Gå til innhold

Stygge flekker på dusjvegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden skulle jeg vaske dusjen min. Jeg brukte en spray beregnet på vasking av bad. Jeg sprayet utsiden, lot det sitte litt på, også skylte jeg av. Resultatet ble masse stygge flekker. Det er frostet glass på dusjveggen, og det ser ut som at det har etset bort på et vis.

Har prøvd alt for å bli kvitt flekkene (alle slags vaskemidler, skurekrem, neglelakkfjerner, sånn mirakelsvamp fra enklere liv, cola osv) men ingenting funker. Kjøpte vindusfolie fra Jysk og la på. Det ble knallfint, men dessverre ramlet det av etter noen timer, sikkert fordi det ikke får feste på frostet glass.

Er det noen som har erfaring med sånne flekker, tips, eller ide om hvor man får tak i vindusfolie til frostet glass? Har googlet men har egentlig prøvd alt nå. Legger ved et bilde av flekkene. Håper noen kan hjelpe! 😊

Anonymkode: 22ea6...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om du har brukt alt for sterke midler i utgangspunktet. Tror ikke det er så mye å gjøre med det.

Anonymkode: ffe99...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sølte hvitfarget olje i min kjøkkenvask så kontaktet jeg produsenten og fikk kjempegod hjelp, hvis du vet hvor dusjveggen er fra så er det verdt et forsøk. 

Anonymkode: 357e0...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at sprayen var for sterk, og fikk stå på, en annen ting er at du har forverret det hele med dine voldsomme remedier i ettertid. 

La det stå i fred, og med tiden vil det kanskje bedre seg. 

Anonymkode: f630e...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når du vaske med sterke vaskemiddel så må du skulle nedenfra og opp før du har på vaskemiddel nedenfra og oppover så du ikke får slike renner.

Anonymkode: 82e12...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en del zalo(eller lignende) og en del bakepulver. Blander dette sammen og gnir det utover fuktet dusjvegg med en myk svamp eller klut. Lar det virke litt, og så skyller jeg av med vann. Etterpå skraper jeg av det overskytende vannet med en nal. (Vi har en regel om at vi skyller (med vann) og naler etter hver dusj - tar 10 sek og virker veldig forebyggende sånn at ikke såperester får feste seg på veggen :) )

Anonymkode: 20ef8...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker en del zalo(eller lignende) og en del bakepulver. Blander dette sammen og gnir det utover fuktet dusjvegg med en myk svamp eller klut. Lar det virke litt, og så skyller jeg av med vann. Etterpå skraper jeg av det overskytende vannet med en nal. (Vi har en regel om at vi skyller (med vann) og naler etter hver dusj - tar 10 sek og virker veldig forebyggende sånn at ikke såperester får feste seg på veggen :) )

Anonymkode: 20ef8...1cd

Ikke bruk bakepulver på dusjveggen din. Det ødelegger og gjør at porene i glasset blir større over tid og da vil du risikere at kalk og smuss blir skikkelig inngrodd til slutt.

Anonymkode: ffe99...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens! Til info hvis noen skulle ha samme problem som meg, så har jeg funnet en løsning på problemet 😄 Jeg fikk tips om å kjøpe kontaktfilm! Fant ruller i forskjellige mønstre og farger på panduro. Det er vel egentlig lagd til å pynte opp møbler og slike ting, men det funker som bare det på dusjveggen også 😄 

TS

 

 

 

 

Anonymkode: 22ea6...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...