om eksen, er det ikke noen grunn til å tviholde på de på sosiale medier. Dette handler om respekt for sin nye kjæreste. Man kan vri og vrenge og bable om sjalusi og "tvang" til å slette de, men ingen liker at partneren har kontakt med noen som har sett de naken og hatt sex med de.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom man mener at det er sunt å ikke ha med ekser videre i livet, så er man enten sjalu eller kunne tatt en eks tilbake igjen? Hvordan kommer man fram til en slik konklusjon? Hvorfor antar du at det er slik? 

Anonymkode: 6583f...3ea

Nettopp av den grunnen jeg forklarte i kommentaren du siterte meg i.

Det er voldsomt om man skal kreve at kjæresten dropper alle hun har hatt en fortid med. Da er han sjalu eller paranoid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja ja.  Skulle tro fremtiden er mye viktigere enn fortiden. Og at forholdet og personen man er sammen med er viktigere enn å lure på hva disse exene og tidligere flammer driver med. Gi slipp på fortiden og respekter partneren deres. Ingen som trenger å være sjalu eller være paranoid bare pga kontakt med exen. Det handler om å la fortid tilhører fortiden. Og respektere partner og bygge opp forholdet, være seriøs. Med mindre man har barn sammen, eller har felles vennegjeng så ser jeg ingen grunn til denne kontakten. Livet går videre og man kan ikke alltid få i pose og sekk! 

Anonymkode: 9c6ac...173

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet mine, og forventer at kjæresten min ikke har jevnlig kontakt med sine. Jeg investerte alt i mine forrige forhold også, og da det krasjet, er det fullstendig uinteressant med fortsatt kontakt. De er ikke-personer i mitt liv. Hvorfor er man, helt uavhengig om man har ny partner eller ikke på død og liv avhengig av å fortsette kontakten med noen man ikke funket med? Kanskje man bare var kåt, ikke forelsket? 

Kanskje man bare må bli voksen, og lære seg å gå videre. Det virker som en reserveløsning for meg, det der med å på død og liv være så gode venner med ekser 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Tror egentlig at man bare må akseptere at folk er ulike. Selv har jeg ikke kontakt med folk jeg har vært med tidligere, ser ikke helt poenget da det ikke gir meg noe. Kan godt si hei til de om jeg møter på de og spørre hvordan det går, men that's it. Snakker ikke med de hverken på face eller snapchat. For meg er de et tilbakelagt kapittel og jeg har ikke behov for kontakt.

Jeg tror egentlig at det du må kommunisere til kjæresten din ts er at du har et annet behov enn det han har. Du ønsker kontakt med mennesker du har vært glad i fordi det gir deg noe. Siden han ikke har det behovet er det vanskelig for han å forstå. 

 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes det er helt greit å kutte ut ekser på sosiale medier.. For meg blir det litt sånn fortid vs fremtid..

Heldigvis er vi helt enige om det.. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ekser og lignende (?) ikke skal tas med inn i nye forhold. For meg er det helt opplagt at disse slettes når en inngår i nye forhold. Ser ikke hensikten i å dra fortiden med seg inn i nye forhold, og det kan skape potensielle problemer som lett kan unngås. Jeg har heller ingen interesse av å se hva ekser driver på med på daglig basis, og jeg ønsker ikke at de skal vite hva jeg (min familie) driver på med.

Spesielt på snapchat syns jeg det er helt opplagt at disse bør slettes.

Anonymkode: 50d35...4a9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ekser og lignende (?) ikke skal tas med inn i nye forhold. For meg er det helt opplagt at disse slettes når en inngår i nye forhold. Ser ikke hensikten i å dra fortiden med seg inn i nye forhold, og det kan skape potensielle problemer som lett kan unngås. Jeg har heller ingen interesse av å se hva ekser driver på med på daglig basis, og jeg ønsker ikke at de skal vite hva jeg (min familie) driver på med.

Spesielt på snapchat syns jeg det er helt opplagt at disse bør slettes.

Anonymkode: 50d35...4a9

Word

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se hvor uenige man er på dette feltet. Jeg tror ikke det bare går på logikk vs følelser, da begge sider kan argumenteres for ved logikk og følelser.

Det er logisk å ikke trenge kontakt med ekser i de fleste tilfeller, akkurat som det er logisk at det i de fleste ikke bør gjøre noe (de er ekser av en grunn, og det er ikke snakk om å sende nakenbilder akkurat ). Det føles vondt at kjæresten skal ha kontakt med ekser, men det føles også vondt å ikke kunne følge med på at folk du har vært glad i har det bra, og å måtte kutte de helt fra livet ditt bare fordi man ikke har et forhold mer. 

Jeg er veldig glad mannen min ikke er av den sjalu typen (for dette er såklart sjalusi, ikke syklig sjalusi, men sjalusi av den typen de fleste har endel av). Jeg har aldri flørtet med en eks, men ville vært rart for meg å slette folk fra face. Jeg har innimellom tatt en kaffe med ene eksen min når han er i byen, verken jeg eller mannen tenkte på det som noe rart. De traff hverandre (med meg) på en festival en gang, mannen synes eksen var skikkelig kul.

Det er ikke alle som ville vært ok med sånt, så jeg er glad jeg har funnet en som bryr seg om vårt forhold og hva jeg gjør nå, og som ser på fortida mi som en interessant side av meg som han vil lære mer om for å kjenne meg bedre, samt en måte å bli indirekte kjent med noen veldig eksentriske folk :PJeg har dog en kompis med en samboer som snakket høyt, foran han, om hvor ekkelt det var å suge en eks som hadde dårlig hygiene, der har min grense for hva som er TMI gått :P så man må vel bare godta at folk har ulike grenser for dette, og snakke om det.

Annet enn i spesielle tilfeller føler jeg personlig at ekser er mindre skummelt enn nye bekjentskaper, de er som regel ekser av en grunn. Men de har fortsatt vært en viktig del av livet ditt tidligere, for meg er det som å holde kontakt med venner fra vgs/ungdomsskole - man er vokst fra hverandre, men det er koselig å se hvordan det går og sånn, samt at det å be meg slette ekser generelt vil for meg være mangel på tillit og tegn på mer sjalusi enn jeg passer med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...