Gå til innhold

Shit! Jeg skal slutte og snuse! *HJELP*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig underforum, men fant ikke noe passende så jeg opprettet tråden her.

Jeg har bestemt meg for å slutte og snuse. Nå har jeg en boks igjen, som skal være min aller siste snusboks. Det kommer til å bli vanskelig, men jeg trenger desperat og klage! 

Er det noen som har sluttet og snuse, og gjort det med suksess? Trenger litt råd. Nedtrapping er ikke et alternativ, da jeg ikke klarer det (har prøvd...)

Anonymkode: 25e29...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sluttet og holdt meg et år, så begynte jeg igjen og snuste 3 mnd i sommer! men jeg har sluttet igjen nå og holdt meg over 3 uker :)

det er veldig vanskelig og du kommer til å føle en mild depresjon de første dagene, sinne og tomrom. 

Dette går over, uansett!

du kommer til å tenke på snus 24/7 i noen uker, men du kommer til å være glad når du slipper å ha den byrden i livet! Slippe å reise på butikken annenhver dag, slippe å bruke penger på det, den friheten du får når du ikke er avhengig av noe er fantastisk! Og ikke minst tørrheten i leppen forsvinner helt om morningen:) 

mine beste tips er

last ned slutta

kjøp fisherman eller tyggis(myeeeee)

og start fra du vakner, bestem deg og reis ut uten snusen! For hver gang du takker nei eller nekter deg en snus har du kommet et stort steg i rett retning :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan evt. vurdere nikotinplaster eller tyggis, disse finnes jo også i varierende styrke. Letter overgangen litt for en del. 

Anonymkode: be14d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake snus. Fås kjøpt på vanlige butikker for de som ikke visste det. Synes det var rimelig lett å slutte med hjelp av dette og drops og tyggis, og ja snuste veldig mye og lenge før jeg slutta. 

Anonymkode: 2a3d0...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har sluttet å snuse på dagen 2 ganger :) Første når jeg fant ut at jeg ble gravid og andre etter jeg begynte å snuse igjen når hun ble født. Er på dag 5 uten snus nå :P

Det jeg gjør som jeg virkelig vil anbefale deg som jeg har anbefalt alle og som faktisk fungerer(!!!) er å snuse bomull! Det høres helt rart ut og ser teit ut, men du kan ha bomull under leppa hele dagen uten at det skader noen ting men det fjerner den trangen til å ha noe under leppa. Føles helt ut som snus også! :) + koster liksom 10 kr for en hel pakke og den varer og varer.

Jeg tar sånne:
http://solguden.no/engangsart.-/-klinikkutstyr/engangsutstyr/bomull-pads-500-stk

og klipper dem i 4, så bretter jeg de sammen og bruker to om gangen. Har den i en gammel snusboks :) Plutselig en dag glemte jeg bare å ta en og da var jeg liksom helt ferdig. Det var litt hardt dag 1 og 2, men etter det så gikk det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2016 den 23.38, mjauritz skrev:

Hei!

Jeg har sluttet å snuse på dagen 2 ganger :) Første når jeg fant ut at jeg ble gravid og andre etter jeg begynte å snuse igjen når hun ble født. Er på dag 5 uten snus nå :P

Det jeg gjør som jeg virkelig vil anbefale deg som jeg har anbefalt alle og som faktisk fungerer(!!!) er å snuse bomull! Det høres helt rart ut og ser teit ut, men du kan ha bomull under leppa hele dagen uten at det skader noen ting men det fjerner den trangen til å ha noe under leppa. Føles helt ut som snus også! :) + koster liksom 10 kr for en hel pakke og den varer og varer.

Jeg tar sånne:
http://solguden.no/engangsart.-/-klinikkutstyr/engangsutstyr/bomull-pads-500-stk

og klipper dem i 4, så bretter jeg de sammen og bruker to om gangen. Har den i en gammel snusboks :) Plutselig en dag glemte jeg bare å ta en og da var jeg liksom helt ferdig. Det var litt hardt dag 1 og 2, men etter det så gikk det greit.

Oi, så kult! Det skal jeg prøve :) 

Kan jeg spørre hva som fikk deg til å ta en snus etter datteren din var født? Jeg mener, da hadde du vel vært snusfri i 9 måneder :P (ikke for å være frekk, altså, jeg bare lurer).

For jeg tenker at snusen har vært "en del av meg" de siste 10 åra... Jeg har gått hele dagen i dag uten å ta en eneste snus, og jeg kjenner meg litt nedfor faktisk... :( Når går den følelsen vekk? Når forsvinner suget? Når forsvinner den lysten på snus? 

Takk for svar, alle sammen! Jeg har fulgt rådene her :)

TS

Anonymkode: 25e29...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, så kult! Det skal jeg prøve :) 

Kan jeg spørre hva som fikk deg til å ta en snus etter datteren din var født? Jeg mener, da hadde du vel vært snusfri i 9 måneder :P (ikke for å være frekk, altså, jeg bare lurer).

For jeg tenker at snusen har vært "en del av meg" de siste 10 åra... Jeg har gått hele dagen i dag uten å ta en eneste snus, og jeg kjenner meg litt nedfor faktisk... :( Når går den følelsen vekk? Når forsvinner suget? Når forsvinner den lysten på snus? 

Takk for svar, alle sammen! Jeg har fulgt rådene her :)

TS

Anonymkode: 25e29...c9d

Tar det ikke frekt i det hele tatt! :) Var helt idiotisk å begynne igjen.. 

Begynte med at vi var i en bursdag og jeg skulle ikke drikke fordi vi ikke hadde pass over natten, og jeg bestemte meg for å heller kose meg med en røyk - siden jeg mente jeg fortjente det. (på dette tidspunktet hadde allerede ammingen gått rett vest, bare så det er sagt :)

Så ble denne ene røyken til flere røyk på sammenkomster, som ble til at vi kjøpte en pakke, som ble til at vi røyket resten i løpet av noen dager og da var det gjort. Følte at røyking med så små er langt verre enn å snuse, så tenkte å ta en "slutte-å-røyke" boks, som resulterte i flere bokser. 

Så snuste vi (jeg og samboeren) i et par mnder før jeg nå har sagt stopp igjen.

Jeg kan ærlig innrømme at det gikk over 1 år fra jeg sluttet til jeg tok en igjen, men suget var der fremdeles... Ikke like sterkt og gikk fort over, men jeg tok meg selv å få veldig lyst på helt plutselig.

Jeg vil faktisk anbefale deg å heller ta deg en røyk om du virkelig sprekker enn en snus igjen. Det er lettere å kun ta en røyk enn en snus når du er/var en snuser :) Jeg klarte lenge å kun ta en røyk i ny og ne, men for meg ble det også den 10 minuttern i hagen helt for meg selv (når man får barn er dette gull!!!) uten at noen forstyrrer eller trenger meg til noe :) Men å slutte å røyke var ingen problem fordi jeg egentlig ikke er en røyker og egentlig ikke liker det :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mjauritz skrev:

Tar det ikke frekt i det hele tatt! :) Var helt idiotisk å begynne igjen.. 

Begynte med at vi var i en bursdag og jeg skulle ikke drikke fordi vi ikke hadde pass over natten, og jeg bestemte meg for å heller kose meg med en røyk - siden jeg mente jeg fortjente det. (på dette tidspunktet hadde allerede ammingen gått rett vest, bare så det er sagt :)

Så ble denne ene røyken til flere røyk på sammenkomster, som ble til at vi kjøpte en pakke, som ble til at vi røyket resten i løpet av noen dager og da var det gjort. Følte at røyking med så små er langt verre enn å snuse, så tenkte å ta en "slutte-å-røyke" boks, som resulterte i flere bokser. 

Så snuste vi (jeg og samboeren) i et par mnder før jeg nå har sagt stopp igjen.

Jeg kan ærlig innrømme at det gikk over 1 år fra jeg sluttet til jeg tok en igjen, men suget var der fremdeles... Ikke like sterkt og gikk fort over, men jeg tok meg selv å få veldig lyst på helt plutselig.

Jeg vil faktisk anbefale deg å heller ta deg en røyk om du virkelig sprekker enn en snus igjen. Det er lettere å kun ta en røyk enn en snus når du er/var en snuser :) Jeg klarte lenge å kun ta en røyk i ny og ne, men for meg ble det også den 10 minuttern i hagen helt for meg selv (når man får barn er dette gull!!!) uten at noen forstyrrer eller trenger meg til noe :) Men å slutte å røyke var ingen problem fordi jeg egentlig ikke er en røyker og egentlig ikke liker det :) 

 

Jeg har festrøyka i mange år nå, men har aldri hatt lyst på røyk ellers fordi jeg snusa. Jeg tror nok ikke jeg skal gi opp festrøyken, og som du sier så er det kanskje enklere og forholde seg til det fordi man egentlig ikke liker røyk utenom enkelte settinger. Når jeg drikker alkohol, så får jeg veldig lyst på nikotin, spesielt røyk.

Jeg tror man er "fanget" når man først begynner med røyk eller snus. Jeg tror ikke lysten forsvinner når man slutter, men abstinensene gjør jo det. Snus er så sinnssykt deilig, men det er jo bare giftstoffer! Jeg lastet ned appen "Slutta", som er hjelpsom og allerede er det jo positive ting som skjer med kroppen :) 

Jeg er heller ikke glad i røyk, og har aldri blitt avhengig av det. Jeg tror ikke jeg hadde blitt avhengig nå heller, fordi jeg har den historien med snus og jeg digger snus. Haha, det høres jo patetisk ut :PMen det er liksom derfor jeg kun har røyka når jeg har drukket alkohol (når jeg ikke har snusa) , og nå er jo det såpass sjeldent at jeg røyker ikke så mye. Men å drikke alkohol uten og ha snus, det tror jeg blir hardt... :( 

TS

Anonymkode: 25e29...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...