Gå til innhold

Det mest skumle du har sett på film/tv som hjemsøker deg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pinocchio! Og da tenker jeg ikke på den tegnefilmen fra Disney, men den med ekte mennesker... Den var helt forjævlig. Husker Pinocchio og faren er inne i en hval og jeg tror den lange nesa til Pinocchio knekker. Hvorfor jeg så denne filmen skjønner jeg ikke. 
 

Og Jakten på Nyresteinen! Husker de smaksløkene i tungen og de kullsvarte lungene til bestefaren :(

Anonymkode: 8ef7c...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En film som heter the Poughkeepsie tapes, så den for kanskje 4 år siden og den klarer jeg aldri å glemme. Har sett omtrent alt av skrekkfilmer, men ingenting har forstyrra meg mer enn den filmen.. 

spesielt det klippet her 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den franske Martyrs satte også dype spor og den en franske Irreversible (helt forjævlig grusom voldtektscene)  i tillegg til en scene (jeg turte ikke å se mer)  fra A Serbian Film. Den den hadde den mest forstyrrende scenen jeg noen gang har sett på film. Google den så skjønner dere hva jeg mener.    I forhold til disse filmene blir  blir the Grudge og The Ring som Disneytegnefilmer å regne.  Dypt forstyrrende filmer er ofte de skumleste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4XA7EkjGegychy3jXGgUMjyhToRh1LtyXLqYHGOjSPW-smln_

 

Er heller ikke fan av Cape Fear.

Eli Roth sin Hostel (2005) er heller ikke hyggelig å tenke på. Spesielt ikke slutten. Der den stakkars jenta hopper foran toget. Eller tanken på hva faen som er feil på han der Eli, som har skrevet og regissert skiten....

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, DreamOn skrev:

Den franske Martyrs satte også dype spor og den en franske Irreversible (helt forjævlig grusom voldtektscene)  i tillegg til en scene (jeg turte ikke å se mer)  fra A Serbian Film. Den den hadde den mest forstyrrende scenen jeg noen gang har sett på film. Google den så skjønner dere hva jeg mener.    I forhold til disse filmene blir  blir the Grudge og The Ring som Disneytegnefilmer å regne.  Dypt forstyrrende filmer er ofte de skumleste. 

Du, det må jeg si meg enig i. Ikke bare den, men scenen der kjæresten benytter branslukningsapparat som slagvåpen med den effekten det har. Akkurat det bor i hodet på meg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten sto jeg opp etter leggetid en gang og slo på tven - akkurat da sank Terminator seg ned i smeltet stål (som for meg så ut som lava, noe som gjorde at jeg ble redd for flammer). Tok meg maaange år å tenne en fyrstikk, og filmen kan jeg se uten problem, men ikke videre glad i flammer..

Var og veldig glad i skrekkfilmer inntil jeg så "The Ring" på kino. Sliter med å se filmen om igjen til dags dato, samt å se nye skrekkfilmer jeg ikke har sett før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke redd verken Bob eller Hufsa eller noe som helst, men en episode fra The Twilight Zone, der det er en skapning på vingen av et fly, skremte vettet av meg da jeg var mindre og gjorde meg nesten litt traumatisert. Jeg kom tilfeldigvis over den episoden på netflix for noen uker siden og bestemte meg for å se den på nytt, og den var jonikke skummel i det hele tatt, bare teit, haha. Men nå som jeg sitter og tenker på den får jeg litt creeps igjen.

Jeg regner ikke meg selv som lettskremt (elsker skrekkfilmer og blir utrolig sjelden skremt av dem) men den scenen fra The Conjuring der den ene ungen blir dratt ut av senga og ser en skikkelse bak døra på soverommet... Fy fader det var creepy. 

Anonymkode: 7321d...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lofotfrøken skrev:

Samme her! Har nok blitt traumatisert for livet jeg også.. Haha :P Så den et par ganger som 14åring, og også jeg fikk nærmest panikk bare jeg så en avslått tv. Jeg måtte dermed henge noe foran tv'en for å slippe å se den :fnise: Det verste er søren meg at den dag i dag, syv år senere går jeg fortsatt som på nåler forbi en avslått tv! :klaske: 
 

Ja, syns jentene fra The ring og The grudge er så like at får like mye noia av The grudge :P Hadde en helg for et par uker siden her jeg så alle The grudge-filmene med moren min, noe som forøvrig gikk helt greit. Merkelig nok veldig lyst til å se The ring på nytt, men hallo i luken. DET skjer ikke :ler: Da er det bare å ringe etter hjelp. 

 

wetkittehmeme.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tøytigern skrev:

 

wetkittehmeme.jpg

Jeg prøvde å sitere flere som har sett den filmen...  Men det ble bare en som ble sitert, da.

Anywho. Jeg tror katta også er litt traumatisert... For scenen er jo ekkel.

Jeg tenker alltid, når jeg ser sånt, at når man blir skrekkelig skremt så er det bra regi... "Wow! Bra regi." tenker jeg i mitt stille sinn. Da får man det litt i perspektiv. For det man ser er jo ikke virkelig, og noen har stått rundt og sagt hvordan skuespillerne skulle gjøre, eller hvordan ting skulle klippes, mange ganger. Og så har de tatt mange opptak av scenen.

Så da blir man litt mindre engstelig, altså.

Kanskje pusen syns filmen var kul og forteller til andre og de ler... Mjau!

Eller ikke.

Her er en katt som ser Psycho. Lol.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. september 2016 at 17.54, melatonin skrev:

Når hufsa kommer til mummidalen :haar:

Hu forbanna Hufsa asså.. Hu vil alltid være like skummel, alltid 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en scene fra en ganske ny skrekkfilm,  kvinnen som bor i huset er utenfor og hører musikk inni huset, hun ser inn i det åpne vinduet og ser en gutt i gammeldagse klær som danser med ryggen til i stua...Når hun løper inn i stua gjemmer han seg men hun ser skoene, han hopper fram og løper avgårde.  Man ser såvidt ansiktet og det er bare STYGT. Creeeeepy.....  Åh, hva heter den filmen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Han her holdt meg våken en del netter som yngre.. 

I tillegg var det en veldig effektiv måte å få meg til å kvitte meg med alt av dukker og bamser... *grøss*

Chucky.jpg

Endret av calleia
Manglet bilde..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tooms fra X-Files!! Måtte google for å finne det. Når jeg så episoden bestemte jeg meg for å aldri noensinne reise til Baltimore USA. Så sannsynligvis er det der han bor. Tooms assa :laugh:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så The Evil Dead filmene når jeg var 10-11 år gammel og synes ikke de var spesielt skummel, så tror jeg må ha særdeles høy terskel for skrekk. Jeg kan skvette, men det er veldig få filmer jeg synes er direkte skummel. Og jeg liker skrekkfilmer! The Shining, Pet Sematary, The Woman in Black (originalen), Wolf Creek og Twin Peaks kan jeg huske jeg synes var skummel når jeg så dem.

Mest skumle jeg har sett må være spanske [REC]. Den greia her! :ohmy:

tumblr_m6d02llb2H1r0x56ko1_400.gif

Blir enda mer skummelt når du finner ut at det ikke er spesialeffekter, men en ekte mann med Marfan syndrom som virkelig er så radmager! 

 

Endret av Hadley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hadley skrev:

Jeg så The Evil Dead filmene når jeg var 10-11 år gammel og synes ikke de var spesielt skummel, så tror jeg må ha særdeles høy terskel for skrekk. Jeg kan skvette, men det er veldig få filmer jeg synes er direkte skummel. Og jeg liker skrekkfilmer! The Shining, Pet Sematary, The Woman in Black (originalen), Wolf Creek og Twin Peaks kan jeg huske jeg synes var skummel når jeg så dem.

Mest skumle jeg har sett må være spanske [REC]. Den greia her! :ohmy:

tumblr_m6d02llb2H1r0x56ko1_400.gif

Blir enda mer skummelt når du finner ut at det ikke er spesialeffekter, men en ekte mann med Marfan syndrom som virkelig er så radmager! 

 

OMG!!!   Men hvorfor har han tynne tau ut fra armene som andre trekker i og hvorfor har han maske??:riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.9.2016 den 17.54, melatonin skrev:

Når hufsa kommer til mummidalen :haar:

Åhh..hufsa :redd: Jeg er 26 år, ble skremt av hufsa som liten og liker fremdeles ikke hufsa. Grøss..:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet Sematary (De levende døde). Boka var også skummel.

Vinterdamen i Mummidalen.

Conjuring-filmene.

Omen var veldig skummel husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
På 27. september 2016 den 18.10, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hufsa er ingenting. 

Hun her ga meg mareritt som lita. :bond:
Jeg tørr ikke å trykke på play, for melodien er så ekkel. 

Heilt enig! Var aldri redd for Hufsa, men Vinterdamen derimot...:cry3:

 

Andre: jenta frå The Ring/The Grugde. Husker ikkje hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...