Gå til innhold

Alle sier forskjellig om innesko i bhg - frustrert!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut hva slags innesko som er best for jr. I bhg, men blir bare oppgitt av sprikende råd fra alle hold.

Noen sier helst ikke sko i det hele tatt, mens andre mener sandaler med stiv helkappe og harde såler er det beste mtp støtte. 

Hva i all verden skal man kjøpe da?

Anonymkode: 2bf43...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo nesten bare vurdere selv, på samme måte som en del andre ting. Min taktikk er sunn fornuft: trenger "normale" barn virkelig støtte til beina? Nei, mener jeg. Vi bruker sko ute på grunn av hygiene og komfort, men inne er det ikke noe reellt behov. Jeg har jobbet i barnehage, og alle barn jeg har møtt, velger bort innesko/tøfler osv. dersom de faktisk får velge selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å finne ut hva slags innesko som er best for jr. I bhg, men blir bare oppgitt av sprikende råd fra alle hold.

Noen sier helst ikke sko i det hele tatt, mens andre mener sandaler med stiv helkappe og harde såler er det beste mtp støtte. 

Hva i all verden skal man kjøpe da?

Anonymkode: 2bf43...a29

Spør i barnehagen eller se hva de andre barna bruker. 

Anonymkode: 47ce6...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "påbudt" med innesko, da? Det er forskjellig fra bhg til bhg. Hva med skinntøfler? Det er aldri feil... Uansett alder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innesko bør brukes. Om det blir brann, skal man som regel ikke ta seg tid til å ta på sko. Da kan det bli ganske kaldt på bena om det er 15 minus ute.

Anonymkode: 481d6...105

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner heller ikke hvorfor små barn skal bruke sko inne og ingen barn i barnehagen hvor mine barn går bruker sko eller tøfler innendørs. Min første hadde noen "gymsokker" og et par tøffler liggende det første året i bhg, men de ble sjelden/aldri brukt. 

Anonymkode: 2ae56...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage brukes det innesko på vinteren. Gulvet kan fort blir småkjølig og det blir dradd med inn sand og snø i gangen, der barna ofte løper og leker. Og skulle det begynne å brenne, kan man ikke ta på sko på barna, da er det rett ut. Godt å ha litt beskyttelse for beina i kulda. Kjøp helt vanlige tøfler som sitter godt på barnets fot..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender bare med innesko ved minusgrader, siden mulig brann/brannøvelse er barnehagens eneste argument. (Det er egentlig påbudt i vår bhg.) Bruker vanlige joggesko med mesh siden det virker mest behagelig.

Anonymkode: 5b9f8...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tøfler/innesko på barna. Går brannalarmen har en ikke tid til å ta på sko, og da er det greit å ha på tøfler. Hadde en periode alarmen gikk på kjøkkenet, og da ble våre barn veldig opptatt av at tøfler skal på når de kommer. Hva en velger er opp til dere. Men det er greit å ha noe som barna kan hjelpe til med å ta på selv. Sitter godt på foten er og lurt. Gym sokker, sandalene fra i sommer eller tøfler. Jeg bruker en sandal/joggesko som er god lufting på.

Anonymkode: 760e7...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innesko bør brukes. Om det blir brann, skal man som regel ikke ta seg tid til å ta på sko. Da kan det bli ganske kaldt på bena om det er 15 minus ute.

Anonymkode: 481d6...105

Ja, men det gjelder jo da kun på vinterstid. 

Anonymkode: 7a554...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å finne ut hva slags innesko som er best for jr. I bhg, men blir bare oppgitt av sprikende råd fra alle hold.

Noen sier helst ikke sko i det hele tatt, mens andre mener sandaler med stiv helkappe og harde såler er det beste mtp støtte. 

Hva i all verden skal man kjøpe da?

Anonymkode: 2bf43...a29

Går barnet ditt ennå? Hvis barnet ikke går ennå, bør du unngå sko med mindre det er helt myke tøfler. Til et barn som går, kan du godt ha sko. Skoen skal ha en fleksibel såle, være i pustende materiale og ha en avstivet hælkappe. Gjerne lukket tå på sandaler. Skoen bør ikke ha fotbuestøtte. 

Anonymkode: ee493...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innesko bør brukes. Om det blir brann, skal man som regel ikke ta seg tid til å ta på sko. Da kan det bli ganske kaldt på bena om det er 15 minus ute.

Anonymkode: 481d6...105

Men det er jo noe som skjer så ekstremt sjelden at det blir et tullete argument. Hvis brannalarmen går ofte i en bhg. av ulike grunner, bør bhg. fikse det. Hvis ikke, tåler de aller, aller, aller fleste mennesker, inkl. barn, å være kalde og våte på beina en liten stund. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vår bhg så man alle barna ha på innesko pga brann.

Anonymkode: 5a431...88a

:sjokkert: 

Anonymkode: 22018...04b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innesko bør brukes. Om det blir brann, skal man som regel ikke ta seg tid til å ta på sko. Da kan det bli ganske kaldt på bena om det er 15 minus ute.

Anonymkode: 481d6...105

Bruker dere sko inne hjemme også eller på besøk hos andre? Man skal jo ikke ta seg tid til å ta på seg sko da heller..

Anonymkode: 59de4...fa2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sariou skrev:

Men det er jo noe som skjer så ekstremt sjelden at det blir et tullete argument. Hvis brannalarmen går ofte i en bhg. av ulike grunner, bør bhg. fikse det. Hvis ikke, tåler de aller, aller, aller fleste mennesker, inkl. barn, å være kalde og våte på beina en liten stund. 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert: 

Anonymkode: 22018...04b

Mine barn har til sammen gått i fire barnehager. Alle barnehagene har brukt brann som en av grunnene til påbud av innesko.

Det samme er det på skolen til min eldste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere sko inne hjemme også eller på besøk hos andre? Man skal jo ikke ta seg tid til å ta på seg sko da heller..

Anonymkode: 59de4...fa2

Hvor har man dette fra, man skal ta seg tid til å¨ta med seg sko og ytterklær. Men man skal ikke ta seg tid til å lete etter dette og man kan ta det på seg når man er kommet ut. 

Anonymkode: cf37e...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage anbefaler innesko da barna fort kan bli våte på sokker eller tråkke i noe søl fra måltider etc, min har skinntøfler nå og jeg skal kjøpe et par varmere tøfler fra Superfit nå som det blir kaldere

Anonymkode: 8082b...a55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...