Gå til innhold

helgetur for student et sted?


Alfa

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et tøft år, og kjenner det er godt å komme seg vekk av og til. Egentlig bare å gjøre noe annerledes av og til for å ha noe å glede seg til. Det er først nå i det siste jeg har forstått hvor viktig faktisk dette er for å ikke forsvinne inn i et mørkt hull når livet er vanskelig. Saken er at jeg er student jeg har ikke så veldig mye å rutte med. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å gi meg en slags belønning om en måneds tid, da jeg går i gjennom noe vanskelig. 

Har dere tips til en tur jeg kan ta? Jeg ser for meg at jeg har kanskje fem tusen å bruke på fly og hotell så det sier seg selv at det ikke er mye å skryte av. Det hadde vært hyggelig å reise med en venn, men det kan like så godt være bra å reise alene for å få en slags «renselse» også. Tips til ting jeg kan gjøre alene i så fall?

Jeg setter stor pris på en bedre frokost og vin, så jeg trenger ikke shopping, som jeg heller ikke har økonomi til nå. Jeg må rett og slett bare bort litt og gi meg selv en oppmuntring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få turer til langt under 5000,- :) Jeg ville sjekket ut London (kan være billig eller dyrt, det er hva du gjør det til) eller Berlin dersom jeg var deg, Budapest eller en annen by i Øst-Europa har også rimelige priser. 

Portugal er også et rimelig land å feriere i, men jeg er usikker på hva prisen på flybilletter er. 

Endret av clyde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp en langhelg i Berlin, og likte byen kjempegodt! :) Det er mye lettere å finne rimelige hoteller der enn f.eks. i London. Hyppige flyvninger gjør det lett å finne billige flybilletter også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå Riga.  En ganske stygg by, typisk østblokk. Dårlig shopping.  Nyyyydelig og superbillig luksuriøst spa. Her får du vin, god frokost og avslapning samtidig som du ikke går glipp av noe ved å ikke shoppe 😉

Anonymkode: 69b18...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestemmer deg for å reise med en venn, er Berlin og London billig og bra. Man kjeder seg aldri i London, i allefall. I Berlin er det litt vanskeligere å finne frem til de skjulte perlene, så da bør dere lese dere litt opp på byen for å få mest mulig utav reisen. Billig å gå ut og spise og drikke i Berlin! Spørs litt hva du liker. For min del slår ingenting London når det er snakk om helgetur.

Hvis du reiser alene, kan du sikkert få veldig rimelig siste liten-billett på en el annen chartertur? Hvis det ikke er nøye for deg hvor du drar. Jeg drømmer ofte om å bare sette meg på et fly til et varmt sted, ha med et lass med bøker, og bare slappe av, rett og slett, helt alene. Og drikke vin på balkongen min i et ukjent land i solnedgangen :-P

Anonymkode: 9a63d...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere :) 

Har lenge hatt lyst til å dra på chartertur men prisene stiger med en gang man reiser solo. De turene er for familier føler jeg. Har noen her reist på chartertur alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må du bo på hotell? Blir ganske mye billigere om man kan bo på vandrerhjem eller b n b, f.eks. Jeg reiser masse alene til Irland og Skottland, og turene blir ekstremt billige, så jeh reiser minst en gang i mnd selv om jeg lever på studoelån. Driver mye med geocaching og pokemon go, ellers treffer jeg nye mennesker på vandrerhjemmet som jeg finner på ting med, eller treffer folk på pub. Kan også dra på bibliotek, lese bøker, gå turer, ta bilder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen situasjonen. Det er mange muligheter i østblokkland, som ofte er finere og koseligere byer enn mange gir inntrykk av, og som passer fint om du ikke er ute etter noe storslagent. Ellers liker jeg Dublin veldig godt, samme med Edinburgh og Liverpool. Relativt rimelige turer blir det også. Om du velger sistnevnte by kan det være greit å unngå en helg Liverpool ikke spiller hjemmekamp i fotball, om du ikke interessert. Prisene på fly og hotell blir oftere billigere da. Altså ca. annenhver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Stockholm? Dit kan du få billig flybilett og så bestiller du hotell vi f.eks hotell.com. Stockholm er virkelig en fin by

Anonymkode: 8c4dd...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...