Gå til innhold

Bekjent som inviterer, men gjemmer seg og unngår kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Arabella skrev:

Så du tror at folk under 70 år ikke har fasttelefon? :fnise:

Men man kan vel fortsatt telefonere andre mennesker med dette nymotens mobile prateapparatet?!  :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men man kan vel fortsatt telefonere andre mennesker med dette nymotens mobile prateapparatet?!  :klo:

Min erfaring er at det går fint. Men jeg har inntrykk av at mange unge ikke har skjønt den muligheten. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arabella skrev:

Min erfaring er at det går fint. Men jeg har inntrykk av at mange unge ikke har skjønt den muligheten. :fnise:

Litt pussig!

Det er jo en kvikk måte å komme i muntlig kontakt med familie og venner (på).

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er ikke første gangen det skjer. 

Bare lurer på hvorfor h*n har så lett for å bryte mine avtaler:P

Har lyst å si noe til vedkommende, men vil heller ikke gi inntrykk av at jeg er needy. 

Bare undrer meg over hvorfor h*n tror at å "gjemme seg" er nok til å slippe unna..

TS

Anonymkode: c9231...432

H*n har så lett for å bryte dine avtaler fordi du godtar det. Fordi du ikke sier noe til vedkommende fordi du er redd for å virke needy.

Anonymkode: bf3eb...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grrr, hvor dette irriterer!

Jeg og barnet mitt skulle etter planen på besøk til dette bekjentskapet, og vi og barns skulle finne på noe morsomt sammen. Men både i går og i dag får jeg ikke kontakt med personen:P Har sendt to meldinger på facebook uten å få svar, og ser jo at h*n har vært aktiv der .

Hva er poenget med å gjemme seg? Og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg henter barnet i barnehagen. Er det bare å ta med seg det vi trenger til avtalen og dra?

Jeg får som sagt ikke svar, og jeg må vel kanskje revurdere dette vennskapet. Jeg kjenner jo at jeg er irritert, selv om dette ikke er noe å bry seg om. Er linsom ikke godt å si hvordan en skal reagere på slikt.

Hvorfor blir jeg behandlet slik? 

Anonymkode: c9231...432

Hva sa hun når hun inviterte da? Sa hun kansje vi skal finne på noe i morgen om det fortsatt passer, eller ja, den datoen og det klokkeslettet så kan dere komme? Om du skal ha tak i henne, så virker det som kansje avtalen ikke var helt i boks, eller? Kan være det dukket opp noe som gjør at det ikke lengre passer og at hun ikke har tid til å chatte på facebook.

Anonymkode: 1372a...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H*n har så lett for å bryte dine avtaler fordi du godtar det. Fordi du ikke sier noe til vedkommende fordi du er redd for å virke needy.

Anonymkode: bf3eb...e87

Enig, er dette en person du har lyst til å kontakt med TS?

Da anbefaler jeg å ta opp med de, slik at de har mulighet til å gjøre noe med det. (selvom jeg ikke tror det skjer,men da har du det på det tørre før du kutter henne ut).

Hvis ikke hadde jeg kuttet henne ut med en gang, ikke lagt noe avtaler med henne lengre.

Utrolig respektløs oppførsel synes jeg, ingen respekt for din tid.

Så du komme fram til hvor mye du vil godta og hvor mange sjanser du skal gi de, min erfaring er at slike mennesker ikke forandrer seg, og det blir bare mye frusterasjon og iritasjon over dem.

Anonymkode: 0c2cd...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg opplevde det samme med en nabo med barn på samme alder som mitt. Vi avtalte playdates (på DERES initiativ!), barnet mitt gledet seg veldig til å få besøk (vi hadde nettopp flyttet inn i området), og ble kjempeskuffet da de ikke kom. Jeg sendte melding og spurte om de ble forsinket eller om vi skulle ta det en annen dag, fikk ikke noe svar tilbake. En annen dag prøvde vi igjen. Avtalte tidlig på dagen at de skulle besøke oss etter lunsj. Da skjedde akkurat det samme. Jeg prøvde å ringe denne gangen, telefonen ble ikke tatt. Min datter speidet ut av vinduet for å se etter besøket. Så så hun plutselig den jenta som skulle besøke henne løpe hånd i hånd med en annen jente, mens moren hennes gikk ved siden av, sammen med mor til den andre jenta. DA ble min datter lei seg, og jeg skjønte virkelig ingenting. Etter dette har vi unngått dem. Like etter ble hun skilt fra mannen sin og flyttet bort med jenta. Jeg tipper hun sliter psykisk, i allefall må jeg si det til megselv for å få en slags forklaring.

Anonymkode: 942ba...878

Dette var vond lesning. Og jeg kan kjenne meg igjen i dette mønsteret, absolutt..

Om bekjentskapen min er ute etter å skade datteren på denne måten, så stenger jeg h*n ute tvert! Ingen barn skal måtte få oppleve en slik skuffelse som dette, og verre er det når det er foreldre som står bak.

TS

Anonymkode: c9231...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg opplevde det samme med en nabo med barn på samme alder som mitt. Vi avtalte playdates (på DERES initiativ!), barnet mitt gledet seg veldig til å få besøk (vi hadde nettopp flyttet inn i området), og ble kjempeskuffet da de ikke kom. Jeg sendte melding og spurte om de ble forsinket eller om vi skulle ta det en annen dag, fikk ikke noe svar tilbake. En annen dag prøvde vi igjen. Avtalte tidlig på dagen at de skulle besøke oss etter lunsj. Da skjedde akkurat det samme. Jeg prøvde å ringe denne gangen, telefonen ble ikke tatt. Min datter speidet ut av vinduet for å se etter besøket. Så så hun plutselig den jenta som skulle besøke henne løpe hånd i hånd med en annen jente, mens moren hennes gikk ved siden av, sammen med mor til den andre jenta. DA ble min datter lei seg, og jeg skjønte virkelig ingenting. Etter dette har vi unngått dem. Like etter ble hun skilt fra mannen sin og flyttet bort med jenta. Jeg tipper hun sliter psykisk, i allefall må jeg si det til megselv for å få en slags forklaring.

Anonymkode: 942ba...878

Respektløst. Mora kunne i det minste avlyse eller ta tlf når du ringte. Makan til kjerring!  Dessverre er det noen som ikke tar avtaler seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa hun når hun inviterte da? Sa hun kansje vi skal finne på noe i morgen om det fortsatt passer, eller ja, den datoen og det klokkeslettet så kan dere komme? Om du skal ha tak i henne, så virker det som kansje avtalen ikke var helt i boks, eller? Kan være det dukket opp noe som gjør at det ikke lengre passer og at hun ikke har tid til å chatte på facebook.

Anonymkode: 1372a...9a5

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, er dette en person du har lyst til å kontakt med TS?

Da anbefaler jeg å ta opp med de, slik at de har mulighet til å gjøre noe med det. (selvom jeg ikke tror det skjer,men da har du det på det tørre før du kutter henne ut).

Hvis ikke hadde jeg kuttet henne ut med en gang, ikke lagt noe avtaler med henne lengre.

Utrolig respektløs oppførsel synes jeg, ingen respekt for din tid.

Så du komme fram til hvor mye du vil godta og hvor mange sjanser du skal gi de, min erfaring er at slike mennesker ikke forandrer seg, og det blir bare mye frusterasjon og iritasjon over dem.

Anonymkode: 0c2cd...c91

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var vond lesning. Og jeg kan kjenne meg igjen i dette mønsteret, absolutt..

Om bekjentskapen min er ute etter å skade datteren på denne måten, så stenger jeg h*n ute tvert! Ingen barn skal måtte få oppleve en slik skuffelse som dette, og verre er det når det er foreldre som står bak.

TS

Anonymkode: c9231...432

.

Anonymkode: 0c2cd...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chibi skrev:

Fear? Fair? :P

(fear= frykt, Fair= Rettferdig) -Beklager jeg bare måtte, jeg vet hva du mente da :)))

Meh, tar det ikke så tungt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CherryBlossom90 skrev:

Respektløst. Mora kunne i det minste avlyse eller ta tlf når du ringte. Makan til kjerring!  Dessverre er det noen som ikke tar avtaler seriøst. 

Enig.

Anonymkode: 0c2cd...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er EGEGTLIG problemet her? Hvorfor skal du ha tak i henne før avtalen og hvorfor må det absolutt skje på facebook? Og hva er greia med at du henger der inne for å sjekke om hun er pålogget eller ei?

Du spør hvorfor du blir behandlet slik. Jeg tipper på at det er fordi du er litt tungvint person, at du har ofte behov for å bekrefte en avtale på nytt eller prate mer om den.

Hadde du vært en lettvint person hadde du ikke logget deg på og sjekket at hun var pålogget, du hadde eventuelt funnet nummeret i telefonkatalogen og tatt en telefon til henne for å avklare dersom det var noen viktige ting du lurte på. Du hadde ikke tatt det personlig, opprettet en tråd her for å prate om det eller sukke. Det er ikke sikkert hun har sett meldingene dine en gang, det skjer ofte.

Anonymkode: 3e3d1...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er EGEGTLIG problemet her? Hvorfor skal du ha tak i henne før avtalen og hvorfor må det absolutt skje på facebook? Og hva er greia med at du henger der inne for å sjekke om hun er pålogget eller ei?

Du spør hvorfor du blir behandlet slik. Jeg tipper på at det er fordi du er litt tungvint person, at du har ofte behov for å bekrefte en avtale på nytt eller prate mer om den.

Hadde du vært en lettvint person hadde du ikke logget deg på og sjekket at hun var pålogget, du hadde eventuelt funnet nummeret i telefonkatalogen og tatt en telefon til henne for å avklare dersom det var noen viktige ting du lurte på. Du hadde ikke tatt det personlig, opprettet en tråd her for å prate om det eller sukke. Det er ikke sikkert hun har sett meldingene dine en gang, det skjer ofte.

Anonymkode: 3e3d1...7f1

Dette,

 

Anonymkode: 1372a...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner om du ikke ringer, når folk ringer meg blir jeg stressa og vil ikke ta telefonen. Sms derimot kunne du jo sendt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Har man laget en avtale og man ikke kan, er den personen som ikke kan sitt ansvar og si ifra at de ikke kan så fort de vet at de ikke kan!

 

Anonymkode: 0c2cd...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har en sånn i omgangskretsen. Hun har invitert meg på diverse som kino , gåturer og kafé og avlyst like før hver gang.  Så den siste gangen hun inviterte meg takket jeg nei for den gangen og alle gangene framover 😉 Hun ble helt paff; men jeg HATER useriøse handlinger og avtaler som brytes.  

Håper du kan gi henne EN sjanse og bare den ene.  Kanskje det har skjedd noe eller hun sliter med noe du ikke vet om 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er EGEGTLIG problemet her? Hvorfor skal du ha tak i henne før avtalen og hvorfor må det absolutt skje på facebook? Og hva er greia med at du henger der inne for å sjekke om hun er pålogget eller ei?

Du spør hvorfor du blir behandlet slik. Jeg tipper på at det er fordi du er litt tungvint person, at du har ofte behov for å bekrefte en avtale på nytt eller prate mer om den.

Hadde du vært en lettvint person hadde du ikke logget deg på og sjekket at hun var pålogget, du hadde eventuelt funnet nummeret i telefonkatalogen og tatt en telefon til henne for å avklare dersom det var noen viktige ting du lurte på. Du hadde ikke tatt det personlig, opprettet en tråd her for å prate om det eller sukke. Det er ikke sikkert hun har sett meldingene dine en gang, det skjer ofte.

Anonymkode: 3e3d1...7f1

 

Enig med denne. Sånn jeg forstår hovedinnlegget så har dere lagt en avtale en viss dag, som ikke har vært ennå. Altså har hun da på ingen måte brutt avtalen deres? Er det noe du avklare med henne før avtalene eller hvorfor må du ha tak i henne? Kan skjønne at det er irriterende å ikke få svar men det var da voldsomt da.. noen ganger er man opptatt og har ikke tid til å svare, og så glemmer man det. 

Jeg ville bare møtt henne som dere allerede har avtalt. Om du ikke gjør det er det jo du som bryter avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...