Gå til innhold

Når man er den eneste som blir holdt utenfor (BI). Jobbmuligheter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på BI i høst og hittil har det vært en ganske fæl opplevelse for selvtilitten. Jeg har ønsket å være en aktiv student, men jeg er nå altså den eneste, ja den ENESTE, som ikke fikk være med på noen av aktivitetene jeg søkte på. Jeg føler meg kvalm og har mistet litt motivasjon. Føler meg dum og lurer veldig på hvordan det skal bli med jobbmuligheter når jeg blir ekskludert i studiemiljøet? Jeg er blid, positiv, ønsker å inkludere alle, har normalt utseende.. Skjønner ikke hvorfor dette skjer meg:( 

Anonymkode: 95583...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når er neste søknadsperiode? Jeg oppfordrer deg til å søke på nytt denne gangen. Samtidig bør du gå over søknadene dine og se hva det er som gjorde at du ikke ble tatt opp. 

Er det noen som ikke har søkt på noen aktiviteter? Det må det vel være? 

Anonymkode: 21c48...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prøve å få igang en liten studiegruppe selv, og invitere andre du føler kanskje ikke glir like lett inn i miljøet som enkelte?

Anonymkode: fd731...b63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke melde deg på organisasjoner utenfor BI? Er mange muligheter i det også :-) Humanitære og kulturelle som mangt. 

Anonymkode: d1131...5cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke aktiviteter har du søkt på? Hvorfor har du ikke fått være med?

Anonymkode: 6ac89...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke melde deg på organisasjoner utenfor BI? Er mange muligheter i det også :-) Humanitære og kulturelle som mangt. 

Anonymkode: d1131...5cb

Jeg er det, men hadde lyst å engasjere meg i noe studierelatert også. 

Anonymkode: 95583...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke aktiviteter har du søkt på? Hvorfor har du ikke fått være med?

Anonymkode: 6ac89...1e1

Flere ulike. Jeg vet ikke hvorfor, fikk bare epost om at det var mange gode søkere og at jeg desverre ikke kom med denne gangen. Men syntes det er spesielt at jeg var den eneste. Skal sies at jeg vel kanskje ikke er den typiske BI studenten, men..

Anonymkode: 95583...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er det vel på BI, der skal man konkurrere med spisse albuer fra første stund. Men lær deg å få spisse albuer. Snakk med de som tar mot søkerne, fremhev deg selv (om nødvendig på bekostning av andre). Du må rett og slett lære deg å ta dein plass, for det er den sterkestes rett som gjelder i dagens arbeidsliv. 

Anonymkode: 5d79e...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en arbeidsgiver vil det være et stort pluss om du har gått etter aktiviteter som ikke er relatert til studie"tull" og som er utenfor BI.

Jeg skjønner du blir påvirket, men vis heller litt karakterstyrke ved å gi litt faen og engasjer deg i andre ting. Det kan være politiske, humanitære org etc.

Arbeidsgivere setter mye mer pris på at du var besøksvenn i Røde Kors enn disse BIaktivitene alle vet er bare fyll og fjas.

Anonymkode: c9604...de5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var BI student. Studenconsulting og aiesec er studentorganisasjoner som driver med betalte rekrutteringsløsninger og du driver med B2B. Disse er seriøse og driver ikke med intervju som slikk melis av en kake. Jeg var med i aiesec selv. Studentconsulting er faktisk en deltidsjobb og jeg anbefaler sterkt st du prøver der. Eller så virker børsgruppen også veldig seriøse. Aiesec trenger kontinuerlig folk! Stor sjangs for å bli med. Mange går lei av å ringe kaldt til bedrifter uten resultater så derfor er det et sted det er lett å komme inn. Lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 01/10/2016 den 9.52, Fashionistaen skrev:

QJeg er på tredjeåret og har gitt opp foreningslivet på BI, dessverre. Har gode karakterer, har hatt internship og har alltid hatt lett for å få venner. Er også «typisk BI». Når det er sagt, så er du ikke den eneste som ikke blir tatt opp, jeg vet om en hel del. Og igrunn skal du ikke bry deg heller. Vet at bl.a. BUFF, shipping og gourmetutvalget hadde intervju med spørsmål av typen: hvem av oss ville du pult? Slikk melisen ut av denne dildoen i en kake. Og lat som om du suger noen... Med andre ord, har jeg inntrykk av at en god del av utvalgene bare tøyser og at dette ikke har noe med deg som person å gjøre. :)

Herregud høres ut som sånn amerikansk frat greier det her. Jeg hadde gått rett ut døra hvis jeg ble bedt om slikt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, prometheus0101 skrev:

Var BI student. Studenconsulting og aiesec er studentorganisasjoner som driver med betalte rekrutteringsløsninger og du driver med B2B. Disse er seriøse og driver ikke med intervju som slikk melis av en kake. Jeg var med i aiesec selv. Studentconsulting er faktisk en deltidsjobb og jeg anbefaler sterkt st du prøver der. Eller så virker børsgruppen også veldig seriøse. Aiesec trenger kontinuerlig folk! Stor sjangs for å bli med. Mange går lei av å ringe kaldt til bedrifter uten resultater så derfor er det et sted det er lett å komme inn. Lykke til!! 

Tusen takk for tips! 

 

Og takk til alle andre svar i tråden også:) har hørt om rekrutteringen på BUFF blant annet, glad jeg ikke prøvde meg der. Ser at de nå er på utkikk etter flere, kanskje mange som trakk seg etter oppslagene i avisene for et par uker siden(?). 

TS

Anonymkode: 95583...af3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fashionistaen skrev:

Nei, BUFF ble lagt ned, slik at nå er det kun KROA som har overlevd. BUFF eksisterer ikke lenger.

Pga avisoppslagene? Godt det fikk konsekvenser da! De stod jo stand på BI for bare rundt 3 uker siden og skulle rekruttere bartendere/dj til bartenderutvalget. 

Anonymkode: 95583...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...