Gå til innhold

Alle sier forskjellig om innesko i bhg - frustrert!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her tar de ikke tøflene på likevell så har sluttet og sende med tøfler

Anonymkode: 0b90c...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har bestilt myke skinntøfler på eBay til vår jente. Hun liker å ha de på fordi sokkene ofte blir glatte, hun slipper å bli våt på sokkene om hun tråkker på noe (særlig i garderoben når det er regn eller snø) og hun holder seg god og varm på føttene (blir ikke klam, men vet noen kan bli det av skinntøfler). Det har vært rutine å bytte fra sko til tøfler med en gang vi kommer fra hun var liten, så det er ikke noe hun tenker på i det hele tatt lenger. 

Anti-skli-sokker fungerer fint til det første, men hun liker ikke å ha det på i sko, og å bytte sokker for hver gang de går ut og inn blir unødvendig da tøflene allikevel funker for alt. Og ja, det er også i tilfelle brann, men sannsynligheten for det er jo ikke så stor uansett. 

På sommeren går hun som regel barføtt i stedet, da er det ikke kaldt å stå ute i tilfelle brann/øvelse heller. Vi har avtalt at når hun går barføtt trenger hun ikke tøfler, det er like rutine som å ta de på ellers. 

Anonymkode: 4b178...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage får ikke barna bruke innesko. Husker moren min maste sånn om at jeg måtte kjøpe det da vår sønn begynte i barnehage, så jeg kjøpte gode innesko og leverte i bhg. Etter de sto ubrukt en stund måtte jeg spørre hvorfor de ikke ble brukt. På grunn av varmekabler i alle gulv var reglene sånn at ingen barn går med innesko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Magnifiq skrev:

Hvor gammel er barnet? 

Om det er snakk om et lite barn er melton ulltøfler, med myk såle helt gull. De eneste som har blitt værende på føttene til mine små gjennom en hel dag.

Slike: 

https://www.guttelus.no/melton-barnetofler-tofler-i-ull-37591.html

...mens barnehagen vår ba meg kjøpe nye tøfler til datteren min (på 1,5) i fjor fordi nettopp disse tøflene konstant ble revet av. De anbefalte isteden skinntøfler av denne typen http://www.ebay.co.uk/itm/MINIFEET-SOFT-LEATHER-BABY-SHOES-PRAM-SHOES-0-6-6-12-12-18-18-24-MTH-2-3-YRS-/252325349211?var=&hash=item3abfc3475b:m:mDkiy18ElsYYVFtobXu1WMA og de sitter veldig godt. Endte med å bruke sånne til nr to også, de er helt gull! (Og utrolig billige!)

Anonymkode: 9acd3...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine brukte skinnmokasiner inne fra de reiste seg opp til kanskje 2 år. Har også brukt sommerens sandaler. Småbarn skal helst gå uten sko inne da foten trenger å utvikle seg fritt. Større barn er vel mest sklisikring/hygiene/brann. Da fant jeg noen fine tøfler med myk gummisåle og ull resten. På storbsrnsavd og skole går barna i sokkelesten, tøflene ligger i hylla. De krever vi har det, men får ikke gjennom at de faktisk bruker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...mens barnehagen vår ba meg kjøpe nye tøfler til datteren min (på 1,5) i fjor fordi nettopp disse tøflene konstant ble revet av. De anbefalte isteden skinntøfler av denne typen http://www.ebay.co.uk/itm/MINIFEET-SOFT-LEATHER-BABY-SHOES-PRAM-SHOES-0-6-6-12-12-18-18-24-MTH-2-3-YRS-/252325349211?var=&hash=item3abfc3475b:m:mDkiy18ElsYYVFtobXu1WMA og de sitter veldig godt. Endte med å bruke sånne til nr to også, de er helt gull! (Og utrolig billige!)

Anonymkode: 9acd3...b33

Det er den typen jeg har kjøpt også, de er kjempefine; myke, sitter godt og er lette å ta av og på. Er mange selgere på eBay, så det er bare å lete for å finne best pris og motivet man liker best. :) 

Anonymkode: 4b178...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Sariou skrev:

Men det er jo noe som skjer så ekstremt sjelden at det blir et tullete argument. Hvis brannalarmen går ofte i en bhg. av ulike grunner, bør bhg. fikse det. Hvis ikke, tåler de aller, aller, aller fleste mennesker, inkl. barn, å være kalde og våte på beina en liten stund. 

Barnehager har også brannøvelser. Det hadde vår barnehage forrige uke. Alle barna gikk ut i regnet på sokkelesten. Ble våte på beina alle sammen. Selv om det var varmt ute, så ble barna kalde på beina. Så tøfler burde egentlig vært i barnehagen på sommerstid også, eventuelt inne sandaler :) 

Man vet aldri hvor lenge man må stå ute ved en eventuell hendelse, så greit å ta forhåndsregler, selv om dette svært sjeldent skjer.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge mange her så er det jo i tilfelle brann de skal ha innekso. Derfor lurer jeg rett og slett på om folk virkelig bruker sko inne hjemme og på besøk hos andre også. Det er ikke å være kverulant eller vrang, men det er jo det dere argumenterer med. Så da lurer jeg oppriktig på om dere bruker det hjemme og hos andre også, eller om det kun er i bhg/skole dere ser det som så nøvdendig at man bruker det i tilfelle brann, for som du sier, det brenner jo ikke akkurat hver dag.

går ann å svare normalt.

Anonymkode: 59de4...fa2

Når man er på besøk eller hjemme, har man vel neppe ansvaret for å redde ut en hel avdeling med unger heller? I vår bhg er det 17 unger på 2-3 voksne. Og det å skulle ta ut ungene og samtidig ta med 17 par sko, blir litt vanskelig ;) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, trøst deg med at det ikke er så viktig :)

1) Spør bhg hva de anbefaler, hva som er vanlig

2) Er det snakk om en ettåring, kan du vurdere sånne myke skinnsko/tøfler uten for og uten dåle.

3) For større barn funker sikkerr både tøfler og sandaler. Min ble veldig varm på bena i tøfler, så vi brukte sommersandaler og litt crocs, som er luftigere.

4) Uansett hva du velger får du snart sjansen til å velge på nytt, siden bein vokser fort!

5) ....og så går det helt fint, uansett. "Feil" innesko kommer ikke til å true verken trivsel, liv eller helse :)

Hilsen en som engang var bekymret mamma uten peiling på barneutstyr

Anonymkode: 78dfa...a78

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 13.33, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å finne ut hva slags innesko som er best for jr. I bhg, men blir bare oppgitt av sprikende råd fra alle hold.

Noen sier helst ikke sko i det hele tatt, mens andre mener sandaler med stiv helkappe og harde såler er det beste mtp støtte. 

Hva i all verden skal man kjøpe da?

Anonymkode: 2bf43...a29

I barnehagen vår vil de at alle barna skal ha på tøfler eller innesko pga brann... 

slik at OM det oppstår brann, eller om det er brannøvelse, så vil de ikke ha tid til å skifte til sko, og da er det ikke noe gøyt å måtte springe ut i sokkelesten. 
Noe annet er det jo at om de andre har sko og barnet ditt ikke, så vil det får dritvondt om noen tråkker på beina :)
En annen ting er at sko er sklisikkert.... mindre fall.

Men det bør være sko som puster, er ergonomisk og har god demping.

På de minste brukte jeg en stund slike sokkesko, men da de ble større gikk vi over til sandaler. Funka greit det da...

men Crocs funker også bra :)

Selv om mange sier Crocs er fy.

Anonymkode: ee8fa...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...