Gå til innhold

Bekjent som inviterer, men gjemmer seg og unngår kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grrr, hvor dette irriterer!

Jeg og barnet mitt skulle etter planen på besøk til dette bekjentskapet, og vi og barns skulle finne på noe morsomt sammen. Men både i går og i dag får jeg ikke kontakt med personen:P Har sendt to meldinger på facebook uten å få svar, og ser jo at h*n har vært aktiv der .

Hva er poenget med å gjemme seg? Og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg henter barnet i barnehagen. Er det bare å ta med seg det vi trenger til avtalen og dra?

Jeg får som sagt ikke svar, og jeg må vel kanskje revurdere dette vennskapet. Jeg kjenner jo at jeg er irritert, selv om dette ikke er noe å bry seg om. Er linsom ikke godt å si hvordan en skal reagere på slikt.

Hvorfor blir jeg behandlet slik? 

Anonymkode: c9231...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Sly skrev:

Da er det bare å slutte og avtale noe med dette mennesket.

Ja, dette er ikke første gangen det skjer. 

Bare lurer på hvorfor h*n har så lett for å bryte mine avtaler:P

Har lyst å si noe til vedkommende, men vil heller ikke gi inntrykk av at jeg er needy. 

Bare undrer meg over hvorfor h*n tror at å "gjemme seg" er nok til å slippe unna..

TS

Anonymkode: c9231...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er ikke første gangen det skjer. 

Bare lurer på hvorfor h*n har så lett for å bryte mine avtaler:P

Har lyst å si noe til vedkommende, men vil heller ikke gi inntrykk av at jeg er needy. 

Bare undrer meg over hvorfor h*n tror at å "gjemme seg" er nok til å slippe unna..

TS

Anonymkode: c9231...432

Du kan jo bare si Hei du, vi hadde en avtale, hva skjedde? Det er mye bedre det enn å la være å si noe i det hele tatt, det virker bare helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort som Sly sier, det er en fair måte å si i fra på. Dersom det er noe som konstant skjer, så ville jeg revurdert hele greia. Men alikevel, så kan det tenkes at vedkommende sliter med noe også og derfor kan det være lett å planlegge, men vanskelig å gjennomføre.

Endret av mereo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Arabella skrev:

Hvorfor ringer du ikke eller sender sms, istedenfor å bruke facebook? 

For gammaldags, antakelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jerry Lee skrev:

For gammaldags, antakelig...

Det kan det være noe i. Jeg tenker at det enkleste må være det beste i mange situasjoner. Alle voksne har vel mobiltelefon i det minste. Fasttelefon er vel blitt en kuriositet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Det kan det være noe i. Jeg tenker at det enkleste må være det beste i mange situasjoner. Alle voksne har vel mobiltelefon i det minste. Fasttelefon er vel blitt en kuriositet.

Enig. Og kjappest å ringe er det, og.

Dingsen med ledning til vegg er nok et mysterium for mange, ja.  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grrr, hvor dette irriterer!

Jeg og barnet mitt skulle etter planen på besøk til dette bekjentskapet, og vi og barns skulle finne på noe morsomt sammen. Men både i går og i dag får jeg ikke kontakt med personen:P Har sendt to meldinger på facebook uten å få svar, og ser jo at h*n har vært aktiv der .

Hva er poenget med å gjemme seg? Og ikke vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg henter barnet i barnehagen. Er det bare å ta med seg det vi trenger til avtalen og dra?

Jeg får som sagt ikke svar, og jeg må vel kanskje revurdere dette vennskapet. Jeg kjenner jo at jeg er irritert, selv om dette ikke er noe å bry seg om. Er linsom ikke godt å si hvordan en skal reagere på slikt.

Hvorfor blir jeg behandlet slik? 

Anonymkode: c9231...432

Her er det sånn at foreldre avtaler seg i mellom pr sms, tlf eller når vi møtes. Vi sier da ifra til barnehagen om at barnet skal bli med h*n etter barnehagen og at dette er avtalt med foreldren(e) til barnet. Dette er for at barnehagen skal vite hvem som henter..

Når du da avtaler noe med denne (vanskelige) personen, gjør det pr telefon eller når dere sees. Og si ifra til barnehagen om hvem som skal bli med hjem og at dette er avtalt med mor/far. Når personen da ikke svarer eller gir ny beskjed på melding, telefon, internett osv, så har du fremdeles en avtale. Du kan ta med barnet hjem om dette er avklart på forhånd av foreldrene til hvert barn. Og om barnehagen ikke har fått annet beskjed av barnets forelder.

Denne personen sliter ikke med sosial angst da? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er ikke første gangen det skjer. 

Bare lurer på hvorfor h*n har så lett for å bryte mine avtaler:P

Har lyst å si noe til vedkommende, men vil heller ikke gi inntrykk av at jeg er needy. 

Bare undrer meg over hvorfor h*n tror at å "gjemme seg" er nok til å slippe unna..

TS

Anonymkode: c9231...432

Å konfrontere en som bryter avtaler gjør deg ikke needy.  Men det viser andre at de ikke slipper unna med slik oppførsel.  Vedkommende kaster bort din tid.  Synes ikke du skal finne deg stilletiende  i det.  Som en annen nevnte, bare spør hvorfor avtalen ikke kan holdes, og hvorfor du ikke får beskjed.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minlillesky skrev:

Her er det sånn at foreldre avtaler seg i mellom pr sms, tlf eller når vi møtes. Vi sier da ifra til barnehagen om at barnet skal bli med h*n etter barnehagen og at dette er avtalt med foreldren(e) til barnet. Dette er for at barnehagen skal vite hvem som henter..

Når du da avtaler noe med denne (vanskelige) personen, gjør det pr telefon eller når dere sees. Og si ifra til barnehagen om hvem som skal bli med hjem og at dette er avtalt med mor/far. Når personen da ikke svarer eller gir ny beskjed på melding, telefon, internett osv, så har du fremdeles en avtale. Du kan ta med barnet hjem om dette er avklart på forhånd av foreldrene til hvert barn. Og om barnehagen ikke har fått annet beskjed av barnets forelder.

Denne personen sliter ikke med sosial angst da? :)  

Vil beskrive h*n som glatt og sjarmerende, og den sorten som skal være venner med alt og alle. Ja, da tror en jo nesten på en slik person:P At de er den de gir seg ut for å være.

Vi er egentlig ikke blitt så godt kjent at vi har utvekslet tlf nr, og ikke lyktes med å få tak i det på egen hånd (reservert nr).

Selvsagt hadde jeg fått det om jeg hadde spurt, men h*n har gitt det til andre og ikke meg. Noe som for meg betyr at jeg ikke er et vennskaps materiale.

Jeg skal droppe å dra direkte til vedkommende, og heller dra til selve aktiviteten med barnet mitt😊 Regner med at jeg i ettertid blir servert noen unnskyldninger. Og da godtar jeg vel dem for syns skyld. Men innerst inne vil jeg ta alle utspill med en klype salt.

TS

 

Anonymkode: c9231...432

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Enig. Og kjappest å ringe er det, og.

Dingsen med ledning til vegg er nok et mysterium for mange, ja.  :fnise:

:klaske:

Er 26 år, ikke 70:hoho:

TS

Anonymkode: c9231...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kutte ut, personen kommer ikke til å svare om du ringer, sender sms eller en melding på fb,

Anonymkode: 0c2cd...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg opplevde det samme med en nabo med barn på samme alder som mitt. Vi avtalte playdates (på DERES initiativ!), barnet mitt gledet seg veldig til å få besøk (vi hadde nettopp flyttet inn i området), og ble kjempeskuffet da de ikke kom. Jeg sendte melding og spurte om de ble forsinket eller om vi skulle ta det en annen dag, fikk ikke noe svar tilbake. En annen dag prøvde vi igjen. Avtalte tidlig på dagen at de skulle besøke oss etter lunsj. Da skjedde akkurat det samme. Jeg prøvde å ringe denne gangen, telefonen ble ikke tatt. Min datter speidet ut av vinduet for å se etter besøket. Så så hun plutselig den jenta som skulle besøke henne løpe hånd i hånd med en annen jente, mens moren hennes gikk ved siden av, sammen med mor til den andre jenta. DA ble min datter lei seg, og jeg skjønte virkelig ingenting. Etter dette har vi unngått dem. Like etter ble hun skilt fra mannen sin og flyttet bort med jenta. Jeg tipper hun sliter psykisk, i allefall må jeg si det til megselv for å få en slags forklaring.

Anonymkode: 942ba...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, mereo skrev:

Jeg hadde gjort som Sly sier, det er en fear måte å si i fra på. Dersom det er noe som konstant skjer, så ville jeg revurdert hele greia. Men alikevel, så kan det tenkes at vedkommende sliter med noe også og derfor kan det være lett å planlegge, men vanskelig å gjennomføre.

Fear? Fair? :P

(fear= frykt, Fair= Rettferdig) -Beklager jeg bare måtte, jeg vet hva du mente da :)))

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kutte ut vedkommende, hadde ei slik "venninne" før, men hun holdt på slik med meg i flere år før jeg ikke orket mer og kuttet all kontakt. Vi hadde stadig avtaler om feks trening eller shopping og jeg sto å ventet på avtalt sted til avtalt tid uten at jeg fikk tak i henne om jeg ringte for å høre hvor hun blei av. Det skjedde vel sikkert 100 ganger haha, så sånne folk gidder jg ille å bruke tiden min på mere som kun behandler andre respektløst.

Anonymkode: abea0...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

:klaske:

Er 26 år, ikke 70:hoho:

TS

Anonymkode: c9231...432

Så du tror at folk under 70 år ikke har fasttelefon? :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...