Gå til innhold

Økt aktivitetsnivå, spiser for mye


tanitha

Anbefalte innlegg

Jeg prøver stadig å øke aktivitetsnivået både for å få bedre kondisjon, og for å gå ned i vekt. Jeg trener ikke veldig hardt, men har funnet et aktivitetsnivå som funker for meg fordi det er gjennomførbart og fordi jeg liker det slik at jeg gjennomfører hver dag. Jeg går ca 1 times turer 1-2 ganger per dag. Sørger da for at minst en av turene pr dag er krevende, i terreng eller oppoverbakker så jeg blir skikkelig andpusten. Løper innimellom. Det blir som regel 5-7 km pr dag. Problemet er at jeg etterpå blir så innmari sulten, det sitter i resten av dagen. Jeg klarer på en måte ikke styre hvor mye jeg spiser, føler meg helt desperat sulten. Nå går også vekta går oppover, så hvordan i alle verden løser jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet! Du bare spiser mindre 😄

Om du ikke klarer det så har du vel ikke det som skal til. Men se det på den lyse siden, du har vel fått bedre kondis? Og 1 av 2 er slettes ikke så verst 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mer proteiner, det metter. Drikk også mye vann, hjelper på. Jeg pleier å drikke litt pepsimax hvis jeg er sulten mellom måltidene.. for meg hjelper dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 9.57, tanitha skrev:

Jeg prøver stadig å øke aktivitetsnivået både for å få bedre kondisjon, og for å gå ned i vekt. Jeg trener ikke veldig hardt, men har funnet et aktivitetsnivå som funker for meg fordi det er gjennomførbart og fordi jeg liker det slik at jeg gjennomfører hver dag. Jeg går ca 1 times turer 1-2 ganger per dag. Sørger da for at minst en av turene pr dag er krevende, i terreng eller oppoverbakker så jeg blir skikkelig andpusten. Løper innimellom. Det blir som regel 5-7 km pr dag. Problemet er at jeg etterpå blir så innmari sulten, det sitter i resten av dagen. Jeg klarer på en måte ikke styre hvor mye jeg spiser, føler meg helt desperat sulten. Nå går også vekta går oppover, så hvordan i alle verden løser jeg det? 

Veldig bra at du er aktiv, fortsett med det da det du gjør høres veldig bra ut, spesielt det at du utfordrer deg med røft terreng og motbakker.

Sult kan du ikke kjempe imot, da taper du kampen før eller senere - derfor må du spise mer, og spessielt på de tidspunktene du er som mest sulten etter treningen.

Det kan være så enkelt som å fylle på med enda litt mer grønnsaker til middagen. Ta en frukt i tillegg til at du spiser som vanlig til andre måltider, eller spiser cottage cheese eller annet kalorifattig i tillegg til det du vanligvis spiser. Å drikke litt mer vann til maten kan også hjelpe - alt som er energifattig og fyller opp går bra, det er en haug med matvarer du kan spise i tillegg til det du normalt gjør - du må finne noe som stopper sulten om du skal lykkes i lengden. Hva det er aner jeg ikke, du har jo så mange valg der og hva som passer deg vet jeg jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...