Gå til innhold

Gode grunner til å ikke ta selvmord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror igrunnen at TS skal slutte å sitte på Kg og sende ut små meldinger med hjelperop. For DER kommer iallefall ingen hjelp til å hverken få det bedre eller til å leve videre.

Jeg vet du gjør dette, TS. Men det er faktisk bedre at du tar kontakt med fastlegen din og at du nå ringer en krisetelefon, der de kan snakke med deg. Legevakt og ambulant team fra DPS er også en kanal for hjelp, i kveld om du oppsøker dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet. Rapportert tråden mange ganger. Håper flere gjør. Beklager til Ts jeg bet på.

 

Vil bare si til deg at jeg håper du klarer finne noe som gjør at du overlever til du klarr leve  igjen. Som du ser heier vi iallefall på deg her. Om det betyr noe. Folk bryr seg om du møter de riktige folka.

Anonymkode: e358a...7b1

Jeg tenker TS er strategisk, og åpnet tråden på et tidspunkt han/hun vet at moderatorer ikke dukker opp, på mange timer. Kanskje ikke før i morgen tidlig.

Inntil da sitter nok vedkommende her og leser mld og sender små hjelperop inn i forumet.

Men som det er påpekt før, så er ikke hjelpen her.

Den fins der man treffer personer å snakke med og leger som kan gi en behandling som man behøver, når man er alvorlig syk.

 

Ingen sier til en med hjerneblødning at hjelpen er å sende meldinger om at man er dårlig til en tråd på Kg. Der er den heller ikke for TS. Hun må ringe sykehuset. Hvis de ikke kommer og henter henne, må hun ringe dem en gang til. Osv, til de tar poenget og kommer.

 

Hvis de ikke vil komme fordi du sier du er deprimert, kjære TS, så får du ringe dem så mange ganger at de tar poenget og kommer fordi du ringer for ofte. For det er sånn man roper til dem. Ring, ring og ring, igjen. Finn telefonnummeret til legen og opptre helt forstyrret, til de opplever at du er en de må ta inn på time.

;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg bedring, TS. Og jeg mente det helt alvorlig da jeg skrev at måten å rope om hjelp på, det er å ringe dem så mange ganger at de tror det har klikka helt for deg. Provoser dem til å ta deg inn til behandling.

Men ikke med å forsøke å dø.

Forsøk heller å oppfattes som klin, kokko, forstyrret telefon-terrorist.

Og, jo. Hjelpen fins. Du kan få et annet liv.

Morgendagen kan se bedre ut.

Når du har det aller vondest, så forsøk å tenke på hvorfor du vil ha hjelp. Så ringer du SOS-telefonen og sier det til dem. Gjerne hver eneste kveld.

Og så ringer du fastlegen hver eneste morgen.

 

Ønsker deg god bedring, for den finnes, selv om man kanskje må forsøke flere behandlinger og medisiner.

Tenk på det som når de forsøker å finne behandlinger for andre, kroniske, livstruende sykdommer. For det er en slik du har. Om livet er grusomt, kan du også få hjelp til å finne nytt sted å bo, et sted å ha en liten jobb, eller et studie eller en liten aktivitet Og så kan du klare å leve, selv om du er syk.

Men den indre smerten kan man ikke ta tabletter for. Man må snakke den vekk.

Så ring noen. Klarer du ikke det, men vil bruke nettet så chat her: https://www.soschat.no/

De folka vet hva de snakker om og kan hjelpe til med å bli hørt og finne hjelpen du trenger. <3

Velg dem, i stedet for Kg.

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen angrerett. Jeg har også hadd selvmordstanker, det er overhode ikke lett - Men husk at det alltid kommer en ny dag i morgen, og at alt som regel skjer for en grunn.

Å søke hjelp kan være fint om dette er noe du sliter med. 

Husk at livet er en berg og dal bane, de aller fleste opplever motstand i livet på et eller annet tidspunkt. Men man kan ikke gi opp, selv om det kan være helt jævlig. Husk at det alltid finnes noen der ute som er glad i deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Lykke til videre,

Kragebein, mod

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...