Gå til innhold

Flere som irriterer seg over MDG Lans forslag og politikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er forslaget nemlig dette:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lan-marie-nguyen-berg/dyrere-buss-og-bane-flere-sykler-oekte-bompriser-og-faerre-p-plasser/a/23805743/

Hun vil øke kollektivprisene. Hva synes dere om forslaget hennes, og hennes politikk generelt?

 

Anonymkode: b55d2...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 MDG består av idioter. Hvordan ønsker de egentlig at folk skal komme seg til og fra jobb, skole, butikker osv?

De ønsker jo tydeligvis ikke bil-kjøring eller drivstoff, samtidig som de ikke ønsker at folk skal kjøre kollektivt heller.....

Anonymkode: 9a36e...049

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så uakseptabelt som det går an!! At et så lite tulleparti kan skape så mye sinne hos folk! 

Anonymkode: f6cdf...54e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun maser konstant om sykkel. Hva med eldre mennesker eller syke, uføre som ikke kan sykle og trenger å bruke kollektiv transport for komme seg fra A til B og ikke kan sykle? 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun maser konstant om sykkel. Hva med eldre mennesker eller syke, uføre som ikke kan sykle og trenger å bruke kollektiv transport for komme seg fra A til B og ikke kan sykle? 

Anonymkode: b55d2...773

De blir unntatt eventuelle restriksjoner, det er tydeliggjort ganske så klart. 

Politikken her er ikke MDGs alene, heller ikke Lans arbeid alene. 

Generelt jubler jeg ikke over å betale mer penger, men for oss som bruker kollektivtilbud i Oslo både til jobb og privat er det til tider håpløst med plass og så trangt at enkelte svimer av. I tillegg har barnet mitt vært i barnehage hvor de ikke kan være ute pga forurensing fra biler ganske mange dager(i boligstrøk, ikke rett ved veien).

På grunn av det aksepterer jeg at vi betaler litt ekstra for å få mindre syke barn og eldre som faktisk dør av forurensing- i tillegg til at det blir enklere å bruke kollektiv.

Jeg mistenker at mange som svarer her ikke bor i Oslo og bruker kollektiv særlig. 

Anonymkode: bb7da...3aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig irriterende dame med utrolig merkelig politikk. Å øke prisene for kollektivtrafikk er å oppfordre flere til å bruke bil istedet. Istedet for å sette prisene ned slik at flere velger buss, t-bane, trikk og tog, settes prisene opp. Dette virker mot sin hensikt.

 

Med mindre hun vil at ALLE sykler og bruker hestevogn istedet. La oss få Oslo tilbake noen hundre år i utviklingen er vel partiets motto.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir unntatt eventuelle restriksjoner, det er tydeliggjort ganske så klart. 

Politikken her er ikke MDGs alene, heller ikke Lans arbeid alene. 

Generelt jubler jeg ikke over å betale mer penger, men for oss som bruker kollektivtilbud i Oslo både til jobb og privat er det til tider håpløst med plass og så trangt at enkelte svimer av. I tillegg har barnet mitt vært i barnehage hvor de ikke kan være ute pga forurensing fra biler ganske mange dager(i boligstrøk, ikke rett ved veien).

På grunn av det aksepterer jeg at vi betaler litt ekstra for å få mindre syke barn og eldre som faktisk dør av forurensing- i tillegg til at det blir enklere å bruke kollektiv.

Jeg mistenker at mange som svarer her ikke bor i Oslo og bruker kollektiv særlig. 

Anonymkode: bb7da...3aa

Da kan du jo sykle. Eller kjøpe deg bil og ta lange veien hjem etter Lan og cos forslag. Og jo vi bor i Oslo. Det har vi gjort hele livet. 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir unntatt eventuelle restriksjoner, det er tydeliggjort ganske så klart. 

Politikken her er ikke MDGs alene, heller ikke Lans arbeid alene. 

Generelt jubler jeg ikke over å betale mer penger, men for oss som bruker kollektivtilbud i Oslo både til jobb og privat er det til tider håpløst med plass og så trangt at enkelte svimer av. I tillegg har barnet mitt vært i barnehage hvor de ikke kan være ute pga forurensing fra biler ganske mange dager(i boligstrøk, ikke rett ved veien).

På grunn av det aksepterer jeg at vi betaler litt ekstra for å få mindre syke barn og eldre som faktisk dør av forurensing- i tillegg til at det blir enklere å bruke kollektiv.

Jeg mistenker at mange som svarer her ikke bor i Oslo og bruker kollektiv særlig. 

Anonymkode: bb7da...3aa

...siden du er så rik og du ikke har noe imot å betale mer.

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fortsetter å gjøre Oslo til mindre og mindre attraktivt. Jeg tror vi på sikt vil se et Oslo som i mindre grad kommer til å være attraktivt for større bedrifter å holde til. Det er ikke lange avstander mellom byene på Østlandet, og jeg tror det vil være mer interessant for mange bedrifter å satse utenfor Oslo i større og større grad. 

I mange land i Europa ser svært mange av innbyggerne sine opp til hovedstaden sin som noe de er stolte av, dette gjelder i mindre grad Norge. Det koster skjorta for en familie å dra på dagstur til Oslo, spesielt om man da skal reise kollektivt. Vi snakker et par tusen kroner tur-retur for en familie på fire å ta tog til og fra Oslo fra andre byer på Østlandet. Det i seg selv er ganske uaktuelt for de fleste, men det å ta bilen begynner også å bli i overkant dyrt, og ikke minst vanskelig. 

Jeg har jobbet frivillig med å ta imot utvekslingsstudenter i dette landet i flere år, og et år råd jeg ikke klarer å la være å gi de når de skal reise rundt i landet, unngå Oslo. De aller fleste andre byer av størrelse i Norge er mer verdt å besøke enn Oslo. Det inntrykket får jeg også at de også får når de har vært på sin obligatoriske tur dit. Det er ikke verdt det. Oslo er ikke noe særlig spesielt overhodet, selv om en del innbyggere i byen tror det. 

På sikt tror jeg vi vil se en by som sliter, hvor bedrifter velger å satse utenfor Oslo, og turistnæringen vil minske til byen. Så kan de kose seg med trikk og sykkelstier. Vi andre gidder ikke å bruke tusenlapper for å kave rundt i en relativt stygg by og prøve å forstå ruter-systemet. Da tar vi heller pengene og setter oss på et fly til annen storby i Europa og koser oss der i mye koseligere atmosfære. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir unntatt eventuelle restriksjoner, det er tydeliggjort ganske så klart. 

Politikken her er ikke MDGs alene, heller ikke Lans arbeid alene. 

Generelt jubler jeg ikke over å betale mer penger, men for oss som bruker kollektivtilbud i Oslo både til jobb og privat er det til tider håpløst med plass og så trangt at enkelte svimer av. I tillegg har barnet mitt vært i barnehage hvor de ikke kan være ute pga forurensing fra biler ganske mange dager(i boligstrøk, ikke rett ved veien).

På grunn av det aksepterer jeg at vi betaler litt ekstra for å få mindre syke barn og eldre som faktisk dør av forurensing- i tillegg til at det blir enklere å bruke kollektiv.

Jeg mistenker at mange som svarer her ikke bor i Oslo og bruker kollektiv særlig. 

Anonymkode: bb7da...3aa

Synes forøvrig det er frekt at du synes andre skal bli tvunget til kaste seg på sykkelen og sykle for at DU skal få sitteplassen din. 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlemagne

Nei ser ikke noe grunn til å bli irritert. Skulle man gå rundt og være irritert for vært idiotiske forslag en politiker kommer med ( gjelder politikere fra alle partier ) så ville man jo gått rundt og vært irritert 24 timer i døgnet 7 dager i uka 365 dager i året ( 366 når det er skuddår )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Ser for meg hestekjerrer stående parkert rundt i Oslo , :fnise:

Oslo full av hestebæsj hjelper sikkert på forurensinga. :fnise:

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er forslaget nemlig dette:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lan-marie-nguyen-berg/dyrere-buss-og-bane-flere-sykler-oekte-bompriser-og-faerre-p-plasser/a/23805743/

Hun vil øke kollektivprisene. Hva synes dere om forslaget hennes, og hennes politikk generelt?

Anonymkode: b55d2...773

MDG driver med miljøpolitikk, men glemmer alle andre punkter på dagsordenen og det er nemlig at folk skal faktisk kunne klare å leve i Oslo. Nå klarer jeg ikke å finne en økning på månedskortet så provoserende. Jeg er mer lei av å høre om den syklingen hele tiden for nei, alle kan ikke sykle til jobb, til skolen osv. Jo, også alt det maset om bomringen. Bomringen som ikke er plassert på grensen til Oslo, men godt inn så vil den markante økningen straffe Osloborgere som bor i en del bydeler. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker at mange som svarer her ikke bor i Oslo og bruker kollektiv særlig. 

Anonymkode: bb7da...3aa

Jeg har bodd i Oslo i 27 år, har aldri hatt bil (har ikke lappen) og har alltid kjørt kollektivt både bane, buss og trikk til alt fra videregående til jobb osv. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes forøvrig det er frekt at du synes andre skal bli tvunget til kaste seg på sykkelen og sykle for at DU skal få sitteplassen din. 

Anonymkode: b55d2...773

Jeg skjønner overhodet ikke hva du mener engang med den uttalelsen.

I motsetning til ganske mange andre i debatten har jeg lest meg godt opp og deltatt på flere arenaer hvor blant annet Ruter og utbyggere, samt næringsliv har kommet med sine tall på hvordan de skal klare å ta unna transportbehovet i forbindelse med ventet befolkningsvekst i Oslo.

Jeg er litt spent på hva slags informasjon dere sitter på som tyder på at Oslo klarer særlig mer biltrafikk fra privatpersoner?

Ingen andre av oss som jobber fulltid med dette - både på boligutvikling, byutvikling, transportsiden og næringsutvikling har de tallene dere virker å tro at dere sitter på.

Kom gjerne med kilder.

Det er ikke meg først og fremst som trenger hverken kollektiv, sykkel eller noe annet da jeg har gåavstand til jobb.

Anonymkode: bb7da...3aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner overhodet ikke hva du mener engang med den uttalelsen.

I motsetning til ganske mange andre i debatten har jeg lest meg godt opp og deltatt på flere arenaer hvor blant annet Ruter og utbyggere, samt næringsliv har kommet med sine tall på hvordan de skal klare å ta unna transportbehovet i forbindelse med ventet befolkningsvekst i Oslo.

Jeg er litt spent på hva slags informasjon dere sitter på som tyder på at Oslo klarer særlig mer biltrafikk fra privatpersoner?

Ingen andre av oss som jobber fulltid med dette - både på boligutvikling, byutvikling, transportsiden og næringsutvikling har de tallene dere virker å tro at dere sitter på.

Kom gjerne med kilder.

Det er ikke meg først og fremst som trenger hverken kollektiv, sykkel eller noe annet da jeg har gåavstand til jobb.

Anonymkode: bb7da...3aa

" Generelt jubler jeg ikke over å betale mer penger, men for oss som bruker kollektivtilbud i Oslo både til jobb og privat er det til tider håpløst med plass og så trangt at enkelte svimer av. "

" Det er ikke meg først og fremst som trenger hverken kollektiv, sykkel eller noe annet da jeg har gåavstand til jobb. "

Nå må du se til å bestemme deg her. 

Anonymkode: b55d2...773

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel er et godt fremkomstmiddel hvis man er ung og sprek og barnløs, og hvis det er sommer, pent vær, og ikke så mange motbakker til jobb

Men det er ganske mange dager med regn, snø og glatt føre i Oslo også. Og det er ganske mange som ikke er unge og spreke, eller som har barn som skal leveres i barnehagen før jobb. 

Anonymkode: 1b33c...bf5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke se noen helhet i politikken deres heller. Nå skal ruter øke priser med i tillegg til de årlige prisjusteringer. Vedtak Oslo kommune der MDG er sentral.

Jeg trodde kollektivtrafikken var en del av en miljøprofil. Men jeg tok visst feil.............

Endret av Peter007
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...