Gå til innhold

Er det ok å kutte ut dette kvinnemennesket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et familiemedlem som er en kvinne av et monster. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men hun har gjort så mye slemt opp igjennom, at jeg har mistet all interesse for å ha kontakt med henne. Hun er ond, rett og slett.

For å nevne noe, så behandler hun sin 80 år gamle mor som en nikkedukke. Hun utnytter henne for penger, presser henne til det ene og det andre og kjefter henne huden full om hun ikke får det som hun vil. Denne stakars dama er syk i tillegg, og blir enormt sliten av å ha en datter som henne som til og med bor hos henne store deler av tiden. Det er tydelig og hun er sliten og stresset.

Mannfolk utnytter hun også for penger, og gudene vet hvor mange hundre tusen hun har lånt av forskjellige menn. Hun har en "kjæreste" som det er tydelig at hun har null følelser for, men som er steinforelsket i henne og ikke ser at hun kun utnytter han for penger. Hun bor med denne mannen, samtidig som hun har andre menn på si. Han blir rett og slett lurt trillrundt.

Ellers er alt som kommer ut av kjeften hennes løgn. Hun har null respekt for folk, og jeg begynner helt ærlig å bli veldig lei av å se på denne oppførselen. Hun er uten tvil det mest forferdelige mennesket jeg noen gang har møtt.

Det er mye jeg kunne ramset opp, men vil ikke si for mye i frykt for å bli gjenkjent. Men denne dama er rett og slett et monster, og jeg føler at å ha kontakt med henne og late som ingenting, blir som å stå på sidelinjen og si at oppførselen hennes er helt okei. Derfor ønsker å kutte henne ut så godt det lar seg gjøre. Å prate med henne er ikke vits, for da benekter hun bare alt og skal ro seg ut av situasjonen. Kommer med en løgn etter den andre, og prøver å manipulerer så til de grader. 

Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Jeg vet at hun er familie, men jeg kjenner virkelig at jeg har fått nok. Måten hun behandler mennesker på, er bare helt ut av min verden. Hun har null respekt, og oppfører seg som en 14 åring, selv om hun er godt over 50.

Anonymkode: 456db...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det greit å kutte ut et menneske som medfører så mye negativitet og belastning for en. Det er ikke sånn at man MÅ ha omgang og kontakt med ALLE, bare fordi de tilfeldigvis er i slekt med en selv. Man omgås med de som tilfører livet ens noe positivt, og som er greie å omgås.

Jeg har selv kuttet ut min egen mor av nettopp den grunnen. Hun medførte ikke noe positivt, hadde bare sure meninger og negativitet å komme med uansett, så til slutt, i en alder av 40 år, kuttet jeg henne ut. Jeg orket ikke lenger å ha den kjerringa over meg. Det hadde i tillegg skjedd en del opp gjennom oppvekst osv, men det vil jeg ikke beskrive eller ta opp her pga gjenkjennelse. Uansett, det er gått 9 år og jeg gratulerer henne med jul og bursdag pr sms, det er all kontakt vi har. Har ikke sett henne på litt over 9 år og det føles ærlig talt som en lettelse...!

Hvis livet ditt blir lettere og mere positivt av å kutte ut denne slektningen din, så gjør det! Du har ingen plikt til å la andre mennesker dynge deg ned med negativitet og dårlig oppførsel.

 

 

Anonymkode: 2beca...2ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg ville også ha tipset noen om hvordan hun behandler mora. 

Dette har vi allerede gjort.

Ts

Anonymkode: 456db...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere.

Jeg er egentlig veldig for å gi folk sjanser pg har en forståelse for at det er en grunn til at mennesker er som de er. Men i dette tilfellet viser vedkommende ingen form for anger eller dårlig samvittighet, eller tegn til forbedring. Jeg tenker når hun er like falsk nå som hun var for 20 år siden, finnes det ikke håp.

Ts

Anonymkode: 456db...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt all kontakt med henne, fjern henne på alle arenaer. Hun høres jo helt syk ut. Ta også å se om det er mulighet for at hennes mor kan få hjelp... Men da kan denne dama i verste fall gå etter deg igjen om hun får høre om det. Fjerner du pengesekken hennes, så blir hun nok mektig forbanna. 

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, BabyBlue skrev:

Kutt all kontakt med henne, fjern henne på alle arenaer. Hun høres jo helt syk ut. Ta også å se om det er mulighet for at hennes mor kan få hjelp... Men da kan denne dama i verste fall gå etter deg igjen om hun får høre om det. Fjerner du pengesekken hennes, så blir hun nok mektig forbanna. 

Har vært i kontakt med noen ang hennes mor for lenge siden. Og nei, hun går ikke etter meg. Det tør hun ikke. Problemet er jo at hvis hun ikke har noen andre plass hun kan få penger (typen sin), så blir hun blakk og "må" dermed bo hos sin mor. Og hennes mor klarer ikke å stå i mot henne. Hun virker nesten redd henne. Hele situasjonen er bare tragisk..

Ts

Anonymkode: 456db...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...