Gå til innhold

Hatt Bakteriell vaginose siden mai! Orker ikke mer. Får ikke svar fra legen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ser ut som en privat klinikk er det eneste som hjelper. Ja, har fått både stikkpiller og gele. Er helt desperat nå. 

Nå i dag har det begynt å svi og klø også. 

Anonymkode: 2b12a...382

Jeg vet ikke hvor du bor, men kast pengene dine etter en privat klinikk og få orden der nede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, MintyBreeze skrev:

Jeg vet ikke hvor du bor, men kast pengene dine etter en privat klinikk og få orden der nede..

Bor i Bergen. 

Skal ringe legekontoret igjen i dag, hjelper ikke det så skal jeg bestille time hos en privat klinikk.. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Bergen. 

Skal ringe legekontoret igjen i dag, hjelper ikke det så skal jeg bestille time hos en privat klinikk.. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lykke til hvert fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi legen min sier at det ikke er vits med ny time om det kommer igjen, for jeg har jo allerede vært der. Hun vet hva det gjelder og har undersøkt meg. Jeg trenger bare en ny kur eller henvisning til gynekolog.

Anonymkode: 2b12a...382

Skjønner, da synes jeg det er rart at legen ikke har gjort noe. Det ligger ikke en ny resept til deg på "mine resepter" eller noe sånt da? At hun bare har glemt å informere deg om det...? Ellers kan jeg anbefale Anne-Lone Vollen på Volvat i Bergen. Jeg hadde ikke nølt med å gå til privat lege i en situasjon der man opplever at det offentlige ikke strekker til, og man plages en del med noe. Min erfaring med det private er at man virkelig blir møtt med god service, kort ventetid, nye lokaler/bra utstyr osv. Med henvisning fra fastlegen risikerer man uansett å måtte vente i to-tre uker selv om legen skriver at det bør prioriteres høyt.

Anonymkode: 1a376...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestilt time hos en privat gynekolog. Ikke alltid at fastlegen har nok peiling på underlivsproblemer. Ikke sikkert det er bakteriell vaginose når ikke antibiotikakurene har hjulet. Eller så har du bare ikke funnet ut hva den utløsende årsaken er og da vil det jo ikke forsvinne. Jeg fikk BV hver gang etter at jeg fikk mensen og brukte tamponger (selv om jeg skiftet hyppig). Nå at jeg har sluttet med tamponger har det forsvunnet helt. Men jeg hadde god effekt av antibiotikakurene, det bare kom tilbake hver måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mintgrønn skrev:

Jeg ville bestilt time hos en privat gynekolog. Ikke alltid at fastlegen har nok peiling på underlivsproblemer. Ikke sikkert det er bakteriell vaginose når ikke antibiotikakurene har hjulet. Eller så har du bare ikke funnet ut hva den utløsende årsaken er og da vil det jo ikke forsvinne. Jeg fikk BV hver gang etter at jeg fikk mensen og brukte tamponger (selv om jeg skiftet hyppig). Nå at jeg har sluttet med tamponger har det forsvunnet helt. Men jeg hadde god effekt av antibiotikakurene, det bare kom tilbake hver måned.

Jeg går på p-piller så utsetter ofte mensen. Bruker heller ikke tamponger, men bind.. Takk for svar. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd. Det har jeg allerede prøvd for lenge siden.. Uten virkning. 

Anonymkode: 2b12a...382

Har du prøvd multigyn actigel? 

Anonymkode: 226f1...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd multigyn actigel? 

Anonymkode: 226f1...1be

Har prøvd det og ja, og har det faktisk her hjemme. 

Forminsker lukten litt og gjør at det ikke klør. Men ingen løsning.. 

Oppdatering: Ringte legekontoret nå, og sa at jeg ringte for tre uker siden men at jeg enda ikke hadde hørt noe. Hun beklaget og sa hun skulle gå inn til legen å prate med henne med en gang. Fikk beskjed at legen ringte meg kanskje opp igjen. Er så spent nå! Ga beskjed om at det også svir. 

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du muligens har fått kontakt med legen din. Om ikke legen kan hjelpe deg på annen måte enn å skrive ut en ny resept på antibiotika så må du få en henvisning til gynekolog. Det kan være kombinert med soppinfeksjon nå  når det har begynt å klø og svi også, og da må du ha kombinert behandling.

Bakteriell vaginose er ikke smittsomt, det kommer som regel fordi det har vært for høy ph i skjeden fordi melkesyrebakteriene som normalt sett er der har blitt borte. Det er vanlig å få bakteriell vaginose hvis man etter en periode lite sex blir seksuelt aktiv igjen, enten med (ny) partner eller med seg selv. Det er ubehagelig, men ikke farlig. Du kan bidra til forebygging ved å ikke bruke såper som ikke er beregnet for underlivet, ikke vaske for ofte - husk at skjeden er beregnet på å rense seg selv, og behøver normalt ikke å spyles/vaskes innvendig. Du kan også kjøpe Lactal på apoteket og tilføre melkesyrebakterier.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd det og ja, og har det faktisk her hjemme. 

Forminsker lukten litt og gjør at det ikke klør. Men ingen løsning.. 

Oppdatering: Ringte legekontoret nå, og sa at jeg ringte for tre uker siden men at jeg enda ikke hadde hørt noe. Hun beklaget og sa hun skulle gå inn til legen å prate med henne med en gang. Fikk beskjed at legen ringte meg kanskje opp igjen. Er så spent nå! Ga beskjed om at det også svir. 

Anonymkode: 2b12a...382

Når du nevner svie og kløe, så tenker jeg at du kanskje også har sopp. Ofte kan man ha begge deler samtidig pga ubalanse. For bakteriell vaginose tror jeg ikke gir så mye kløe og svie (men det gjør sopp). Er du rød eller har klumpete utflod? 

Håper du får hjelp snart. Legen hadde sikkert glemt det eller ikke fått beskjed. 

Anonymkode: 4155e...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du nevner svie og kløe, så tenker jeg at du kanskje også har sopp. Ofte kan man ha begge deler samtidig pga ubalanse. For bakteriell vaginose tror jeg ikke gir så mye kløe og svie (men det gjør sopp). Er du rød eller har klumpete utflod? 

Håper du får hjelp snart. Legen hadde sikkert glemt det eller ikke fått beskjed. 

Anonymkode: 4155e...8ad

Jeg har tatt tablett mot sopp som jeg fikk kjøpt på apoteket. Ingen virkning. Legen sa også at det ikke var sopp.. 

Legen ringte opp igjen for en time siden, og jeg fikk utstrevet ny resept på det jeg fikk sist. Også skulle hun henvise meg til gynekologisk avdeling. TS

Anonymkode: 2b12a...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt tablett mot sopp som jeg fikk kjøpt på apoteket. Ingen virkning. Legen sa også at det ikke var sopp.. 

Legen ringte opp igjen for en time siden, og jeg fikk utstrevet ny resept på det jeg fikk sist. Også skulle hun henvise meg til gynekologisk avdeling. TS

Anonymkode: 2b12a...382

Så bra hun endelig tar tak i det. God bedring!

Anonymkode: 4155e...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til gynekolog.

Anonymkode: b930c...741

Ja, men da trenger jeg henvisning. Og jeg har ventet i 3 uker på å få tak i legen min nå.. 

Anonymkode: 2b12a...382

Ikke nødvendigvis.

Gå privat og du trenger ikke noen henvisning. 

 

Anonymkode: 067b5...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noe samme symptom som deg, kløe som aldri ga seg, og der man trodde det var sopp. Til slutt fikk jeg resept på dermovat, og over natta ble det bedre. Hos meg var det noe eksemlignende. Innimellom må jeg ta en liten kur da kløe kan komme tilbake, men etter 3-4 år, går det fortsatt veldig fint. Så ville kanskje forsøkt denne salven, om ikke annet hjelper. Lykke til!

Anonymkode: b3fa6...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krem og vagitorier funker ikke på meg, så jeg fikk tabletter som jeg skulle svelge med vann.
Mener de het Flagyl, og de fungerte kjempebra.
Det er ikke bra å ta for mye av det samme heller over flere ganger, da kan det slutte å ha effekt..

Anonymkode: d021d...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...