Gå til innhold

Gode grunner til å ikke ta selvmord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen feks har kreft, som også er en dødelig sykdom, så sier jo ikke kreftpasienten til seg selv at "Ingen vil hjelpe meg, så jeg kan lige godt dø." De spør om og om igjen hvorfor ingen vil behandle dem raskt nok for kreften, slik at de kan bli friske.

 

Den som er selvmordstruet har behov for behandling, akkurat sånn som folk med kreft.

Så da må man be om behandlingen.

Man må kontakte lege, altså. Og si at man er i fare for å dø.

 

Lykke til. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvmord er en permanent løsning, på midlertidige problemer.

Problemer som du kanskje har akkurat nå varer kanskje noen dager, måneder eller år. Men en eller annen gang kommer det til å ta slutt, og noe bedre kommer til å ta dets plass..

Anonymkode: a6d2f...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Du kan ikke løse et problem med å dø, du vil bare eliminere det. Kun ved å leve får du muligheten til å feile, eller seire, til å løse problemet eller ikke. Dør du er det ikke fikset, det er bare borte. Alle grunner, dårlige, OK, gode, de er kun grunner til det ene eller det andre hvis du lever. Så hva med a leve fordi det er det eneste stedet det finnes gode grunner, men også det eneste stedet det finnes elendige grunner. Det er det eneste stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg: å ikke kunne få se hunden min igjen. Fader som jeg elsker den bikkja. Det er hunden som gir meg lyst til å leve.

Anonymkode: 025a3...d0e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en søker hjelp mange nok steder vil en før eller siden få hjelp. Jeg var i den dypeste hengemyr.  Nå er jeg lykkelig. Bit for bit gikk det fremover

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange idealister i denne tråden som ikke aner hva depresjon er, hvorfor det ikke nødvendigvis trenger å være irrasjonelle tanker, opplevelser, følelser, eller, som enkelte ser ut til å tro, være midlertidige omstendigheter som skaper de tankene, følelsene og opplevelsen av verden.

Anonymkode: 93975...b73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvmord er en permanent løsning, på midlertidige problemer.

Problemer som du kanskje har akkurat nå varer kanskje noen dager, måneder eller år. Men en eller annen gang kommer det til å ta slutt, og noe bedre kommer til å ta dets plass..

Anonymkode: a6d2f...4af

Wuut? o.O

 

Uansett: T.S Jeg har rapportert inn tråden din, siden ingen her kan hjelpe deg med meldinger ut fra sine følelser.

Du trenger sykehus, nå.

Lykke til med behandlingen din, for å bli frisk. Jeg håper du blir dette, for du er for verdifull til å mistes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt provosert av slike tanker. Tanten min sloss for livet, selv om hun snart skal dø av kreft og dør fra barn og familie. Det er mange i hennes situasjon som tenker "bare jeg kan leve i 1 måned til", "bare jeg får oppleve julaften sammen med mine små barn". De har store smerter, men ønsker allikevel å leve og noen bruker tusen på tusen kroner på behandlinger som de håper kan hjelpe dem. :angry:

Anonymkode: d883c...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange idealister i denne tråden som ikke aner hva depresjon er, hvorfor det ikke nødvendigvis trenger å være irrasjonelle tanker, opplevelser, følelser, eller, som enkelte ser ut til å tro, være midlertidige omstendigheter som skaper de tankene, følelsene og opplevelsen av verden.

Anonymkode: 93975...b73

Jeg er bl.a bipolar og jeg skal love deg jeg vet hva depresjon er. Det er forferdelig. Du tenker bare mørkt. Jeg har også lest tallløse bøker rundt emnet. Og vet det ofte er ytre grunner til en blir syk slik. Derfor vet en ofte ikke en er syk

Anonymkode: e358a...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bl.a bipolar og jeg skal love deg jeg vet hva depresjon er. Det er forferdelig. Du tenker bare mørkt. Jeg har også lest tallløse bøker rundt emnet. Og vet det ofte er ytre grunner til en blir syk slik. Derfor vet en ofte ikke en er syk

Anonymkode: e358a...7b1

Du har helt rett. Men dette er ikke plassen for diskusjoner.

 

TS trenger akutt legehjelp pga en dødelig tilstand. Tasting på forum er ikke behovet. Det gir heller ikke hjelpen som trenges.

På samme måten som at man ikke kan stoppe et hjerteinfarkt med å skrive meldinger på Kg.

Man må ringe 113.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

God grunn til å ta selvmord (i følge meg). Vondt liv, evig og uutholdende lidelser. God grunn til å ikke ta selvmord. Et bittelite håp om bedring, men kommer jo an på hvor lenge man holder ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev:

Du har helt rett. Men dette er ikke plassen for diskusjoner.

 

TS trenger akutt legehjelp pga en dødelig tilstand. Tasting på forum er ikke behovet. Det gir heller ikke hjelpen som trenges.

På samme måten som at man ikke kan stoppe et hjerteinfarkt med å skrive meldinger på Kg.

Man må ringe 113.

Håper at adminene kan hjelpe her og kan sende en bekymringsmelding til 113. Kanskje de har opplysninger om hvor ts bor?

Til ts: Jeg vet hvor vondt du har det og akkurat nå ser du ingen løsning, men løsningen ligger rett fremfor deg og den heter 113. Da vil du komme til noen du kan snakke med. Jeg har selv vært der du er nå og takket være dette nr som startet det hele, har jeg det bra den dag i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Du har helt rett. Men dette er ikke plassen for diskusjoner.

 

TS trenger akutt legehjelp pga en dødelig tilstand. Tasting på forum er ikke behovet. Det gir heller ikke hjelpen som trenges.

På samme måten som at man ikke kan stoppe et hjerteinfarkt med å skrive meldinger på Kg.

Man må ringe 113.

Vet. Rapportert tråden mange ganger. Håper flere gjør. Beklager til Ts jeg bet på.

 

Vil bare si til deg at jeg håper du klarer finne noe som gjør at du overlever til du klarr leve  igjen. Som du ser heier vi iallefall på deg her. Om det betyr noe. Folk bryr seg om du møter de riktige folka.

Anonymkode: e358a...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt provosert av slike tanker. Tanten min sloss for livet, selv om hun snart skal dø av kreft og dør fra barn og familie. Det er mange i hennes situasjon som tenker "bare jeg kan leve i 1 måned til", "bare jeg får oppleve julaften sammen med mine små barn". De har store smerter, men ønsker allikevel å leve og noen bruker tusen på tusen kroner på behandlinger som de håper kan hjelpe dem. :angry:

Anonymkode: d883c...38c

Du må elske deg selv før du kan elske andre.

Anonymkode: c9656...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Mibella skrev:

Det blir faktisk alltid bedre igjen 

Det blir det faktisk ikke alltid nei. 

Anonymkode: 8a482...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen 40 år har vi mest sannsynlig funnet liv på andre planeter, den oppdagelsen i seg selv er det verdt å holde seg i livet for.

Finnes tusenvis av andre gode grunner au. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir det faktisk ikke alltid nei. 

Anonymkode: 8a482...6b2

Noen er faktisk kronisk syke. Men det betyr ikke at de ikke kan leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...