Gå til innhold

helgetur for student et sted?


Alfa

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et tøft år, og kjenner det er godt å komme seg vekk av og til. Egentlig bare å gjøre noe annerledes av og til for å ha noe å glede seg til. Det er først nå i det siste jeg har forstått hvor viktig faktisk dette er for å ikke forsvinne inn i et mørkt hull når livet er vanskelig. Saken er at jeg er student jeg har ikke så veldig mye å rutte med. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å gi meg en slags belønning om en måneds tid, da jeg går i gjennom noe vanskelig. 

Har dere tips til en tur jeg kan ta? Jeg ser for meg at jeg har kanskje fem tusen å bruke på fly og hotell så det sier seg selv at det ikke er mye å skryte av. Det hadde vært hyggelig å reise med en venn, men det kan like så godt være bra å reise alene for å få en slags «renselse» også. Tips til ting jeg kan gjøre alene i så fall?

Jeg setter stor pris på en bedre frokost og vin, så jeg trenger ikke shopping, som jeg heller ikke har økonomi til nå. Jeg må rett og slett bare bort litt og gi meg selv en oppmuntring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få turer til langt under 5000,- :) Jeg ville sjekket ut London (kan være billig eller dyrt, det er hva du gjør det til) eller Berlin dersom jeg var deg, Budapest eller en annen by i Øst-Europa har også rimelige priser. 

Portugal er også et rimelig land å feriere i, men jeg er usikker på hva prisen på flybilletter er. 

Endret av clyde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp en langhelg i Berlin, og likte byen kjempegodt! :) Det er mye lettere å finne rimelige hoteller der enn f.eks. i London. Hyppige flyvninger gjør det lett å finne billige flybilletter også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå Riga.  En ganske stygg by, typisk østblokk. Dårlig shopping.  Nyyyydelig og superbillig luksuriøst spa. Her får du vin, god frokost og avslapning samtidig som du ikke går glipp av noe ved å ikke shoppe 😉