Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann og jeg har vært gift i snart 11 år. Vi har fått 3 barn og har et rimelig A4 liv sett utenfra. Problemer er at vi sliter på mange måter. Fra vi giftet oss så har det vært utfordringer. Dette har påvirket måten vi har behandlet hverandre på og vi har kommet inn i en runddans som ikke er grei. I sommer hadde vi det verre enn noensinne og var på randen av brudd. Vi kom likevel frem til at vi skal prøve å kontakte familiekontoret for å få hjelp av de. Nå har vi vært der en stund og det hjelper ikke. Jeg føler at min mann har forandret seg mye og er blitt manipulerende. Han har kun fokus på seg selv og det virker ikke som han trives med meg og barna. Han er konstant "irritert" i stemmen og blir fort sint. Problemer er at dersom jeg gjør det samme så reagerer han kraftig og ting som sårer. Jeg føler meg veldig alene i ekteskapet og alt ansvaret for hus og barn faller 90% på meg. Så til hovedproblemet. Min mann skulle på jobb i natt. Jeg ba han i går kveld om lage matpakkene klare til barna og ta ut brød fra frysen(ligger i garasjen). Når jeg står opp har han ikke gjort noe av dette. Da blir jeg irritert for det går utover barna.  Når jeg ringer han får jeg høre at han har krasjet med bilen og det virker som han klandrer meg. Dette er 4 gangen han kræsjer og underbygger bare det jeg har sagt hele tiden, han er en utrolig uoppmerksom sjåfør. Han legger på og jeg tenker ikke noe mer på

det for jeg må ta meg av minste som er hjemme og tenker at vi får prate om det i kveld etter barna er lagt. Noen timer etter forteller min søster meg at han er på legevakten. Prøver da å ringe, men han legger bare på. Han sender en mld at han er på sykehuset og at han håper at jeg er fornøyd nå og at han ikke vil snakke med meg osv. Jeg har prøvd å ringe han mange ganger for å vite hva jeg skal si til barna(altså hva har skjedd? Hvor lenge blir han på sykehuset osv), men han svarer ikke. Nå plutselig kommer det en melding hvor han ber meg ta med ungene og komme med ting til han. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Føler ikke at jeg kjenner min mann lengre og er så lei leg for måten han behandler meg

på. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men er bare så fortvilet og lei meg. Føler meg som ved et veiskille hvor det ene er å holde ut med en mann som utnytter meg og er manipulerende eller gå min vei, men da sliter jeg sånn med tanke på at barna skal måtte leve med skilte foreldre. 

Anonymkode: d18f1...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna trenger ikke være med når han er sint. Beskytt dem mot han. Du bør da ikke være i et forhold med han. Ikke gjør som han sier. Ikke vær hunden hans, for han behandler deg som en hund. 

Anonymkode: a3c17...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du skjerpe deg noen hakk. Mannen din er skadet og i sjokk. Du ringer han ned, han vil være i fred. 

Pakk sammen toalettsaker, morgekåpe, og noe tøy og ta barna med til sykehuset. Slutt å klandre mannen, og begynn med din måte å oppføre deg på. Når du er så misfornøyd med alt, så bør du komme deg til en egen psykolog for å få øynene opp for at din måte å være på påvirker mannens måte å være på i relasjon til deg. 

Du vet ikke om han er syk og derfor ikke takler eller skulle hatt førerkort. Nå får han en grundig undersøkelse på sykehuset. Du vet ikke hvor alvorlig dette er, men det er neppe bare bagateller. Og jo, ta med barna slik at de vet og forstår at pappa er syk. 

Anonymkode: 46a69...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du skjerpe deg noen hakk. Mannen din er skadet og i sjokk. Du ringer han ned, han vil være i fred. 

Pakk sammen toalettsaker, morgekåpe, og noe tøy og ta barna med til sykehuset. Slutt å klandre mannen, og begynn med din måte å oppføre deg på. Når du er så misfornøyd med alt, så bør du komme deg til en egen psykolog for å få øynene opp for at din måte å være på påvirker mannens måte å være på i relasjon til deg. 

Du vet ikke om han er syk og derfor ikke takler eller skulle hatt førerkort. Nå får han en grundig undersøkelse på sykehuset. Du vet ikke hvor alvorlig dette er, men det er neppe bare bagateller. Og jo, ta med barna slik at de vet og forstår at pappa er syk. 

Anonymkode: 46a69...e7f

Jeg har absolutt ikke ringt han ned, men jeg må jo vite hvordan det går med han og ikke minst hva jeg skal si til barna. Han kan fint få fred fra meg, men barna er så store at de spør og da må jeg kunne gi de svar. Han er yrkessjåfør så sykdom er det nok ikke, men han liker å prate i telefon osv når han kjører så han er ekstremt uoppmerksom. En del ab kranglene våre går ut på det fornyet har utviklet ekstrem frykt for å sitte på

med han spesielt når barna er med. Jeg snakker jo ikke kun om denne situasjonen, men jeg er fortvilet fornyet vet ikke hva jeg skal gjøre generelt med ekteskapet. 

Anonymkode: d18f1...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk med litt ekstra saker til han så kan han bo ute en stund og tenke over oppførselen sin mot deg. Ikke vis nåde, hold på ditt.  Skjerper han seg ikke så går du fra han. Vær kald og hard. Du fortjener mye bedre! 

Anonymkode: 09d74...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spekulasjoner, men biten med manipulerende høres litt treffende ut for situasjonen som har oppstått.

At han ikke har fortalt deg hva som har skjedd og holdt deg innerst i loopen virker på meg som er gjort med vilje for å spille kostbar, gjøre deg usikker og nervøs. Hvorfor i alle dager får du høre dette fra din søster? Hvem har hun fått vite det av som er viktigere å informere enn deg?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pakk med litt ekstra saker til han så kan han bo ute en stund og tenke over oppførselen sin mot deg. Ikke vis nåde, hold på ditt.  Skjerper han seg ikke så går du fra han. Vær kald og hard. Du fortjener mye bedre! 

Anonymkode: 09d74...556

Jeg klarer ikke å gå fra han pga barna og ikke minst den økonomiske tryggheten han gir oss.

Anonymkode: d18f1...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å gå fra han pga barna og ikke minst den økonomiske tryggheten han gir oss.

Anonymkode: d18f1...39e

Du skal ikke finne deg i en situasjon som dette med noen. Det vil etterhvert gå ut over barna hvis det allerede ikke har det..  Du, det med penger. Det har man nav til.  Det viktigste er at du har det bra, og at barna har det bra. 

Anonymkode: 09d74...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...