Gå til innhold

Feil navn på regninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg endret navn i folkeregisteret for noen år siden. Nå har jeg flyttet, men får plutselig posten i mitt gamle navn igjen. Dette er post som regninger, fra for eksempel mobilselskap. De henter vel opplysninger fra folkeregisteret eller noe, jeg har i alle fall aldri oppgitt mitt gamle navn til de...

Anonymkode: 27b2a...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De henter vel opplysninger fra folkeregisteret eller noe

Nei, det er ingen automatikk i dette. Noen sjekker mot folkeregisteret, men det er helt opp til bedriften.

Anonymkode: b94de...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg endret navn i folkeregisteret for noen år siden. Nå har jeg flyttet, men får plutselig posten i mitt gamle navn igjen. Dette er post som regninger, fra for eksempel mobilselskap. De henter vel opplysninger fra folkeregisteret eller noe, jeg har i alle fall aldri oppgitt mitt gamle navn til de...

Anonymkode: 27b2a...a98

Jeg ville tatt kontakt med hver enkelt det gjelder av disse firmaene som bruker feil navn, og spurt hvor de har fått det gamle, feile navnet fra. Og be dem deretter om å sjekke i Folkeregisteret, og legge inn ditt riktige navn.

Får en følelse av at en feil har skjedd et sted i Folkeregisteret, siden du skriver "regninger" i flertall.... når flere brått gjør samme feilen, ville jeg blitt mistenksom og forsøkt å finne feilkilden. Start hos Folkeregisteret og spør hvilket navn de har pr i dag på ditt personnummer. Er det korrekt, kan du gå videre til firmaene som har sendt deg regninger med feil navn og be om korrigering. De fleste større firmaer med kundebase bestående av privatpersoner har tilgang til Folkeregisteret, og kan sjekke og få bekreftet navnet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...