Gå til innhold

Redskap som kutter grønnsaker i tynne staver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes et matredskap som kutter grønnsaker i tynne staver? Jeg har av og til følt for å bruke et slikt redskap ettersom jeg er veldig glad i å lage mat der man bruker grønnsaker som er strimlet/kuttet i tynne staver (vårruller, sushi, coleslaw, wok osv.), men synes det blir litt tidkrevende i en hektisk hverdag. Har sett litt på noe som ligner på en "nicer dicer", men det ser ut som en slik en kun kutter i biter. 

Anonymkode: 1a7f6...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det finnes et matredskap som kutter grønnsaker i tynne staver? Jeg har av og til følt for å bruke et slikt redskap ettersom jeg er veldig glad i å lage mat der man bruker grønnsaker som er strimlet/kuttet i tynne staver (vårruller, sushi, coleslaw, wok osv.), men synes det blir litt tidkrevende i en hektisk hverdag. Har sett litt på noe som ligner på en "nicer dicer", men det ser ut som en slik en kun kutter i biter. 

Anonymkode: 1a7f6...f4e

En mandolin 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

En mandolin 

Er ikke en mandolin et redskap som lager skiver av ulike typer grønnsaker? Har du tips til en mandolin som kan strimle grønnsaker som gulrot og agurk? 

Anonymkode: 1a7f6...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke en mandolin et redskap som lager skiver av ulike typer grønnsaker? Har du tips til en mandolin som kan strimle grønnsaker som gulrot og agurk? 

Anonymkode: 1a7f6...f4e

Vet ikke hva min heter men jeg har sånn greie fra ClasOhlson som kan kutte strimler, biter m.m den funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Minlillelykke skrev:

En mandolin kan ha flere innstillinger, men pass på hendene dine, de er sylskarpe!

En kan jo bruke kuttsikre hansker, eller en grønnsakshandler (har en sånn ding som jeg fester grønnsakene i, minuset er jo at det går litt til spille da om du ikke kan bruke det i annen matlagning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

En kan jo bruke kuttsikre hansker, eller en grønnsakshandler (har en sånn ding som jeg fester grønnsakene i, minuset er jo at det går litt til spille da om du ikke kan bruke det i annen matlagning

Joda, jeg kutter heller for frihånd, mye tryggere😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...