Gå til innhold

Fjerne "gammelmannslukt" fra teak-skjenk


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Leo skrev:

Ja, det lukter akkurat som gammel, dårlig parfyme uten at jeg med sikkerhet kan si akkurat hva det er. Utrolig kvalmt i hvert fall! Men frisk luft hjelper. Å vaske hjelper ikke. Da kommer lukten bare tilbake. Lykke til!

Men er det FARLIG da? Har småtasser i hus, og vil jo ikke utsette dem for noe heller. Kanskje det hjelper å sette skjenken i den uisolerte garasjen her et par uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Sobril skrev:

Men er det FARLIG da? Har småtasser i hus, og vil jo ikke utsette dem for noe heller. Kanskje det hjelper å sette skjenken i den uisolerte garasjen her et par uker?

Farlig kan jeg ikke tenke meg at det er. Men hvis det lukter veldig mye, kan jo det være irriterende i seg selv. Har bl.a. en gammel benk her som luktet slik, men nå som den har stått ute i garasjen en stund lukter den ingenting lenger. Så sett den i garasjen du. Da er du rimelig sikker på både lukt og potensiell "luftforurensning".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Det er ikke lavendel det lukter da? Mange la poser med lavendel for god lukt i skap og skuffer. Det lukter kanskje litt gammel dame parfyme 😀😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange her som er opptatt av giften fra møllkuller som har vært i et møbel for 30 år siden, men om dere eller Ts bare bruker en helt standard flaske med vaskemiddel kjøpt på butikken eller helt vanlige klær eller sengetøy som ikke har vært vasket 100 ganger før bruk er slike bekymringer helt bortkastede. Om dere ikke først vasker appelsiner med såpe,  så skurer dem med salt og så spiser så får dere i dere så mye mer gift enn det er i «avdunsten» fra møllkuler at hele bekymringen er latterlig teoretisk. 

Alt dere tar i, da spesielt nye klær og møbler og vaskemidler, er giftige. Å kjøpe brukt er beste vei vekk fra en ok andel av giften.

Anonymkode: 1bcdb...ea8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...