Gå til innhold

Sjefen min er en skikkelig drittsekk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Jeg vil egentlig se den eksakte ordlyden av epostutvekslingen deres. Du har gjengitt alt som en "så skrev jeg-så svarte han"-greie bortsett fra den éne setningen du mener vi skal dømme han på. Jeg har en følelse av at du ikke skrev så ordentlig selv.

Som sagt, så kan jeg ikke skrive eksakt.. Men Jeg har vist mailen til flere kolleger, med eksakt ordlyd, og de reagerte som meg... Så det er ikke bare min personlige oppfatning.. 

Anonymkode: 2c063...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ti10 skrev:

Hvis dette er det verste han har gjort, så synes jeg vel ikke du har så mye å klage over...

Da har du ikke lest hele tråden, for dette er som sagt bare toppen av isfjellet.. 

Anonymkode: 2c063...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Carrot skrev:

Dette svaret minner meg litt om en "offerholdning" og er nok en som ikke hjelper i en slik situasjon. Det tillegger andre holdninger de kanskje ikke har en gang ut fra et syn på ledere som mer opptatt av å komme seg opp og frem enn å gjøre en god jobb, noe jeg slett ikke tror er tilfelle. Tvert imot tror jeg de fleste mellomledere og ledere generelt ønsker gjøre en god jobb - selv om det innebærer å irettesette eller implementere mot en ansatt sine ønsker. At den ansatte oppfatter det som kritikk, at sjefen er vanskelig osv er ofte et tegn på motvilje mot endringer for eksempel.

Det er utvilsomt en fordel å kunne sette ting på agendaen med god kommunikasjon, åpen og løsningsorientert - ikke nødvendigvis med ønske om å "vinne" diskusjonen med sjefen.

Jo det er jeg enig med deg i. Har selv vært mellomleder en periode og etter det jobbet med å være en støttefunksjon for mellomledere og de fleste vil gjøre en god jobb, men det finnes en del ugress..Det gjør det forsåvidt overalt, men min erfaring er at det er en god del ledere som ikke ER ledere "by heart"og som gjør minst mulig av de strategisk oppgavene og er minst mulig interessert i å skape et godt miljø for sine ansatte. De ønsker å "klatre videre"og ser kun muligheter for seg selv. De motarbeider flinke ansatte fordi de føler seg truet og ønsker mest mulig organisatorisk hierarki og at det skal synes på jobb. De forstår rett og slett ikke at alle har sine roller og må fungere sammen. De er også veldig oppsatt i tanken på "jeg bestemmer"og har konkurranse mot andre ledere de egentlig skal samarbeide med☺

For å si det enkelt: Jeg har sett og opplevd mye rart og spesielt med mellomledere, ikke ledere generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke lest hele tråden, for dette er som sagt bare toppen av isfjellet.. 

Anonymkode: 2c063...ed0

Jeg så det om toppen av isfjellet, men så ingen konkrete eksempler. Du må nesten komme med noe mer hvis du skal overbevise om at han er en drittsekk. For alt jeg vet kan han være helt psykopat, men det virker ikke sånn når det du klager over er er klønete mailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, så kan jeg ikke skrive eksakt.. Men Jeg har vist mailen til flere kolleger, med eksakt ordlyd, og de reagerte som meg... Så det er ikke bare min personlige oppfatning.. 

Anonymkode: 2c063...ed0

Jaha ja. Hvorfor tar du dette på kvinneguiden egentlig? Om du har fått støtte fra kollegaer, hva ønsker du av oss? "Dette" (les: ingenting) er bare toppen av isberget, men du kan ikke fortelle mer. Jeg holder en knapp på at det er feil med mer enn sjefen din, jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Eikenøtt skrev:

Jaha ja. Hvorfor tar du dette på kvinneguiden egentlig? Om du har fått støtte fra kollegaer, hva ønsker du av oss? "Dette" (les: ingenting) er bare toppen av isberget, men du kan ikke fortelle mer. Jeg holder en knapp på at det er feil med mer enn sjefen din, jeg.

Ja, ok.. Jeg lurer vel strengt tatt på hvordan man skal håndtere slike sjefer.. Arbeidsmarkedet er sprengt, og da sitter man her da, med en jobb man gruer seg til å dra på..

Det jeg kunne ønske meg var i grunn et svar man kunne skrevet, som ikke brygget opp til mer diskusjon, men samtidig fortalte at han faktisk er urimelig (I penere ordlag selvsagt)

Det er sikkert mye galt med meg også.. Jeg er ikke kranglete, ikke glad i konfrontasjoner, gjør jobben min 100% og er alltid ajour. Jeg har derimot sterk rettferdighetssans, og kan stå opp for andre.. Men har av en eller annen merkelig grunn vanskelig for å stå opp for meg selv.. 

-Men jeg er ikke hverken sjef eller leder, og mener at de skal gå foran som et godt eksempel..

Du kan selvsagt la være å svare, om dette plager deg..

Anonymkode: 2c063...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.9.2016 at 13.22, AnonymBruker skrev:

Han er en drittsekk, men ikke bare ut i fra dette.. Men dette er bare toppen av isfjellet..

Du tar trolling til nye høyder!!

At du tror en dialog basert på så gjennomført elendig kommunikasjon som dette skal bekrefte for omverden at sjefen din er en drittsekk, ja det fikk meg til å lure på om jeg skulle le eller gråte.

Selv ser jeg ikke at noen skal stemples som drittsekk av noe slik, at det for deg sågar er toppen av ett isflell fjerner enhver tvil, dette er trolling på over-ambisiøst vis, jeg nekter nemlig å tro at noen er så følsom for kommentarer at dette er noe å lage noen nummer av eller ta seg nær av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å irritere deg, gå heller inn for å være ekstra hyggelig og medhjelpelig når sjefen er en drittsekk. Et triks når det kommer til å håndtere kjipe folk er å være bevisst på at vi alle speiler oppførselen og humøret til de rundt oss - du vil vel heller at han skal speile deg, enn omvendt?

Som du sier, så vet du jo egentlig at du gjør en god jobb og ikke på noen måte har gjort deg fortjent til å bli behandlet dårlig av sjefen... Altså har DU all rett til å gå med hodet hevet, uansett om han fortsetter å være frekk og kjip. Øv deg til du klarer å overse disse særegenhetene hans totalt, så tror jeg det vil gå helt automatisk etterhvert. Pluss at du selv vil føle deg mer positiv og selvsikker i hverdagen når du ikke lar han påvirke deg, det i seg selv er jo en stor mestring!

Tenk at "jaja, sånn er han bare", og gå videre med dagen din. Det er jo egentlig verst for han, man må jo ha det ganske trasig når man ikke makter å være hyggelig mot andre?

Å gå rundt og erge seg over sjefen og snakke stygt med kollegaer er iallefall belastende i lengden, selv om det kanskje føles bedre der og da. Sånt fører bare til dårlig arbeidsmiljø og negative følelser hos alle, så håper du vil prøve en annen strategi, selv om noen av rådene mine kanskje virker litt "høytsvevende". ;)

Hilsen en kjente seg igjen i din situasjon, men har det helt fint på jobben nå.

 

Anonymkode: 0bba5...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ok.. Jeg lurer vel strengt tatt på hvordan man skal håndtere slike sjefer.. Arbeidsmarkedet er sprengt, og da sitter man her da, med en jobb man gruer seg til å dra på..

Det jeg kunne ønske meg var i grunn et svar man kunne skrevet, som ikke brygget opp til mer diskusjon, men samtidig fortalte at han faktisk er urimelig (I penere ordlag selvsagt)

Det er sikkert mye galt med meg også.. Jeg er ikke kranglete, ikke glad i konfrontasjoner, gjør jobben min 100% og er alltid ajour. Jeg har derimot sterk rettferdighetssans, og kan stå opp for andre.. Men har av en eller annen merkelig grunn vanskelig for å stå opp for meg selv.. 

-Men jeg er ikke hverken sjef eller leder, og mener at de skal gå foran som et godt eksempel..

Du kan selvsagt la være å svare, om dette plager deg..

Anonymkode: 2c063...ed0

Det du ber om er at noen på KG basert på nok info til å fylle ett knappehull skal gi deg amunisjon i form av noen setninger til å tette igjen et hull etter en meteoritt? Ja nei du ber ikke om lite akkurat! Jeg tror sjefen din er OK og du er vanskelig. 

Anonymkode: b160a...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailutvekslingen du beskriver kan oppfattes som "frekk".

Noen mennesker kommer med slike tilbakemeldinger, andre er bare dårlige på kommunikasjon, spesielt skriftlig.

Når det gjelder det konkrete eksempelet hadde jeg bare svart at "OK, jeg ville bare være sikker på at vi hadde forstått hverandre rett" og latt det være med det. 

Om dette er toppen av et isfjell og han er mye verre enn dette må man nesten kommentere situasjon for situasjon for å kunne gi mer tilbakemelding. Men som noen sier, hvis du diskuterer dette med kollegene dine er nok de langt mer kvalifisert til å komme med meninger enn oss. I samme slengen, hvordan takler de ham? Er det bare du som har problemer/får pes?

Om miljøet på arbeidsplassen forsures av dette skal man ha roller som verneombud/tillitsvalgt man kan diskutere ting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...