Gå til innhold

8 åring som surver og skriker....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 8 åring som surver og skriker for det meste om dagen ( viser denne oppførselen kun ovenfor meg), hva skal gjøre?? Feks da så har hn fått nye rulleskøyter og lager leven hver gang han skal ta på seg disse da de er litt trange å ta på. Noen som har noen råd? Vet bare ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 2a41b...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså når ting ikke får helt enkelt for hn, som at de rulleskøytene er litt vanskelig å få på så skriker/griner hn til meg og blir rasende sint, helt ustoppelig på en måte. Hvordan skal jeg håndtere dette? Hn gir seg nesten ikke heller, er ikke sånn mot pappaen.

Anonymkode: 2a41b...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel litt som med småbarn: Bruk vanlig stemme, jeg skjønner ikke/vil ikke høre på den der skrikingen. Min datter (8år): Jeg SKRIKER ikke!!! Vræl. Jeg gråter!!! Jeg: nei, det der er skriking og sutring. Ro deg ned, så kan jeg gjerne hjelpe deg med rulleskøyter, men da må du spørre på en ordentlig måte. Hun: Du er SUR fordi jeg GRÅTER!!! Du er ikke glad i meg! Jeg: tull, jeg liker ikke sutring og skriking uten grunn. Skal jeg hjelpe deg? Osv. Nå holder det med en påminnelse (spør ordentlig, rolig stemme). Det var en (slitsom) fase.

Anonymkode: 2318f...009

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hn sier også at jeg ikke er glad i hn, men slt jeg gjør er jobb prøve å hjelpe hn men sinna blir hn uansett. Og jeg er slem da som ber hn slutte med å skrike ril meg på den måten. 

Anonymkode: 2a41b...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hn sier også at jeg ikke er glad i hn, men slt jeg gjør er jobb prøve å hjelpe hn men sinna blir hn uansett. Og jeg er slem da som ber hn slutte med å skrike ril meg på den måten. 

Anonymkode: 2a41b...024

Hn sier også at jeg ikke er glad i hn, men slt jeg gjør er jobb prøve å hjelpe hn men sinna blir hn uansett. Og jeg er slem da som ber hn slutte med å skrike ril meg på den måten. Ellers opplever jeg st ingenting er bra nok, misfornøyd med det meste, er vi ute på en eller annen slags aktivitet som vi gjør pga ungene så er det aldri bra nok, vil alltid noe annet som er mere gøy. Klager og sutrer som en 3 åring ril tider. Ellers er hn et veldig rolig og grei unge, såkalt "englebarn" borte. Hsr mange venner og er veldig flink på skolen.

Anonymkode: 2a41b...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan h*n ikke bare slippe å bruke de forferdelige rulleskøytene til h*n slutter å hyle?

Anonymkode: 78897...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier at hn ikke får lov å bruke de når jeg er hjemme siden hn opplever seg dårlig, men da blir alt enda verre😳

Anonymkode: 2a41b...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier at hn ikke får lov å bruke de når jeg er hjemme siden hn opplever seg dårlig, men da blir alt enda verre😳

Anonymkode: 2a41b...024

Tror nok du må være litt mer standhaftig og konsekvent!

Anonymkode: c6cb2...ef7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier at hn ikke får lov å bruke de når jeg er hjemme siden hn opplever seg dårlig, men da blir alt enda verre😳

Anonymkode: 2a41b...024

Ja, men det får du bare takle en stund, tenker jeg. Fortell at hvis han skal bruke rulleskøyter, så må han kunne ta dem på uten noe tull. Og så minner du han på det neste gang han vil bruke dem: Ok, du vil bruke rulleskøytene? Det er greit, men du husker hva vi har sagt? (Få han til å gjenta dette) Hvis han fortsatt ikke klarer å gjennomføre seansen med å få dem på uten masse drama, så legger du dem bort for dagen. "Vi får se om det går bedre i morgen!"

Anonymkode: 9b381...542

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Honey Dew skrev:

 Hva er surver for noe?

Er vel det samme som å sutre/syte. Kjenner en bondetamp fra Gudbrandsdalen som sier surve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...