Gå til innhold

Er jeg teit som ikke vil jobbe med "noe annet" ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Chiubi skrev:

Det er alltid bedre å jobbe med noe man ikke har fullt så lyst til, enn å gå arbeidsledig fordi man ikke får den jobben man har lyst på. 

Se svaret over deg, er fullstendig enig med han over og veldig uenig med deg.

Anonymkode: ae33c...ebc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Hapi skrev:

Den grunnen som du nevner her, syns jeg ikke er så god, men man kan risikere å brenne seg ut om man jobber for lenge med noe man ikke passer til eller syns er dønn kjedelig og uinspirerende, for stressende etc. Det er ikke alle som bare kan "ta en jobb" for å ikke gå arbeidsledig, det fant jeg ut ved å prøve det. Det kan være et mye bedre valg å vente på en jobb man har lyst på. Jeg er helt uenig i at "alt" er bedre enn å gå arbeidsledig. De som sier det prøver å gi deg dårlig samvittighet, og andre har ikke noe med det uansett.

Nei, det er aldri bedre å gå ledig fordi man ikke gidder å jobbe med noe man ikke vil.

For noe pisspreik.

Det ser heller ikke så bra ut å ha en cv med hull på et halvt år fordi man ikke fikk akkurat den jobben man ville, uansett hvor man søker jobb. Det vitner om latskap.

Anonymkode: 23dca...0db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall både urimelig og usympatisk å svare venninna si surt når hun stiller deg et legitimt spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hapi skrev:

Den grunnen som du nevner her, syns jeg ikke er så god, men man kan risikere å brenne seg ut om man jobber for lenge med noe man ikke passer til eller syns er dønn kjedelig og uinspirerende, for stressende etc. Det er ikke alle som bare kan "ta en jobb" for å ikke gå arbeidsledig, det fant jeg ut ved å prøve det. Det kan være et mye bedre valg å vente på en jobb man har lyst på. Jeg er helt uenig i at "alt" er bedre enn å gå arbeidsledig. De som sier det prøver å gi deg dårlig samvittighet, og andre har ikke noe med det uansett.

Å være villig til å prøve seg, for så å måtte gi seg pga. psykiske eller fysiske grunner, er jo noe helt annet enn å nekte å prøve engang. Det er ikke snakk om å kjøre seg selv i grøfta, men holdninger av typen "jeg fortjener å slippe å jobbe", gjerne i kombinasjon med ørtogførti grunner til at man ikke kan flytte eller pendle heller. Og da er man ganske teit.

Anonymkode: 425a1...0d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Chiubi skrev:

Det er alltid bedre å jobbe med noe man ikke har fullt så lyst til, enn å gå arbeidsledig fordi man ikke får den jobben man har lyst på. 

Lysten er nok det som raskest endrer seg etter noen uker på dagpenger tenker jeg.

Helt enig med @Chiubi.

Anonymkode: 66a2e...fe9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har faktisk plikt til å ta den jobben man blir tilbudt hvis man går på dagpenger. Dagpenger er ikke ment som lommepenger mens man venter på drømmejobben, det er ment til livsopphold for folk som ikke får seg jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lysten er nok det som raskest endrer seg etter noen uker på dagpenger tenker jeg.

Anonymkode: 66a2e...fe9

Jeg vet ikke helt angående det.

Jeg gikk selv ledig en stund etter noen år i en meget godt betalt jobb og jeg kjente på følelsen av at jeg ikke ville ta en dårligere betalt jobb. Jeg fikk jo det samme, faktisk litt mer,  i dagpenger uansett.

Heldigivis tok jeg meg sammen og takket ja til jobben.

Anonymkode: 23dca...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er  ikke urimelig. Er selv nyutdannet med noe annet, men jobber med noe urelevant i mens for penger får jeg ikke fra NAV! 

Anonymkode: 07b93...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chiubi skrev:

Man har faktisk plikt til å ta den jobben man blir tilbudt hvis man går på dagpenger. Dagpenger er ikke ment som lommepenger mens man venter på drømmejobben, det er ment til livsopphold for folk som ikke får seg jobb. 

Det er jeg helt uenig i. Alle har rett til å ha et passende arbeid. For eksempel kan man ikke kreve at en veganer skal jobbe i slakteri, at en ekstremt sjenert person skal drive med kundebehandling eller at noen som ikke er så fysisk sterk skal ha veldig tungt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Chiubi skrev:

Man har faktisk plikt til å ta den jobben man blir tilbudt hvis man går på dagpenger. Dagpenger er ikke ment som lommepenger mens man venter på drømmejobben, det er ment til livsopphold for folk som ikke får seg jobb. 

Navkontoret hvor jeg hadde blitt registrert om jeg ble arbeidsledig, er ikke akkuratt noe å skryte av. Det halvåret jeg gikk ledig før denne jobben fikk jeg kun et kg ark som var utskrift fra det som står på nettet. Ingen tilbud om jobb eller kurs eller noe.

16 timer siden, Hapi skrev:

Den grunnen som du nevner her, syns jeg ikke er så god, men man kan risikere å brenne seg ut om man jobber for lenge med noe man ikke passer til eller syns er dønn kjedelig og uinspirerende, for stressende etc. Det er ikke alle som bare kan "ta en jobb" for å ikke gå arbeidsledig, det fant jeg ut ved å prøve det. Det kan være et mye bedre valg å vente på en jobb man har lyst på. Jeg er helt uenig i at "alt" er bedre enn å gå arbeidsledig. De som sier det prøver å gi deg dårlig samvittighet, og andre har ikke noe med det uansett.

Det er kanskje ikke en god grunn nei. Men jeg tror ærlig jeg ikke hadde trivdes i omsorgsyrker. Har prøvd det mens jeg studerte og det var tungt psykisk for min del.

På en måte synes jeg CV hull og urelevant erfaring er like unyttige.

Anonymkode: 1d6ee...88f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 800 søkere til deltidsjobb i butikk, og de oversvømmes av søknader. Det er ikke enkelt å få seg butikkjobb.

Jeg fikk mye den responsen når jeg søkte jobb, og endel innså ikke at man faktisk ikke blir innkalt.

Der jeg blir innkalt og får jobb er i de relevante segmentene. Sånn er det for de fleste.

At du vurderer som du gjør er fleksibelt slik jeg ser det. Får man et annet tilbud i mellomtiden er det og greit, og du bør sjekke ut vikarbyråer. 

Anonymkode: 355e3...18c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2016 den 18.10, Chiubi skrev:

Man har faktisk plikt til å ta den jobben man blir tilbudt hvis man går på dagpenger. Dagpenger er ikke ment som lommepenger mens man venter på drømmejobben, det er ment til livsopphold for folk som ikke får seg jobb. 

Det skjer aldri at man med mastergrad får tilbud om butikkjobb. De er jo fullstendig klar over at man ikke blir værende. Å søke på slikt er å kaste bort både egen og andres tid. Det samme fikk jeg beskjed om fra NAV da jeg mottok dagpenger.

Anonymkode: 45a4c...a80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
På 28. september 2016 den 22.11, Hapi skrev:

Det er jeg helt uenig i. Alle har rett til å ha et passende arbeid. For eksempel kan man ikke kreve at en veganer skal jobbe i slakteri, at en ekstremt sjenert person skal drive med kundebehandling eller at noen som ikke er så fysisk sterk skal ha veldig tungt arbeid.

Nja.. Så er det hva som er passende.. Du har jo plukket ut voldsomme ytterpunkter her. Da jeg var ferdig utdannet, tenkte jeg at jeg bare måtte ta til takke med hva som helst mens jeg fortsatte å søke relevante jobber. Og jeg kunne jo selvsagt jobbet som omtrent alt, men ikke akkurat slakteri siden jeg er vegetarianer. Det ville jeg antagelig blitt psykisk syk av. Men det er jo få sånne jobber som virkelig ikke passer en i det hele tatt. Man kan ikke si nei til en arkiveringsjobb fordi det er for monotont for en liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer aldri at man med mastergrad får tilbud om butikkjobb. De er jo fullstendig klar over at man ikke blir værende. Å søke på slikt er å kaste bort både egen og andres tid. Det samme fikk jeg beskjed om fra NAV da jeg mottok dagpenger.

Anonymkode: 45a4c...a80

Jeg har 6 års utdannelse og jobber med kundeservice på telefon. Jeg flyttet til en ny by, og her tar det tid å få jobb i mitt yrke. Var ikke noe problem å få denne jobben. 

Anonymkode: ff03e...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 6 års utdannelse og jobber med kundeservice på telefon. Jeg flyttet til en ny by, og her tar det tid å få jobb i mitt yrke. Var ikke noe problem å få denne jobben. 

Anonymkode: ff03e...d7d

Enig, men kommer ann på om man har erfaring også. Har selv lang butikkerfaring, og master (erfaringen har jeg fått mens jeg har studert), da får jeg likevel jobb i butikk selv om jeg har master. Er nok vanskeligere for de som har null butikk/kundeservice erfaring, men vil tro salgsstillinger via telefon er noe av det enkleste de fleste kan få uten erfaring fra før (enklere enn butikk). 

Anonymkode: 07b93...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 6 års utdannelse og jobber med kundeservice på telefon. Jeg flyttet til en ny by, og her tar det tid å få jobb i mitt yrke. Var ikke noe problem å få denne jobben. 

Anonymkode: ff03e...d7d

Enig, men kommer ann på om man har erfaring også. Har selv lang butikkerfaring, og master (erfaringen har jeg fått mens jeg har studert), da får jeg likevel jobb i butikk selv om jeg har master. Er nok vanskeligere for de som har null butikk/kundeservice erfaring, men vil tro salgsstillinger via telefon er noe av det enkleste de fleste kan få uten erfaring fra før (enklere enn butikk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 6 års utdannelse og jobber med kundeservice på telefon. Jeg flyttet til en ny by, og her tar det tid å få jobb i mitt yrke. Var ikke noe problem å få denne jobben. 

Anonymkode: ff03e...d7d

Enig, men kommer ann på om man har erfaring også. Har selv lang butikkerfaring, og master (erfaringen har jeg fått mens jeg har studert), da får jeg likevel jobb i butikk selv om jeg har master. Er nok vanskeligere for de som har null butikk/kundeservice erfaring, men vil tro salgsstillinger via telefon er noe av det enkleste de fleste kan få uten erfaring fra før (enklere enn butikk). 

Anonymkode: 07b93...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 6 års utdannelse og jobber med kundeservice på telefon. Jeg flyttet til en ny by, og her tar det tid å få jobb i mitt yrke. Var ikke noe problem å få denne jobben. 

Anonymkode: ff03e...d7d

Enig, men kommer ann på om man har erfaring også. Har selv lang butikkerfaring, og master (erfaringen har jeg fått mens jeg har studert), da får jeg likevel jobb i butikk selv om jeg har master. Er nok vanskeligere for de som har null butikk/kundeservice erfaring, men vil tro salgsstillinger via telefon er noe av det enkleste de fleste kan få uten erfaring fra før (enklere enn butikk). 

Anonymkode: 07b93...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...