Gå til innhold

Roadtrip i Norge


Helle Mari

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Jeg og en venn planlegger å dra på roadtrip i Norge. Vi har lyst å oppleve steder vi ikke har sett før, og har vel tenkt å reise gjennom så og si hele Norge. Dette er fortsatt en stund til siden begge går skole akkurat nå, så er ikke noe vi stresser med egentlig, men har bare begynt å planlegge litt. Men er veldig usikker på hva som er best av å kjøre bil eller sykle. Tenker selv at bil kan være det enkleste med tanke på at det kan bli lange avstander mellom stedene, og så heller stoppe opp for å oppleve ting når vi har lyst.

Vi har veldig lyst å sykle, og jeg har søkt litt rundt på nett. Ser at man kan stoppe opp å leie sykkel noen dager, så tror det er noe som kan være aktuelt. Men er det lurt å kjøre gjennom hele Norge på en roadtrip eller bør vi heller ha flere enn en roadtrip? Vi skal ha med telt slik at vi sparer penger på overnattinger. Måltider osv har vi tenkt å lage selv, for å prøve å gjøre det også så billig som mulig. Vi har tenkt å gå fjellturer, padle i kano og å dra på rafting. Er det noen steder i Norge/flere aktiviteter dere vil anbefale, og kanskje noen fine reiseruter? Er det noe annet vi bør tenke på før vi drar på roadtrip? Har dere noen erfaringer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil absolutt anbefale å kjøre bil, husk vi har ustabilt vær her hjemme, selv på sommeren :). Dessuten er det lettere å ta med en del pikk pakk som er greit å ha når man er på lengre turer med telt osv. 

Anonymkode: 2d4e8...78c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.10.2016 den 2.26, AnonymBruker skrev:

Vil absolutt anbefale å kjøre bil, husk vi har ustabilt vær her hjemme, selv på sommeren :). Dessuten er det lettere å ta med en del pikk pakk som er greit å ha når man er på lengre turer med telt osv. 

Anonymkode: 2d4e8...78c

Det samme tenker jeg, så det blir nok bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landet er omtrent 180 mil fra ende til ende, og spørsmålet er hva dere har lyst til å se, og hvor langt/lenge dere skal være på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kontormus skrev:

Landet er omtrent 180 mil fra ende til ende, og spørsmålet er hva dere har lyst til å se, og hvor langt/lenge dere skal være på tur.

Vi tenker å dra en sommerferie sånn at vi får litt tid på oss. Begge er fornøyde bare vi får oppleve Norge og se steder vi ikke har sett før. Vi blir iallefall å kjøre rundt i Sør-Norge, siden vi føler det er mest der vi har lyst å se. Så blir vi nok å kjøre til Lofoten og Tromsø iallefall. I Finnmark er det foreløpig bare Nordkapp vi har lyst å se. Vi har egentlig bare lyst å kjøre, og så stoppe opp å gå/sykle dersom det er fint turterreng de forskjellige stedene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Helle Mari skrev:

Vi tenker å dra en sommerferie sånn at vi får litt tid på oss. Begge er fornøyde bare vi får oppleve Norge og se steder vi ikke har sett før. Vi blir iallefall å kjøre rundt i Sør-Norge, siden vi føler det er mest der vi har lyst å se. Så blir vi nok å kjøre til Lofoten og Tromsø iallefall. I Finnmark er det foreløpig bare Nordkapp vi har lyst å se. Vi har egentlig bare lyst å kjøre, og så stoppe opp å gå/sykle dersom det er fint turterreng de forskjellige stedene. :)

Lofoten er fint, og absolutt å anbefale. Det er også Vesterålen, litt mindre turister og mange fine perler der også. Det er nokså langt og kjøre. Jeg ville vel tatt høyde for at det kan ta 2-3 dager å kjøre hver vei hvis en ikke skal sprengkjøre. Vestlandet har også fin og storslått natur, så det er vel bare å velge seg en retning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit jo ikke hvor du er fra, men norges nydeligste natur syntes jeg er i møre og romsdal. Kjøre Geiranger, opp til Dalsnibba og i ørnesvingene. Over trollstigen. Atlanterhavsveien og Aursjøveien. Oppleve Eresfjord, Molde og rundt der. Helt fantastisk! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg iallefall vil ta det litt rolig, så kommer nok ikke til å sprengkjøre :) 

Han er fra Vestlandet og jeg er fra Lofoten, så vi skal nok innom de to plassene, siden jeg gjerne vil se mer av Vestlandet og han av Lofoten. 

Har aldri vært i Molde og Eresfjord osv, så tror det hadde vært aktuelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør til Kongsvinger og så kjører dere Solør oppover til Elverum og så videre Østerdalen opp til Tolga. En utrolig spennende tur.

Anonymkode: a07fd...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...