Gå til innhold

Det mest skumle du har sett på film/tv som hjemsøker deg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Arktis skrev:

Jeg liker ikke skumle filmer, men husker det var en som insisterte på at vi skulle se en av Saw-filmene..det må være noe av det mest motbydelige som er laget.  

Synes også slasher filmer er motbydelige, magen vrenger seg. Etter cannibal holocaust har jeg aldri orket sånt. Men liker andre typer skummel film som ikke er fullt så grafiske, men mer psykologisk thriller/grøsser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, The Silence skrev:

Jeg hadde store problemer etter The Ring. Jeg hadde tv å soverommet som sto på døgnet rundt i flere uker etterpå, fordi jeg var så redd for at den skulle slå seg på av seg selv hvis den var av. The Ring jenta har traumatisert meg for livet tror jeg. Jeg har vurdert å se den igjen etter jeg ble voksen, men jeg er temmelig skeptisk :ler: 

Samme her! Har nok blitt traumatisert for livet jeg også.. Haha :P Så den et par ganger som 14åring, og også jeg fikk nærmest panikk bare jeg så en avslått tv. Jeg måtte dermed henge noe foran tv'en for å slippe å se den :fnise: Det verste er søren meg at den dag i dag, syv år senere går jeg fortsatt som på nåler forbi en avslått tv! :klaske: 
 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt med asiatiske jenter med blek hud, skumle øyne og håret foran ansiktet. Dvs The Ring, The Grudge osv.

Anonymkode: 2147d...697

Ja, syns jentene fra The ring og The grudge er så like at får like mye noia av The grudge :P Hadde en helg for et par uker siden her jeg så alle The grudge-filmene med moren min, noe som forøvrig gikk helt greit. Merkelig nok veldig lyst til å se The ring på nytt, men hallo i luken. DET skjer ikke :ler: Da er det bare å ringe etter hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste fra the Grudge. Kun sett den første en gang, ikke aktuelt å se den igjen eller de andre. Den lyden..... Og skyggen fra taket. Og håret. Og alt. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tv i loftsstua rett utenfor rommet mitt, så jeg pleide å stille meg i døråpningen etter leggetid. Var ofte jeg ble liggende våken halve natta etterpå, som oftest grunnet skumle scener i dokumentarer. Den verste var en NRK-dokumentar om svartedauden hvor det gikk en skikkelse i en mørk kappe rundt og snakket med forvridd stemme. Får enda frysninger når jeg tenker på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emera skrev:

Det er mange år siden nå, jeg er lettskremt og ser ikke skumle ting på film og TV lenger. Men da jeg var barn, må ha vært på slutten av 70-tallet, gikk serien "Blindpassasjer" på Nrk. Romskipet Marco Polo har reist fra en planet, og med seg har de fått et usynlig vesen. Så oppdager besetningen at søppelkvernen har tatt en diger mengde. Grøss, vesenet har drept en av dem og gjort seg om til dennes kropp. Så må de finne ut hvem... :sjokk:

Jepp. Dette. Traumatiserte meg for livet. 

Anonymkode: d495b...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ghost ship. Senen der en vaier kutter alle voksene på dekket i to og den lille jenta står å holder i halve kapteinen. Blir kvalm av tanken  ennå. Hadde  mareritt  i mange uker etter på. Og forsatt redd for å bli kuttet i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som er født på 80 tallet så er Fraglene noe av det verste jeg har sett på, kongen, dronningen og prinsen som var utenfor skremmer fortsatt vettet av meg. Snakk om barndomstraumer, jeg klarer fortsatt ikke se på det. Og dette fra en som elsker skrekkfilmer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Sarah Dee skrev:

Vi hadde tv i loftsstua rett utenfor rommet mitt, så jeg pleide å stille meg i døråpningen etter leggetid. Var ofte jeg ble liggende våken halve natta etterpå, som oftest grunnet skumle scener i dokumentarer. Den verste var en NRK-dokumentar om svartedauden hvor det gikk en skikkelse i en mørk kappe rundt og snakket med forvridd stemme. Får enda frysninger når jeg tenker på det.

Den tror jeg faktisk datteren min så på barneskolen i en skoletime. Hun var livredd. Tror den mørke skikkelisen ble kalt Pesta? Var det hun sa selv iallefall da hun våknet opp flere netter på rad.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, skruf skrev:

Den tror jeg faktisk datteren min så på barneskolen i en skoletime. Hun var livredd. Tror den mørke skikkelisen ble kalt Pesta? Var det hun sa selv iallefall da hun våknet opp flere netter på rad.. 

Ja, det stemmer. Fant den faktisk på nett nå nylig og den er visst en del av NRK skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til... "Jeg er Dina", ikke at denne filmen er skummel i seg selv, men scenen med moren og den kokende luten. Gud bedre.

Anonymkode: 20bec...15e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergtekjen

Det var ein Buffy-episode der det var eit monster som hang i taket over mor hennes eller noko liknande. Ekleste monsteret nokonsinne! Eg skal aldri sjå den episoden igjen for då er eg alltid redd for å sjå opp i taket. 

Do-mannen frå ein X-files-episode. Han som kom opp gjennom domene til folk. GRØSS!! 

Eg kan ikkje sjå skumle filmer eller serier...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephen King The Pet Semitary.  Kona i filmen forteller om sin syke søster i oppveksten og vi får se noen flashbacks hun har. Søstra er dødsyk, skjeletttynn, grå i huden, superond og ligger bare i senga og kjefter og skriker..  Har ikke til dags dato turt å google scenene fra filmen. Hele filmen er jævlig da, ikke bare de scenene jeg beskrev. Boka er enda verre.  Jeg bodde på hybel i et par år etter jeg hadde sett filmen, slet skikkelig med å gå ned alene i vaskekjelleren av en eller annen grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første, og siste skrekkfilmen jeg noen gang har sett: house on haunted hill. Så den som 12-åring og har ikke sett skrekkfilm etter det.

Og Nåssåen i fra the julekalender. Får seriøst begynnende angstanfall når jeg hører den melodien de spiller på slutten av episodene, når de skal gi frempek til neste episode! Her i huset er derfor The Julekalender forbudt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slenderman. Så en YouTube-episode og ble livredd. Jeg er godt voksen, men turde i lengre tid ikke gå hjem alene fra busstoppet om kvelden eller se it vinduer i ansiktshøyde. 

Ellers er scenen m Bob i speilet  fastbrent. 

Og scenen i war of the worlds hvor tom cruise må legge seg i badekaret med isbiter, og den varmesøkende roboten kommer inn i rommet. 

Anonymkode: 283fb...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
2 timer siden, Sarah Dee skrev:

Vi hadde tv i loftsstua rett utenfor rommet mitt, så jeg pleide å stille meg i døråpningen etter leggetid. Var ofte jeg ble liggende våken halve natta etterpå, som oftest grunnet skumle scener i dokumentarer. Den verste var en NRK-dokumentar om svartedauden hvor det gikk en skikkelse i en mørk kappe rundt og snakket med forvridd stemme. Får enda frysninger når jeg tenker på det.

Ja, den tror jeg faktisk at jeg reagerte på/ ble redd av da jeg var barn også! Men ikke sett den senere, og nå hadde jeg nok bare syns det hadde vært litt "gøy"! Er ellers ganske "avslappet" når det gjelder "skumle scener"... Er glad i litt grøss også, men om det blir kun blod og gørr så liker jeg det ikke så godt. Jeg blir ikke redd, men syns bare ikke det er noe særlig se på i lengden 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, DreamOn skrev:

Stephen King The Pet Semitary.  Kona i filmen forteller om sin syke søster i oppveksten og vi får se noen flashbacks hun har. Søstra er dødsyk, skjeletttynn, grå i huden, superond og ligger bare i senga og kjefter og skriker..  Har ikke til dags dato turt å google scenene fra filmen. Hele filmen er jævlig da, ikke bare de scenene jeg beskrev. Boka er enda verre.  Jeg bodde på hybel i et par år etter jeg hadde sett filmen, slet skikkelig med å gå ned alene i vaskekjelleren av en eller annen grunn. 

Og så er det et klipp hvor hun sitter huket i hjørnet og snakker til søstera. Og så løper hun sammen krøket mot henne og roper Never get out of bed never get out of bed!! jeg og ei veninne skremte hverandre med akkurat denne scenen. Dette er en morsom tråd som vekker mange minner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Hufsa er ingenting. 

Hun her ga meg mareritt som lita. :bond:
Jeg tørr ikke å trykke på play, for melodien er så ekkel. 

Ja, hun er ekkel!

Ellers:

Samtlige X-files episoder, der i blandt dukken fra episoden Chinga. 

Annie fra filmen Misery. Grøss! 

Zombiene fra filmen Rec.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...