Gå til innhold

Hundegalskap, eller? Min far ødelegger familien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min far kjøpte seg for tre år siden en schæfer. Han er veldig glad i den, men han bryr seg ikke om noen andre. Den hunden kommer før alle! Han sier: "hunden min er mye mer verdifull enn barnebarna mine" og "jeg valgte hunden min, men jeg valgte ikke barnebarna mine". Han innrømmer til og med at dersom det hadde blitt brann hadde han reddet hunden fremfor mamma (kona si). 

For noen måneder var vi invitert til min nevø sitt bursdagsselskap, han fikk klar beskjed om at hunden måtte bli hjemme fordi den glefser etter nevøen min og har bitt ham i armen så han måtte sy en gang. Faren min sier at det var guttens egen feil fordi han satt på gulvet og bråkte i enden av rommet, og da ble hunden som satt i sofaen redd og løp bort og bet ham i armen. Faren til gutten reagerte med å sparke bort hunden, som hadde bitt seg fast i armen på gutten, og faren min brølte høyt og ble skikkelig sint. Kjeftet på alle, tok hunden med seg og gikk. Etter så hørte vi ikke noe fra ham (han pleier å ringe hver dag) på flere måneder, men for en uke siden ringte han og fortalte at han har tilgitt sønnen sin for det fæle han gjorde mot den stakkars hunden hans. Så da var alt liksom greit.

Han inviterte oss i helgen til sitt eget bursdagsselskap, han ble 60 år og greier, feiret med veldig mange mennesker. Men han hadde tatt på hunden sløyfe og hundesmoking, og lot den sitte på stol ved bordet og spise den samme maten som oss. Den knurret på folk og slikket på bløtkaka så den var helt rennende. Ingen turte å ta kake eller mat til slutt for hunden hadde spist på alt omtrent. Den holdt på å gå opp på bordet, men da reagerte folk og mange begynte å gå fordi de syntes det ble ekkelt. Det ble ubehagelig stemning igjen og faren min ble sur og kom med ubehagelige kommentarer. I går fikk jeg en telefon fra ham der han konfronterte meg med dette, og han spurte oss hvorfor vi mobber Lars (hunden heter Lars) og så sa han at vi er rasistiske siden vi ikke behandler hunden som et menneske. Han sammenlignet oss med diverse rasistiske organisasjoner. Før han la på sa han at heldigvis går samfunnet fremover og vi kom til å få se drite oss ut og få se at vi har driti oss ut hele tiden. Så la han på røret.

Er han en normal hundeeier eller? Vi har fått nok av å måtte ta hensyn til de to, og vi vurderer å kutte ham ut for godt, men han får oss til å fremstå som de slemme. Han har fortalt alt dette til vennene sine i raseklubben og de er enige med ham i at hunder skal behandles som mennesker og få sitte ved matbordet. Og at om hunden biter noen er det alltid menneskets feil. 

Anonymkode: 0ca3b...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikker på at du ikke troller litt nå..?

Isåfall, nei, selvfølgelig er han ikke en normal hundeeier. Det må da være åpenbart. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen er gal. Dette er en meget mishandlet hund, og det har dessverre ført til at den biter mennesker, noe som bør føre til avliving. Har faren til nevøen din anmeldt bitingen?

Dere må si til faren din at så lenge han velger hunden over dere vil dere velge bort faren. Han blir nødt til å velge. 

Anonymkode: 1a194...91f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert endel personer som er så ekstrem som faren din, men at de får støtte for det i en hundeklubb tror jeg ikke på. 

Skjønner at du ikke orker forholde deg til faren din og Lars, når Lars faktisk kan finne på å bite. Jeg er forsåvidt enig i at det i dette tilfellet ikke er hundens feil at den biter - det er din fars feil, som behandler hunde helt feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en måte å kompensere for at du fikk 2 på stiler på ungdomsskolen TS?

Anonymkode: 9e7dc...b97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27.9.2016 at 12.31, AnonymBruker skrev:

Er dette en måte å kompensere for at du fikk 2 på stiler på ungdomsskolen TS?

Anonymkode: 9e7dc...b97

Det der var unødvendig og barnslig. Fokuser heller på tema enn på skrivingen til TS. 

Ts: Dette høres litt ut som troll, men om dette faktisk er sant så er det ikke så veldig vanlig. Faren din har bortskjemt hunden og latt den få viljen sin hele tiden, tydeligvis. Han har etter min mening ødelagt hunden, noe jeg vil kalle dyremishandling. 

Edit; Jeg skjønner at han er glad i hunden, jeg er også glad i hunden min og blir fort fornærmet hvis noen sier noe ''negativt'' om den, men det finnes grenser da.

Endret av Spiteful
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Spiteful skrev:

Det der var unødvendig og barnslig. Fokuser heller på tema enn på skrivingen til TS. 

Ts: Dette høres seriøst ut som troll

lol

Anonymkode: 9e7dc...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

lol

Anonymkode: 9e7dc...b97

Ser du er veldig moden, og for ikke å snakke om saklig. Fortsett sånn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spiteful skrev:

Ser du er veldig moden, og for ikke å snakke om saklig. Fortsett sånn :)

Tja, jeg syntes det var litt morsomt at du ble sur på meg for å indikere at TS troller, men så skriver du selv at du tror TS troller i neste setning

Anonymkode: 9e7dc...b97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, faren din er litt gal ja. Men jeg har også uttalt (til venner) at jeg er mer glad i hunden min enn i foreldrene mine (har ikke barn). Tror også jeg uttalte til min tidligere kjæreste at min daværende hund som jeg fikk i oppveksten betydde mer for meg enn han. Han tok det ikke ille opp, fordi det betydde ikke at kjæresten min var ubetydelig for meg, for det var han overhodet ikke. Og det ble slutt av helt andre grunner :P

Anonymkode: d8e3f...bdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som for alle andre, barn og voksne, så må også Lars lære seg litt bordskikk for å være hjertelig velkommen i selskap og sitte ved de voksnes bord.

Det er ikke spesielt lett å lære litt bortskjemte dyr (eller mennesker) bordskikk, å vente på tur til man får kakestykke på tallerkenen, vente mens runden går rundt bordet og det blir Lrs sin tur til å bli forsynt.

Korrekt bruk av serviett til å tørke rundt snuten er et must. Der kan far hjelpe inntil Lars får den vanen innarbeidet. Å gå fra bordet når man er forsynt, og logre ved lave kaffebord med en buskete hale er oppskriften på en bitteliten katastrofe for vertskapets finservise.

Min egen katt har mangler i bordskikken. Det er selvsagt min egen missère som lot en liten gutt spasere på bordet og lot ham tro at alt mitt var hans. Nå napper han bare indrefilet og nyrensede reker fra gjestenes tallerkener, så litt har han tross alt fått med seg.

Å bite bråkete barn skaper ofte konflikt siden barnas eier (foreldre) ofte er litt vel inhabile til å se hvilke traumer høylytt bråk påfører sarte hundeører. Et forslag til kompenserende tiltak vil kunne være å utstyre bråkete barn med pentøy av kevlar :nigo:

Hold oss oppdatert om fremdrift og tiltak på selskapsfronten i familien er du snill ! :pls:

 

Anonymkode: 3fe65...cc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda, høres ut som min far, men han lar ikke hunden sitte ved bordet da. Men betydningen av hvem som er viktigst, og prioriteringene hans er ikke helt gode. Det ødelegger mye i familiesamlinger, barndåper, juler etc

Anonymkode: 21c34...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også hundene mine overalt. Jeg elsker dem like høyt som jeg elsker min ektemann. Så jeg kan godt sette meg inn i kjærligheten din far føler.

Jegforstår godt at han klikket mot noen som sparker hunden hans, det hadde jeg også gjort. Hvorfor glefset bikkje liksom? Det er svært sjeldent at hunder glefser uten grunn, som regel har de kommet med 50 advarsler først. Og det er vel liten sannsynlig at en schafer BEIT gutten, for da hadde han blitt skikkelig skadd. Derimot kan hunden ha kommet med en meget sterk advarsel.... Et siste varsel!  Altså et glefs. 

Og når det kommer til bursdagen.....hans bursdag, hans valg! Dere velger selv om dere vil komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg elsker også hundene mine overalt. Jeg elsker dem like høyt som jeg elsker min ektemann. Så jeg kan godt sette meg inn i kjærligheten din far føler.

Jegforstår godt at han klikket mot noen som sparker hunden hans, det hadde jeg også gjort. Hvorfor glefset bikkje liksom? Det er svært sjeldent at hunder glefser uten grunn, som regel har de kommet med 50 advarsler først. Og det er vel liten sannsynlig at en schafer BEIT gutten, for da hadde han blitt skikkelig skadd. Derimot kan hunden ha kommet med en meget sterk advarsel.... Et siste varsel!  Altså et glefs. 

Og når det kommer til bursdagen.....hans bursdag, hans valg! Dere velger selv om dere vil komme

Herlighet, at du støtter denne faren.

Om en hund biter/er veldig nær ved å bite, synes jeg man bør fjerne bikkja fort. Det er ofte enklere å sparke den bort, for hvem vil bøye seg ned og prøve å dra vekk en truende hund? Du må ta selvkritikk for at hunden din bet/oppførte seg svært truende, spesielt mot barn. Det er DU som gjorde noe feil og har ingen rett til å bli sint.

Jeg elsker hunder selv, men min mening er at folk som elsker dyrene sine like mye/mer enn nære familiemedlemmer feiler noe. Så det er fryktelig usunt og psykt at faren til TS velger og feire bursdagen sin på en sånn måte, når det gjør at familien hans drar derifra.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS. Du beskriver en mann med psykiske problemer, som gjennom sin oppførsel isolerer seg fra resten av familien. Det er rett som andre skriver over her, at dette er dårlig dyrehold. Dere har plikt til å anmelde bitingen, fordi dersom dette skjer igjen, kan det føre til enda verre skader. Hvis hunden bet gutten, slik at det ble hull på huden, bør dere absolutt anmelde saken. Det er ikke sikkert det blir avliving med en gang, men det kan hende din far får beskjed om å ha munnkurv på hunden, inntil han evt. har fått kontroll på situasjonen. Når det kommer til neste skritt, er jeg ganske rådløs. Var jeg deg ville jeg holdt meg unna alle tilstelninger hvor Lars er med, og gjerne vært tydelig overfor far, på hvorfor. Når folk blir så ekstreme som du beskriver, er det intet annet å gjøre enn å være ekstrem tilbake. Begynn å sette grenser.

Endret av Olaug Olsen
rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg elsker også hundene mine overalt. Jeg elsker dem like høyt som jeg elsker min ektemann. Så jeg kan godt sette meg inn i kjærligheten din far føler.

Jegforstår godt at han klikket mot noen som sparker hunden hans, det hadde jeg også gjort. Hvorfor glefset bikkje liksom? Det er svært sjeldent at hunder glefser uten grunn, som regel har de kommet med 50 advarsler først. Og det er vel liten sannsynlig at en schafer BEIT gutten, for da hadde han blitt skikkelig skadd. Derimot kan hunden ha kommet med en meget sterk advarsel.... Et siste varsel!  Altså et glefs. 

Og når det kommer til bursdagen.....hans bursdag, hans valg! Dere velger selv om dere vil komme

Neida, han beit ikke. Bare kosa litt. Som resulterte i 25 sting.

Anonymkode: 0ca3b...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, han beit ikke. Bare kosa litt. Som resulterte i 25 sting.

Anonymkode: 0ca3b...f11

Hvis gutten sydde 25 sting, er dette verre enn bare et problem du har med din far. Får det fortsette, kan det ende med alvorlig skade eller død. Anmeld dette, av hensyn til andre barn som kommer i nærheten av situasjonen med din far og hunden hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, bra trolla! :) Den hunden hadde vært på de evige jaktmarker nå hvis nevøen virkelig hadde blitt så stygt bitt. Men hvis dette faktisk ikke er et trolleinnlegg tror jeg mannen trenger å utredes for psykose eller alzheimer eller noe, for han høres ikke helt god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...