Gå til innhold

Skal ta avføringsprøve hjemme. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan ta en pose i en bøtte og bruke det, men jeg har ikke en bøtte som kan brukes til det. Vurderer da å enten holde en plastpose under når jeg sitter på doen eller å holde masse papir under, eller evt legge plastfolie over halve doskåla sånn at urinen går ned i do mens avføringen går på plastfolien, men er redd for at plastfolien skal glippe og ramle ned i do. 

Noen tips? Hvilke av alternativene mine er evt best?

 

Anonymkode: b9c87...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at man kan ta en pose i en bøtte og bruke det, men jeg har ikke en bøtte som kan brukes til det. Vurderer da å enten holde en plastpose under når jeg sitter på doen eller å holde masse papir under, eller evt legge plastfolie over halve doskåla sånn at urinen går ned i do mens avføringen går på plastfolien, men er redd for at plastfolien skal glippe og ramle ned i do. 

Noen tips? Hvilke av alternativene mine er evt best?

 

Anonymkode: b9c87...189

Jeg har aldri brukt bøtte, plastpose ellker beholderen erbra nok

Anonymkode: f90be...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at avføringen ikke kommer i berøring med noe annet enn evt papir. Hold hånda under, med papir på. Deretter pirker du ut det du trenger til prøven. Det er ekkelt, men funker fjell. 

Anonymkode: 72659...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri brukt bøtte, plastpose ellker beholderen erbra nok

Anonymkode: f90be...d59

Den er lang og tynn, og man kan ikke ha den under uten at det blir avføring utenpå. 

Anonymkode: b9c87...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en liten skje til beholderen da? Det er bare snakk om det som får plass i den lille skjeen de trenger. Trodde du at du skulle drite ned i beholderen? 

Anonymkode: 72659...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et hjelpemiddel til å ta avføringsprøver. Det er en tynn "papir skål" som du fester på dosete og som fanger opp avføringen. Du kan kanskje få kjøpt det på apoteket? Jeg aner ikke hva det heter dessverre.

Anonymkode: 2389e...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en liten skje til beholderen da? Det er bare snakk om det som får plass i den lille skjeen de trenger. Trodde du at du skulle drite ned i beholderen? 

Anonymkode: 72659...9ae

IKKE HØRT PÅ DETTE! i mange tilfelles trengs det betydelig mer avføring enn det den lille skjeen holder, det kan være halve glasset i enkelte tilfeller, gjør som legen har sagt.

Anonymkode: cf2d0...b52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKKE HØRT PÅ DETTE! i mange tilfelles trengs det betydelig mer avføring enn det den lille skjeen holder, det kan være halve glasset i enkelte tilfeller, gjør som legen har sagt.

Anonymkode: cf2d0...b52

JAVEL DA!!!! Du behøver ikke rope, djisses. At TS ikke har fått instruks ift prøven er TS' problem uansett. 

Anonymkode: 72659...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes et hjelpemiddel til å ta avføringsprøver. Det er en tynn "papir skål" som du fester på dosete og som fanger opp avføringen. Du kan kanskje få kjøpt det på apoteket? Jeg aner ikke hva det heter dessverre.

Anonymkode: 2389e...23e

Jeg skal ha over halve glasset fullt. 

Anonymkode: b9c87...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JAVEL DA!!!! Du behøver ikke rope, djisses. At TS ikke har fått instruks ift prøven er TS' problem uansett. 

Anonymkode: 72659...9ae

Jeg har da fått instruks på hvor myr avføring det skal være i glasset. Ro ned. 

Anonymkode: b9c87...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyllte opp hånden med papir og fikk bæsjen oppå der. Med mini på 2 var det litt verre, da dekket jeg med plastfolie i do og det funket det også. 

Anonymkode: 0909b...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tom toliters isboks i skålen gjør nytten. Pass på at den er godt vasket og tørr først.

Anonymkode: 0fa39...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en venninne som kan hjelpe deg med å fange bæsjen når den kommer ut da?

Anonymkode: 85f3c...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke en venninne som kan hjelpe deg med å fange bæsjen når den kommer ut da?

Anonymkode: 85f3c...175

Hva er vitsen med sånne innlegg? Jeg kan ikke forstå at bæsjehumor fortsatt er morsomt for deg. 

Uansett så går jeg for papirløsningen, men er det ikke typisk at når man først skal ta en sånn test så skjer det ikke noe? Jeg pleier å ha avføring 5 ganger om dagen, så nå har tarmsystemet mitt bare bestemt seg for å holde igjen.... Og jeg må levere den i morgen tidlig helst... 

Anonymkode: b9c87...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at man kan ta en pose i en bøtte og bruke det, men jeg har ikke en bøtte som kan brukes til det. Vurderer da å enten holde en plastpose under når jeg sitter på doen eller å holde masse papir under, eller evt legge plastfolie over halve doskåla sånn at urinen går ned i do mens avføringen går på plastfolien, men er redd for at plastfolien skal glippe og ramle ned i do. 

Noen tips? Hvilke av alternativene mine er evt best?

 

Anonymkode: b9c87...189

Passer du på å enten ikke tisse eller tisse på forhånd, så fungerer en Rema pose nede i toalettet med ringen lukket ned  opp på. Men skaff deg en ren pose som det ikke har vært noe oppi. Å holde posen under klarer du ikke. 

Etterpå finner du en annen pose til å putte posen oppi og får det i søpla. 

Anonymkode: 1d8ba...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...