Gå til innhold

Kvinnelig kollega , er hun interessert ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kvinnelig kollega har en god tone sammen. I en sammenheng for en stund siden kom jeg til skade for å si at jeg liker henne. 

I det siste har hun foreslått at vi kan møtes ute og ta noen øl en fredag kveld. Hun har sagt at jeg "må si fra når det passer for meg",  så er hun klar.

 

En mann og en kvinne kan jo møtes uten at det er noe, men siden hun vet om min interesse blir det vel litt annerledes? 

Jeg ønsker å oppføre meg selvfølgelig, ønsker ikke være for påtrengende.

Anonymkode: e4404...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å involvere seg med en kollega kan være veldig dumt. Tenk igjennom det skikkelig.

Anonymkode: ee4e7...21e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.... Det kom jo an på hvordan du sa at du liker henne? Det er vel ikke sikkert hun har tolket det som romantisk/seksuell interesse om du ikke sa det tydelig. Hender jo kollegaer gir hverandre komplimenter som KOLLEGAER. Så med mindre du sa "vil du bli mor til mine barn".....

Anonymkode: dac44...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok helt klart interessert. Ellers hadde hun ikke bedt deg ut på den måten. Men som andre skriver her, trå varsomt. Et forhold med en kollega som går til h... kan skape store problemer.

Anonymkode: 28db7...071

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kvinnelig kollega har en god tone sammen. I en sammenheng for en stund siden kom jeg til skade for å si at jeg liker henne. 

Jasså? Slo hun til deg? :P

Har dere mye e-kontakt utenfor jobb? Chatter/snapper dere? Er det en flørtende tone? Tar hun initiativ til kontakt?

Hvis ikke så får jeg litt kompis/vennskaps-vibber av dette opplegget ditt. Man kan fint ha en god tone (småflørtende) uten at det betyr annet enn at hun setter pris på oppmerksomhet/humor for at arbeidsdagen skal bli artigere. 

Vær forsiktig/diskret er mitt tips. Sånne ting kan bli kleine, ikke bare for dere to, men også for de rundt dere på arbeidsplassen som på en måte blir uskyldig påtvunget "dramaet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn tolker nærmest alt en kvinne gjør som seksuell interesse.

Hvis hun hadde vært interessert, hadde du ikke vært i tvil. Når du er usikker, så er det et klokkeklart tegn på at du feiltolker singaler. Hold deg unna og unngå pinlige situasjoner, eller i verste fall gjøre det ubehaglig for henne å være på jobb. Du er mest sannsynlig ikke den eneste på jobben hun har hengende etter seg heller.

Stakkars dame. Må være frustrerende å måtte bruke halve arbeidsdagen hver dag på å holde siklende guttevalper på avstand.

Anonymkode: e2df5...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan gå begge veier. Hun kan ønske å ta en øl fordi hun liker deg, eller hun kan ønske å møte deg utenfor jobben for å avvise deg på en pen måte. Vent å se :) 

Anonymkode: 21526...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er vel optimistisk, men jeg ville tolket det som at hun liker deg. Hvis hun ikke likte deg ville hun vel ikke oppfordret til mer kontakt etter at du sa at du likte henne. Hvis en dame sa til meg at hun likte meg og jeg ikke følte det samme ville jeg gjort alt i verden for å ikke "lead her on"

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Deron skrev:

Kanskje jeg er vel optimistisk, men jeg ville tolket det som at hun liker deg. Hvis hun ikke likte deg ville hun vel ikke oppfordret til mer kontakt etter at du sa at du likte henne. Hvis en dame sa til meg at hun likte meg og jeg ikke følte det samme ville jeg gjort alt i verden for å ikke "lead her on"

 

Lykke til!

Ganske enig i dette. Hadde en fyr jeg jobbet med sagt til meg at han likte meg og jeg ikke hadde følt det samme så ville jeg ikke foreslått å ta en øl med fyren. Når det er sagt så slenger jeg meg også på det som er blitt sagt over- jobbflørt kan bli problematisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Deron skrev:

Kanskje jeg er vel optimistisk, men jeg ville tolket det som at hun liker deg. Hvis hun ikke likte deg ville hun vel ikke oppfordret til mer kontakt etter at du sa at du likte henne. Hvis en dame sa til meg at hun likte meg og jeg ikke følte det samme ville jeg gjort alt i verden for å ikke "lead her on"

 

Lykke til!

Jeg tenker det samme. Jeg tror de færreste hadde tatt initiativ til et treff etter en slik tilståelse dersom interessen ikke var gjensidig. 

Anonymkode: 97f43...597

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes de kvinner som hadde sett sitt snitt til å utnytte noen som innrømte at de likte dem da... Og at det samtidig er en kollega skaper potensielt veldig problematiske situasjoner om flørt eller forhold går galt. Er en av dere villig til å bytte jobb om den andre er utro? Om det blir et skikkelig stygt brudd? Om hun ler av deg fordi du trodde hun likte deg?

Anonymkode: 12b61...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes de kvinner som hadde sett sitt snitt til å utnytte noen som innrømte at de likte dem da... Og at det samtidig er en kollega skaper potensielt veldig problematiske situasjoner om flørt eller forhold går galt. Er en av dere villig til å bytte jobb om den andre er utro? Om det blir et skikkelig stygt brudd? Om hun ler av deg fordi du trodde hun likte deg?

Anonymkode: 12b61...a83

Jeg tror ikke at det er noe som bare gjelder for kvinner. Og de har ikke enda tatt en øl en gang, ta det rolig i svingene. :O Men jeg håper at majoriteten av både kvinner og menn er mer oppegående enn at de velger å utnytte en annen person på den måten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PandA# skrev:

Jeg tror ikke at det er noe som bare gjelder for kvinner. Og de har ikke enda tatt en øl en gang, ta det rolig i svingene. :O Men jeg håper at majoriteten av både kvinner og menn er mer oppegående enn at de velger å utnytte en annen person på den måten. 

Det er den store majoritet av folk ja :Nikke:

- den som skulle være så tett i nøtta at de utnytter en kollegas interesse de (unnskyld uttrykket) driter på egen tallerken.

Anonymkode: 4453c...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...