Gå til innhold

Butikker har startet juledekor og julesalg allerede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er slutten av september. F**N, jeg blir så lei!  De ødelegger hele jula for oss!  :(  Hva syns du? 

Anonymkode: a1887...712

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør meg ingenting. For all del, det er tidlig... jeg bare velger å ikke la det ødelegge for meg.

Anonymkode: 80ea8...7ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Så lenge kundene kjøper jule-ting tidlig, så kommer butikkene til å begynne med dette...

 Dersom INGEN gidder å kjøpe jule-ting enda, så ville ikke butikkene giddet å begynne så tidlig heller.

 Så det er egentlig bare kundene sin feil, at julen alltid begynner så tidlig.... :nisse:

Anonymkode: b47ba...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg, TS. Man er nesten litt lei av å se julepynt når det først er tid for å pynte til jul. Gjelder å unngå butikker de neste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med jul, for min del spiller det ingen rolle når de begynner. :nisse: Liker å være tidlig ute jeg, så hvis de begynner å selge julepapir så kan jeg få pakket inn alle julegavene jeg har kjøpt, så er jeg ferdig med det og. 🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene tar inn jukevarer tidligere og tidligere pga alle kundene som etterspør og faktisk handler dette. 

Hadde alle sluttet å kjøpe julevarer frem til desember så ville butikkene ikke tatt inn varer så tidlig som i september. Hjelper ikke å syte over butikkene når vi alle bidrar til dette. 

Anonymkode: d3358...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkene tar inn jukevarer tidligere og tidligere pga alle kundene som etterspør og faktisk handler dette. 

Hadde alle sluttet å kjøpe julevarer frem til desember så ville butikkene ikke tatt inn varer så tidlig som i september. Hjelper ikke å syte over butikkene når vi alle bidrar til dette. 

Anonymkode: d3358...77e

Problemet i dag er at man ikke kan vente med å kjøpe julevarer til desember, selv for en som gjerne skulle ha drøyd det litt. Da får man bare høre "Nei det har vi vært tomme for i flere uker allerede". 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julevarer - helt ok å tilby dette når som helst egentlig, folk kjøper jo det de har lyst. 

Juledekor i butikker og i gatene - alt for tidlig. 

Anonymkode: ee085...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Klar*a skrev:

Problemet i dag er at man ikke kan vente med å kjøpe julevarer til desember, selv for en som gjerne skulle ha drøyd det litt. Da får man bare høre "Nei det har vi vært tomme for i flere uker allerede". 

 

Mao så er det pga at kundemassene ønsker det.

Elementær tilbud og etterspørsel sak

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Klar*a skrev:

Problemet i dag er at man ikke kan vente med å kjøpe julevarer til desember, selv for en som gjerne skulle ha drøyd det litt. Da får man bare høre "Nei det har vi vært tomme for i flere uker allerede". 

 

Der hovedpoenget mitt kom inn: dette kan kundene selv skylde seg selv. 

Anonymkode: d3358...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å vente på at masinga om at juleforumet må åpne begynner. Det skjedde vel også på denne tida i fjor

Anonymkode: f0867...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber i butikk og vi skal være juleklar til 15. November. Sånn har det vært i alle butikkene jeg har jobbet i. Dvs at avhengig av butikkstørrelse må vi begynne 1-2 uker før å gjøre klar. 

Bestilling av julepapir/-dekor til butikken skjer på sommeren. Varene kommer i slutten av oktober/begynnelsen av november. 

kundene derimot begynner å spørre etter julepapir/om vi kan pakke inn med julepapir allerede i august.

Anonymkode: 80ea8...7ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor? Har ikke sett snurten av jul enda. Jeg er en av synderne som synes det er kjekt med jul i butikkene tidlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg har ikke sett noe selv enda,men ser ikke helt problemet med noe kommer litt tidlig. Noen liker å være tidlig ute og ofte er det jo en fordel også. I desember er jo butikkene stappfulle fra morgen til kveld, og noen vil kanskje bruke desember til andre ting enn å fly i butikker. Det er jo ingen hemmelighet at mange har det veldig travelt før jul.

Påvirker ikke min julestemning om jeg ser noe julekort,julemarsipan og noe pynt i oktober. Det er ikke der jeg får julestemning uansett. Den kommer når jeg er hjemme med familien. Kanskje jeg får litt julestemning av butikker og gater pyntet til jul,men det skjer jo aldri før i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...