Gå til innhold

Oppsigelsestid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er student, bor på hybel og trives helt greit. Det første som møtte meg når jeg kom til hybelen var at det var veldig skittent, men ettersom jeg bor langt unna og ikke hadde hatt mulighet til å se på den før jeg sa ja til den, måtte jeg bare ta den. Dette mtp. at det meste av hybler var tatt.

Nå har jeg fått det greit her, mye bedre enn da jeg flyttet inn, MEN. Jeg har funnet en annen hybel jeg har veldig lyst å bo i, tingen er:
Jeg har oppsigelsestid på 2 måneder, leia betales innen 15. hver måned, i tillegg startet leieforholdet 15. Det jeg lurer på er, hvordan funker dette med oppsigelse? Om jeg sier opp nå før den 1. oktober, har jeg hybelen til 1. desember eller 15. desember da? 

Håper noen kan svare meg, har så utrolig lyst å flytte inn i den andre hybelen. :fnise:

Anonymkode: f21c5...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt løper oppsigelsestider fra den siste i måneden. Les og hva som er skrevet i kontrakten din, suppler med Husleieloven på lovdata.no.

Sier du opp den 1. I en mnd. Så gjelder fristen fra den siste datoen i måneden. Tenker du å si opp så må oppsigelsen være utleier i hende 30. September og ikke 1. Oktober for at du skal få tå mnd. Oppsigelse og ikke tre i ditt tilfelle. Med forbehold om at ikke annet er skrevet i leigekontrakten din. 

Anonymkode: 4d937...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

15 desember. Hvis han sier du skal ut 1 desember så må du passe på at du ikke betaler for mye leie når du ikke skal bo der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...