Gå til innhold

Det mest skumle du har sett på film/tv som hjemsøker deg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Tabris skrev:

BOB fra Twin Peaks. Jeg var egentlig for ung til å se serien da den gikk på NRK i sin tid, så han har festet seg hos meg. Hele serien, egentlig - det røde rommet, den dansende dvergen, baklengssnakkingen, skogen... det har brent seg så fast i hjernen at jeg tror jeg har blitt lettere traumatisert.

Enig.  Husker spesielt en scene der Leland ser seg i speilet og Bob ser tilbake.  Og Leland registrerer ikke at noe er galt.  Det var første gang jeg så det virkemiddelet brukt på TV/film, skremte vettet av meg.  Jeg var også altfor ung til å se på Twin Peaks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange år siden nå, jeg er lettskremt og ser ikke skumle ting på film og TV lenger. Men da jeg var barn, må ha vært på slutten av 70-tallet, gikk serien "Blindpassasjer" på Nrk. Romskipet Marco Polo har reist fra en planet, og med seg har de fått et usynlig vesen. Så oppdager besetningen at søppelkvernen har tatt en diger mengde. Grøss, vesenet har drept en av dem og gjort seg om til dennes kropp. Så må de finne ut hvem... :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zouk skrev:

Enig.  Husker spesielt en scene der Leland ser seg i speilet og Bob ser tilbake.  Og Leland registrerer ikke at noe er galt.  Det var første gang jeg så det virkemiddelet brukt på TV/film, skremte vettet av meg.  Jeg var også altfor ung til å se på Twin Peaks.

 

Husker den scenen som om det var i går. Og når BOB kommer krypende over sofaen - oh my god!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, The Silence skrev:

Jeg hadde store problemer etter The Ring. Jeg hadde tv å soverommet som sto på døgnet rundt i flere uker etterpå, fordi jeg var så redd for at den skulle slå seg på av seg selv hvis den var av. The Ring jenta har traumatisert meg for livet tror jeg. Jeg har vurdert å se den igjen etter jeg ble voksen, men jeg er temmelig skeptisk :ler: 

Jeg også. Som 14-åring kastet jeg TVen ut av rommet og sov i senga til mamma i sikkert en uke før jeg turte å sove på eget rom. Har ikke turt å se den, eller noe lignende i ettertid. Er 29 nå 😳

Anonymkode: 2147d...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nerveproblemer i lang tid etter å ha sett the blair witch project. Så den på kino og var livredd store deler av filmen. Sov med lyset på i mange uker etterpå!! Prøvde se den igjen på DVD noen år senere. Men selv om skjermen var liten og det var midt på høylys dag fikk jeg helt noia. Måtte gi vekk DVD-en siden jeg ikke takla å ha den i huset :P nå er det sikkert 15 år siden jeg så den, men orker ikke tanken på å prøve se den igjen.

Anonymkode: 796cf...f09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The ring. Tror jeg ble litt traumatisert, skrekken varte i noen år. Etter dette utviklet jeg en svært lav toleranse for grøssere. Men, det er helt ok :). Ellers har dvergen i twin peaks bokset meg i magen i flere drømmer jeg har hatt opp i gjennom. 

Anonymkode: 34d55...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en film, men jeg husker jeg gikk på barneskolen og noen viste meg en video på youtube, typ kortfilm eller noe, av ei som var hjemme alene og skulle sminke seg. Hun åpnet et sånn speil-skap for å finne sminken sin, og da hun lukket det så hun i speilet at det stod noen bak henne :haar:
Jeg har fremdeles problemer hver gang jeg ser bort fra et speil med å se inn i det igjen for jeg er så redd for at det er noen bak meg, selv om jeg står med ryggen inntil veggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raptorene I jurassic Park. Jeg var akkurat ung nok til å se den på kino sammen med en mor, men en niåring hadde ikke noe der å gjøre. Jeg hadde vannglass på nattbordet i nesten et år etterpå og så etter vibrasjoner. 

Anonymkode: 1a2e0...01a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så The Blair witch project da jeg ca 11-12 år gammel. Ble helt ødelagt. Det ble ikke bedre av at jeg skulle på hyttetur dagen etterpå. 

Anonymkode: 20bec...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snek meg til å se Omen da jeg var sånn ca 11/12-år.

Herrefred så den friket meg ut! Måtte sove på samme rom som mamma i et par uker etterpå.

Den filmen gikk virkelig i margen på meg. Prøvde å se den på nytt i voksen alder, men klarte ikke se den ferdig. Merkelig nok så hadde jeg ingen problemer med å se nyinnspillingen av den, var ikke skummel i det hele tatt. 

(da jeg fikk min førstefødte så måtte jeg faktisk sjekke igjennom håret hennes for å forsikre meg om at det ikke var tre 6-tall der....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skruf skrev:

Snek meg til å se Omen da jeg var sånn ca 11/12-år.

Herrefred så den friket meg ut! Måtte sove på samme rom som mamma i et par uker etterpå.

Den filmen gikk virkelig i margen på meg. Prøvde å se den på nytt i voksen alder, men klarte ikke se den ferdig. Merkelig nok så hadde jeg ingen problemer med å se nyinnspillingen av den, var ikke skummel i det hele tatt. 

(da jeg fikk min førstefødte så måtte jeg faktisk sjekke igjennom håret hennes for å forsikre meg om at det ikke var tre 6-tall der....)

Å herregud Omen. Jeg kommer garantert til å sjekke håret på mine barn når de en gang kommer. :fnise:

Anonymkode: 20bec...15e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, New Girl skrev:

Linda Blair som kommer krabbende ned trappa i Eksorsisten 😳😳

Signerer denne. Det verste er at jeg ikke tåler å se klipp fra denne filmen lengre uten å reagere skikkelig. Den satt seg godt fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nylig på YouTube på top 10 jumpscares, var klipp fra exorsisten 3 hvor det kommer en laken kledd skikkelse med en diger saks ut av en lukket dør og bak en sykepleier... jeg likte meg ikke på nattevakt etter det....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk arr på sjelen av The Ring da jeg så den som 14 åring. Herregud, så redd jeg var! Deilig å være voksen og ikke trenge å se slike filmer lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste jeg har sett var musikk videoen baby når den kom ut i 2010. Hadde mareritt om den i flere uker etterpå, og kjenner at det fremdeles grøsser gjennom marg og bein når jeg ser Justin Bieber.

Anonymkode: 9af4d...031

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke skumle filmer, men husker det var en som insisterte på at vi skulle se en av Saw-filmene..det må være noe av det mest motbydelige som er laget.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...