Gå til innhold

Nå er jeg flyforbanna på eksen!


Gjest Sjørøveren

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Chroma skrev:

Hva har du gjort for å få se gutten annet enn å kjefte på mor? Tok du noengang rådet om å prate med familievernkontoret?

Helt sikkert ikke. Har sikkert ikke fulgt noen av rådene om å være litt ydmyk, sende en blomst til mor og en gave til barnet eller spurt om hun trenger noe osv. Han kjører sitt eget løp og alle ser jo hvor det bærer hen. 

Anonymkode: 57a8f...623

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å huff a meg for en suppe. Det ser ikke ut som du har den helt store sympatien her inne. Som mann burde jeg vel støttet deg fult ut, men jeg er litt usikker. Skal innrømme at jeg ikke har fulgt med på deg tidligere men både ut fra måten du skriver på og andre skriver om deg på så kan det hende du skal sette deg ned å tenke gjennom saken litt. 

Når det gjelder barnedåpen og alt rundt den så tror jeg du bare må prøve å gjøre det beste ut av det. Sånn du beskriver situasjonen med at du ikke har foreldreansvar og heller ikke er særlig på talefot med moren så stiller du ikke med særlig sterke kort. Vil vel på det sterkeste anbefale deg å prøve på en hyggelig dialog den nærmeste fremtiden. Det er det nok du som har mest å hente på. Også med tanke på det som kommer senere.

Virker som du ønsker ett foreldreansvar. Er du ikke helt blåst så bør jo det være mulig, men da krever det selvdisiplin og en nogenlunde målbevisst kurs fremover. Vil anbefale at du først og fremst kontakter familievernkontoret. Alene. Der bør du prate gjennom saken din på en mest mulig nøytral måte. Du vil normalt sett få en del råd og vink der. I tillegg er det ikke dumt å sette seg inn i lignende situasjoner. Det finnes mengder av det på nettet, men kanskje ikke inne her. Etter hvert vil det heller ikke være dumt å få litt juridisk bistand, men det er neppe der du skal begynne.

Kort oppsummert så har du mye å ta fatt i. Det er en lang vei frem,  du må være strukturert og du må ha en fornuftig plan med fremtiden.

Lykke til!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp er en VALGFRI seremoni som hun har bestemt seg for å ha. Du har ingen rettigheter rundt det, uten foreldreansvar får du ikke bestemme navn engang.

Du må snart lære deg at kjefting gjør at hun øker distansen mer og mer. Hvis du opptrer som en rabiat gærning, så blir du dyttet ut i kulden.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sjørøveren skrev:

Jeg har da rett til å være i mitt eget barns dåp. Et barn er ikke noe kvinner eier. Er det vel? Hadde ikke dere blitt forbannet hvis barnefar nektet dere som mødre å få være i ditt eget barns dåp? Hva hvis barnefar hadde bestemt navn helt alene. Hadde dere godtatt dette? Nei tviler på det. Så se det litt fra min side også. Jeg har ikke gjort noe galt som gjør at hun har rett til å nekte barnet en far.

Nei jeg har ikke fått møtt barnet en gang enda. Blir kvalm av hele greiene og vurderer snart å bryte alt kontakt. Det triste er at det går utover barnet. Barn vil jo vite hvor de kommer fra og bli kjent med foreldrene sine.

Ja det beste for barn er vel å ikke ha en far eller hva? Må tenke litt på barna og ikke bare deres eget kjønn.

Nei, ikke bare fordi hun ikke inviterte meg i barnedåp, men pga oppførselen hennes. 

Hva slags oppførsel er det som konkret gir deg bekymringer om barnets velferd?

Anonymkode: fc0a6...937

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen far er bedre enn en dårlig far. 

Anonymkode: 7f803...f78

Nettopp!

TS, du har tydeligvis ingen følelser for barnet ditt, du er opptatt av to ting: Dine egne rettigheter og krav, og å ta hevn ang. mor. Fokuset ligger ikke på barnets behov eller hvordan barnet skal ha det best mulig. Her er det hva DU har rett på som er viktig for deg. Å vurdere å anmelde mor til barnevernet fordi du er sint på mor er vel det motsatte av å ønske det beste for barnet sitt.

Ja, et barn vil normalt ha godt av kontakt med sin far, men når far er ustabil, aggressiv, impulsiv og rett og slett en løs kanon er saken en annen. Det er en grunn til at mor holder barnet unna deg, TS. Du har ingenting i farsrollen å gjøte. Tvert i mot kan du være farlig. Tenk på barnets beste for én gangs skyld!

Anonymkode: 96ebd...ba7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelige holdninger i denne tråden. Her har vi en kjerring som bare har tatt noens sperm og videre noens foreldreansvar og folk sier hun har foreldreansvaret. Han ønsker å delta i barnets liv og også ta del i dette ansvaret. 

Jeg lurer på hvordan dette hadde vært om dette hadde vært fysisk mulig og rollene byttet om. La oss si om det hadde vært fysisk mulig KGs damer. Dere som har så lett for å rope så høyt når det er noen andre det er snakk om og det ikke er dere selv som er i situasjonen:

Om en mann hadde bare tatt deres sperm, fått en unge ut av det uten deres samtykke, tatt deres unge, ikke latt dere ta del i ungens liv, kuttet dere helt ut, gitt ungen navn, planlagt alt i barnets liv, ikke latt dere se ungen vokse.

Dere har jo så lett for å grine, bli frustrert når dere ser filmen " Ikke uten min datter ", men når det er snakk om en mann her som ikke engang ba om å bli far, ble lurt inn til det, senere ønsker å ta sitt ansvar, og se barnet vokse, da kommer dobbeltmoralen snikende inn, hva? Dobbeltmoralen er også tilstede når det handler om en annen enn dere selv, det ikke er snakk om eget kjøtt og blod. Det er lett å være fordomsfull. Jeg håper det også vil være like lett å være skamfull. Det burde ihverfall være det. 

Skaff det en advokat, TS. Du er far til barnet. Du har dine rettigheter. 

Anonymkode: 99eaf...e3f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barnets beste å leve med at de nærmeste har voldsomme krangler og sinneutbrudd. Siden du og mor ikke klarer å bli enige om ting uten krangler og sinneutbrudd kan ikke barnet leve med begge to. Det er da best for barnet å leve med mor, siden mor er den av dere barnet kjenner best, siden barnet av biologiske årsaker har vært sammen med mor i ni måneder før han hadde mulighet til å møte deg. Når barnet blir eldre vil det bli mindre avhengig av mor, og dermed vil du kunne få gradvis mer forhold til barnet.

Det forutsetter så klart at du klarer å vise evne til samarbeid. Du stiller i utgangspunktet svakt, siden du ved flere tidligere tilfeller har reagert med sinne når du burde fremvist mer modenhet. For å vise deg mer egnet til å være far har jeg følgende råd:

-Du er nødt til å si unnskyld for din dårlige reaksjon denne gangen. Jeg foreslår at du skriver et kort til henne (Det er tryggere enn å ringe, siden det ikke gir mulighet til impulsivitet.) På kortet må du beklage oppførselen din, som var barnslig og fullstendig overreagerende. Du må skrive at du er takknemlig for at hun har båret fram sønnen deres, og at du vil forsøke å gjøre deg selv verdig til å kalles far, selv om du har gjort en dårlig jobb fram til nå. Så må du skrive at du gjerne har lyst til å overvære dåpen i kirken, men at dersom hun helst vil det kan du sitte rolig på en benk lenger bak, for det viktigste er å være der. Du kan også skrive at du gjerne vil gi barnet en gave til dåpen, og spørre når det passer best at du gir den til dem. Dagen etter at du har skrevet kortet går du i en blomsterbutikk, kjøper en fin bukett blomster, fester kortet på og leverer det til henne på døra, uten å si så mye annet enn unnskyld for tidligere.

-Du er nødt til å få profesjonell hjelp til å lære å håndtere sinnet og impulsiviteten din. Dette er ikke bare for å bedre ditt forhold til mor, men også fordi du ellers vil være farlig for barnet når du får møte ham. Voksne som har ansvar for barn er nødt til å klare å puste dypt i stedet for å la sinnet gi fullt utløp, så de ikke skader barnet i blindt raseri.

-Du er nødt til å vise at du klarer å håndtere situasjoner som en voksen. For eksempel denne situasjonen med dåpen kunne vært håndtert mye bedre. I stedet for å umiddelbart ringe og banne til henne, kunne du pustet dypt og la det gå et par timer. Så kunne du ringt og spurt om det stemte at hun hadde planlagt dåp den dagen. Når hun bekreftet kunne du sagt rolig at du og noen få nære slektninger (foreldre, søsken) ville satt stor pris på å få komme i selskapet, og spurt om det var mulig å få til. Kanskje du ville blitt invitert, kanskje ikke, men det hadde vist at du er interessert i barnet og klarer å holde deg voksen.

-Vær tålmodig. Forhåpentligvis vil både du og barnet leve mange tiår til, så dersom dere ikke blir kjent i løpet av de første månedene er det ikke så farlig. Det finnes historier om folk som ikke har kjent en av sine foreldre i oppveksten, men som har oppsøkt dem når de er voksne. Selv om du må vente 20 år kan dere fremdeles få mange fine stunder sammen.

 

Du kan klare dette, men du er nødt til å svelge mange store kameler, inkludert din egen stolthet. Hvis du ikke klarer å svelge kamelene risikerer du å miste all mulighet du har til å bli kjent med sønnen din før han blir voksen. Sønnen din bør være verdt noen kameler.

Anonymkode: 0a3a3...f68

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelige holdninger i denne tråden. Her har vi en kjerring som bare har tatt noens sperm og videre noens foreldreansvar og folk sier hun har foreldreansvaret. Han ønsker å delta i barnets liv og også ta del i dette ansvaret. 

Jeg lurer på hvordan dette hadde vært om dette hadde vært fysisk mulig og rollene byttet om. La oss si om det hadde vært fysisk mulig KGs damer. Dere som har så lett for å rope så høyt når det er noen andre det er snakk om og det ikke er dere selv som er i situasjonen:

Om en mann hadde bare tatt deres sperm, fått en unge ut av det uten deres samtykke, tatt deres unge, ikke latt dere ta del i ungens liv, kuttet dere helt ut, gitt ungen navn, planlagt alt i barnets liv, ikke latt dere se ungen vokse.

Jeg tror nok TS ga bort den spermen høyst frivillig du ;)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Jeg tror nok TS ga bort den spermen høyst frivillig du ;)

En mann må kunne stole på det dama sier i et forhold når hun sier at hun bruker prevensjon. Eller mener du at alle menn skal gå  med tvil i alle forhold?

Anonymkode: 99eaf...e3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En mann må kunne stole på det dama sier i et forhold når hun sier at hun bruker prevensjon. Eller mener du at alle menn skal gå  med tvil i alle forhold?

Anonymkode: 99eaf...e3f

Nei, men hvis en graviditet er krise for han burde han :

A.Avstå fra sex

B. Sterilisere seg

C. Bruke kondom 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjørøveren
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags oppførsel er det som konkret gir deg bekymringer om barnets velferd?

Anonymkode: fc0a6...937

Selvdigger oppførselen. Hun tenker på seg selv og sine behov fremfor barnet sitt. Hun tenker på seg selv hele tiden. Meg meg meg. Jeg har faktisk vert i et forhold med henne og hun begynte å grine når hun ikke fikk viljen sin. Tro det eller ei.

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

TS, du har tydeligvis ingen følelser for barnet ditt, du er opptatt av to ting: Dine egne rettigheter og krav, og å ta hevn ang. mor. Fokuset ligger ikke på barnets behov eller hvordan barnet skal ha det best mulig. Her er det hva DU har rett på som er viktig for deg. Å vurdere å anmelde mor til barnevernet fordi du er sint på mor er vel det motsatte av å ønske det beste for barnet sitt.

Ja, et barn vil normalt ha godt av kontakt med sin far, men når far er ustabil, aggressiv, impulsiv og rett og slett en løs kanon er saken en annen. Det er en grunn til at mor holder barnet unna deg, TS. Du har ingenting i farsrollen å gjøte. Tvert i mot kan du være farlig. Tenk på barnets beste for én gangs skyld!

Anonymkode: 96ebd...ba7

Du hadde ikke sagt dette hvis du hadde fått møtt dama. Jeg har levd med henne. 

Det jeg lurer på, hvorfor i pokker gjorde hun seg gravid med vilje og lot meg bli faren med vilje når hun ikke vil ha meg som far til barnet og mener jeg ikke bør være far? Altså hvordan i pokker er det dere kvinnfolk tenker? Er det bare om å gjøre å få barn som dere får ha for dere selv? Når skal sånne kvinnfolk begynne å tenke på et uskyldig barns liv i stedet for sine ønsker?

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelige holdninger i denne tråden. Her har vi en kjerring som bare har tatt noens sperm og videre noens foreldreansvar og folk sier hun har foreldreansvaret. Han ønsker å delta i barnets liv og også ta del i dette ansvaret. 

Jeg lurer på hvordan dette hadde vært om dette hadde vært fysisk mulig og rollene byttet om. La oss si om det hadde vært fysisk mulig KGs damer. Dere som har så lett for å rope så høyt når det er noen andre det er snakk om og det ikke er dere selv som er i situasjonen:

Om en mann hadde bare tatt deres sperm, fått en unge ut av det uten deres samtykke, tatt deres unge, ikke latt dere ta del i ungens liv, kuttet dere helt ut, gitt ungen navn, planlagt alt i barnets liv, ikke latt dere se ungen vokse.

Dere har jo så lett for å grine, bli frustrert når dere ser filmen " Ikke uten min datter ", men når det er snakk om en mann her som ikke engang ba om å bli far, ble lurt inn til det, senere ønsker å ta sitt ansvar, og se barnet vokse, da kommer dobbeltmoralen snikende inn, hva? Dobbeltmoralen er også tilstede når det handler om en annen enn dere selv, det ikke er snakk om eget kjøtt og blod. Det er lett å være fordomsfull. Jeg håper det også vil være like lett å være skamfull. Det burde ihverfall være det. 

Skaff det en advokat, TS. Du er far til barnet. Du har dine rettigheter. 

Anonymkode: 99eaf...e3f

Takk til deg og dere andre som faktisk kom med gode råd og forstår meg litt. Advokat skal jeg skaffe meg nå. Prøve. Men jeg begynner å miste lysten på å kjempe pga det er så mye annet vondt i livet, alt vondt skjer på en gang og jeg mister troen på en god framtid. Jeg er bare et menneske og har en grense på hva jeg skal måtte tåle. Jeg skal prøve en advokat. Går ikke det så gir jeg opp alt. Så kan hun bare dra en viss plass og måtte hun få noe like vondt tilbake. Hun får igjen en vakker dag. Trøste meg med det. Gutten vil vokse opp og forstå. Lurer på hva hun skal gjøre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Nei, men hvis en graviditet er krise for han burde han :

A.Avstå fra sex

B. Sterilisere seg

C. Bruke kondom 

En graviditet er sikkert en krise for enhver mann som ikke ønsker å bli far så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan fatte dette. For menn har ikke valget om abort som kvinner har. Dette skjønner vel du?

Han ønsket ikke å bli far. Han ble det. Han ønsker å ta sitt ansvar. 

Anonymkode: 99eaf...e3f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann må kunne stole på det dama sier i et forhold når hun sier at hun bruker prevensjon. Eller mener du at alle menn skal gå  med tvil i alle forhold?

Anonymkode: 99eaf...e3f

En kvinne burde kunne stole på at det mannen sier i et forhold, eller mener du at alle menn selger sex til andre menn så kvinner burde gå rundt med tvil? 

Anonymkode: 7f803...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Ruccula skrev:

Nei, men hvis en graviditet er krise for han burde han :

A.Avstå fra sex

B. Sterilisere seg

C. Bruke kondom 

Det er akkurat som om valget vi kvinner har til å ta abort skal bli fratatt oss. Skjønner? Dette valget har ikke menn?

Anonymkode: 99eaf...e3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En graviditet er sikkert en krise for enhver mann som ikke ønsker å bli far så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan fatte dette. For menn har ikke valget om abort som kvinner har. Dette skjønner vel du?

Han ønsket ikke å bli far. Han ble det. Han ønsker å ta sitt ansvar. 

Anonymkode: 99eaf...e3f

Jeg forstår selvfølgelig at det er krise ja. Men det jeg ikke helt forstår er hvorfor ikke menn tar mer ansvar og heller legger hele sin fremtid i hendene på damene. 

Det blir da damas fulle ansvar å sørge for at det ikkeblir barn, og som du vet så finnes det mye syke damer der ute, som lurer menn osv...  Hvorfor tør dere å ta sjangsen? Hvorfor ikke ta ansvar og bruke kondom?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat som om valget vi kvinner har til å ta abort skal bli fratatt oss. Skjønner? Dette valget har ikke menn?

Anonymkode: 99eaf...e3f

Menn kan ikke ta abort nei,  men til gjengjeld kan de bruke kondom eller sterilisere seg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann må kunne stole på det dama sier i et forhold når hun sier at hun bruker prevensjon. Eller mener du at alle menn skal gå  med tvil i alle forhold?

Anonymkode: 99eaf...e3f

Hva med mannens ansvar for prevensjon? Eller valget om å avstå fra sex? En mann har også ansvar for at det ikke skal oppstå graviditet om han ikke ønsker det. Menn kan ikke se på seg selv som ofre i situasjoner som dette. Menn har da vel kunnskap om hvordan barn lages på lik linje med kvinner, eller?

Anonymkode: 96ebd...ba7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...