Gå til innhold

Syrlige frekke kommentarer.


Gjest CKT

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en PM i går, fra et frustrert medlem av KG. ( Er ingen kopi av en PM, i dette innlegget.)

Nr 1

Jeg har  vært her på KG en stund,  har jo fulgt med, at noen er usikker og litt skeptisk til ting på kroppen, som kanskje er ufarlig, det kan være det motsatte , uten at vi vet det. Vi kan jo ikke ta CT av et menneske gjennom en PC. Jeg er heller ikke lege. Og det siste jeg gjør er og Googl opp for og diagnostisere noen p.g.a det jeg finner på Googl.

Det hender jeg får mange spørsmål irl, av samme årsak, at har opplevd litt av vært, og kan gi noen opplysninger.  Sier aldri at ting er slik. mennesker er så oppfordrer vedkommende til og kontakte kyndige istedet forå dele ut en diagnose som jeg  har kompetanse til og gi via nett. Kan jeg  roe ned, og gi støtte til noen som er redd, så har jeg gjort min plikt. 

Oppfordrer dere til og være litt mer hjelpsomme, eller ikke gi en kommentar i det hele tatt, om du skal bare påpeke for de som spør og er usikker i en spydig tone. Det gjør jo bare situasjonen verre. 

-------------------------------

Den 2 tingen jeg ønsker og ta opp er:

Har selv sett at ikke alle liker meg  her inne. Og det er helt ok. Kan jo hende du missforsto, hva jeg sa, eller prøvde og si. Du leste bare det du selv ønsket å lese, og konkluderte at jeg dermed var frekk . Det er faktisk feil. Du missforsto så det holdt. men jeg fikk så mye kjeft i den tråden, at jeg gadd ikke å prøve å forsvare meg en gang.  Om du lurer på noe mer, så kontakt meg på PM her inne, så vi får oppklart missforståelsene, istedet for at du legger meg i din HAT LISTE. 

 

På nett kan ting oppfattes annerledes, en om du har møtt meg IRL.

Får vel noen på nakken med denne tråden, det får ryke eller fyke. Jeg er lei av og bli kalt øknavn.

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta ting som sies personlig, ha et distansert forhold til det hele. Selv er jeg passe aktiv i diverse debatter, både her og på Facebook, uansett hva folk sier så er det ingen grunn til å se det som annet enn engasjement - dessuten kan du ha grunn til å smile når folk tyr til personangrep, det betyr jo at de ikke har noe bedre å komme med av argumenter og da blir du stående tilbake som den mest saklige og den som har hatt argumenter de ikke klarte å møte deg på...

Tror ikke dem som tyr til personlige meninger hater motdebatanten, således tror jeg ei heller du er mislikt eller hatet her selv om du føler det litt slik - er fordi du tar det til deg det og det kan du selv velge å ikke gjøre.

Dessuten er det slik, at selv ens debattmotstandere kan man ha et ok forhold til. En god venn av meg pleier jeg å ha ett intens debattnivå med, blodtrykket til oss begge har steget så til de grader hos oss begge at vi nær har endt i krangel i debatter, dog er vi gode venner og omgås bra når vi ikke debatterer - vi er tross alt venner som møtes ganske så ofte.

Slik er det med debattanter på nettet også, i en debatt kan dem fort fortelle hverandre hvor dum den andre er, realitetene er at dem kan ha stor respekt for hverandre og synes at den andre har gode argumenter (om ikke hadde ei heller temperaturen økt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Det er ikke lov å legge ut pmer.

Har ikke lagt ut noen PM, her jeg. Jeg sier at jeg fikk 1 PM, av en usikker person.

Og jeg har lest i flere tråder om hvordan noen svarer vedkommende, istedet for og støtte, så svares det på en mindre pen måte. Var det jeg reagerte på, og ønsket og nevne.:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, CKT skrev:

Har ikke lagt ut noen PM, her jeg. Jeg sier at jeg fikk 1 PM, av en usikker person.

Og jeg har lest i flere tråder om hvordan noen svarer vedkommende, istedet for og støtte, så svares det på en mindre pen måte. Var det jeg reagerte på, og ønsket og nevne.:sprettoy:

Det så ut som innlegget som fulgte var pmen. Da beklager jeg misforståelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Silfen skrev:

Det så ut som innlegget som fulgte var pmen. Da beklager jeg misforståelsen.

Der fikk vi ordnet opp i den. Takk, for at du reagerte , Jeg har rettet opp, slik at ingen flere tror det samme :) 

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, made4u skrev:

Ikke ta ting som sies personlig, ha et distansert forhold til det hele. Selv er jeg passe aktiv i diverse debatter, både her og på Facebook, uansett hva folk sier så er det ingen grunn til å se det som annet enn engasjement - dessuten kan du ha grunn til å smile når folk tyr til personangrep, det betyr jo at de ikke har noe bedre å komme med av argumenter og da blir du stående tilbake som den mest saklige og den som har hatt argumenter de ikke klarte å møte deg på...

Tror ikke dem som tyr til personlige meninger hater motdebatanten, således tror jeg ei heller du er mislikt eller hatet her selv om du føler det litt slik - er fordi du tar det til deg det og det kan du selv velge å ikke gjøre.

Dessuten er det slik, at selv ens debattmotstandere kan man ha et ok forhold til. En god venn av meg pleier jeg å ha ett intens debattnivå med, blodtrykket til oss begge har steget så til de grader hos oss begge at vi nær har endt i krangel i debatter, dog er vi gode venner og omgås bra når vi ikke debatterer - vi er tross alt venner som møtes ganske så ofte.

Slik er det med debattanter på nettet også, i en debatt kan dem fort fortelle hverandre hvor dum den andre er, realitetene er at dem kan ha stor respekt for hverandre og synes at den andre har gode argumenter (om ikke hadde ei heller temperaturen økt).

Hehe. Unnskyld, skal ikke le. Det skal mer til for og psyke meg ut .

 Fant ut at engang for alle, så passet det å ta onde ved roten. Fikk en merkelig kommentar at noen var langsint over flere år. Om det var på meg, eller hva det var aner jeg ikke.  mange ganger sitter jeg igjen som et spørsmålstegn, skjønner ikke hva det snakkes om. 

Som du sier. mange tyr til personangrep, når de ikke vet hva de skal si. da holder jeg heller munn.

Takk for et fint innspill. :)

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

jeg synes du bruker hate feil for ingen kan hate noen en ikke kjenner. hat er et sterkt ord. mislike er et bedre ord. 

det kan hende du også blir frustrert fordi du misforstår dem som svarer og da blir det en ond sirkel hvor begge parter vil ha rett.

av og til må vi spørre om hva noen mener hvis den som skriver uttrykker seg litt dårlig. misforståelser er roten til at en diskusjons tråd blir ødelagt. 

alle kan bli provosert av det noen skriver. noen elsker og provosere mer enn andre og det er dem som er mest slitsomme på nettet. mens andre skriver et svar og that's it. noen emer er mer sårbare og diskutere enn andre for noen kan ha et personlig forhold til emnene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke noe bedre å gjøre enn å spamme ned skråblikk?

Anonymkode: 09128...363

Var ikke andre steder dette passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

Har en tilbakemelding på punkt nr 2.

Det er ikke lett å like personer som kommer med frekke og kjipe tilbakemeldinger.

Ei er det lett å like noen når man ikke forstår hva som står skrevet. Du må ta det rolig med komma bruken din. Jeg prøver å ikke mene dette frekt, men det er utrolig vanskelig å følge med og å lese tekstene dine. Ved hvert komma et det pustepause, og det er grensen på hyperventilering på slutten av dine setninger. 

Du skriver:

"Det hender jeg får mange spørsmål irl, av samme årsak, at har opplevd litt av vært, og kan gi noen opplysninger, jeg sier aldri at ting er slik."

Vi leser:

"Det hender jeg får mange spørsmål irl (pust) av samme årsak (pust) at har opplevd litt av vært (pust) og kan gi noen opplysninger (pust) jeg sier aldri at ting er slik (pust)"

Det blir fort slitsomt og rotete. Alle kan skrive feil, men det er så tungvint med unødvendig lange setninger. Det heter også Google, ikkje googl. 

Dette er kun et tips til deg så du får formidlet dine ord klarere og bedre, for du har sikkert mye bra som kan bli sagt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan virke som om enkelte tråder blir opprettet med et formål om å provosere andre til en krangel. Slike tråder oser det av på lang vei. Felles for de trådene er at trådstarter ikke er villige til å høre på hva andre skriver, og trådstarter flyr på de som dessverre er uenige med seg. Det er ingen god debattform.

Jeg har sett trådstartere beksylder de som skriver svar for å mobbe når saken er et de er uenige med trådstarter. 

Hvis vi oppretter debattråder med et emne må vi forvente svar vi ikke liker å høre :) 

Anonymkode: 4cd58...b70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan virke som om enkelte tråder blir opprettet med et formål om å provosere andre til en krangel. Slike tråder oser det av på lang vei. Felles for de trådene er at trådstarter ikke er villige til å høre på hva andre skriver, og trådstarter flyr på de som dessverre er uenige med seg. Det er ingen god debattform.

Jeg har sett trådstartere beksylder de som skriver svar for å mobbe når saken er et de er uenige med trådstarter. 

Hvis vi oppretter debattråder med et emne må vi forvente svar vi ikke liker å høre :) 

Anonymkode: 4cd58...b70

Om dere føler og  hva som var meningen med tråden kan være 2 vidt forskjellige ting.

Hvorfor ikke spørre ?

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan virke som om enkelte tråder blir opprettet med et formål om å provosere andre til en krangel. Slike tråder oser det av på lang vei. Felles for de trådene er at trådstarter ikke er villige til å høre på hva andre skriver, og trådstarter flyr på de som dessverre er uenige med seg. Det er ingen god debattform.

Jeg har sett trådstartere beksylder de som skriver svar for å mobbe når saken er et de er uenige med trådstarter. 

Hvis vi oppretter debattråder med et emne må vi forvente svar vi ikke liker å høre :) 

Anonymkode: 4cd58...b70

det er det jeg har sett jeg også på kg. hvis den som åpner tråden med et tema ikke liker og høre svarene til dem som svarer burde personen holde seg for god til og diskutere. noen kan ikke kunsten og diskutere på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, SuperSonic skrev:

Har en tilbakemelding på punkt nr 2.

Det er ikke lett å like personer som kommer med frekke og kjipe tilbakemeldinger.

Ei er det lett å like noen når man ikke forstår hva som står skrevet. Du må ta det rolig med komma bruken din. Jeg prøver å ikke mene dette frekt, men det er utrolig vanskelig å følge med og å lese tekstene dine. Ved hvert komma et det pustepause, og det er grensen på hyperventilering på slutten av dine setninger. 

Du skriver:

"Det hender jeg får mange spørsmål irl, av samme årsak, at har opplevd litt av vært, og kan gi noen opplysninger, jeg sier aldri at ting er slik."

Vi leser:

"Det hender jeg får mange spørsmål irl (pust) av samme årsak (pust) at har opplevd litt av vært (pust) og kan gi noen opplysninger (pust) jeg sier aldri at ting er slik (pust)"

Det blir fort slitsomt og rotete. Alle kan skrive feil, men det er så tungvint med unødvendig lange setninger. Det heter også Google, ikkje googl. 

Dette er kun et tips til deg så du får formidlet dine ord klarere og bedre, for du har sikkert mye bra som kan bli sagt. 

 

Har et tips til deg. Forstår du ikke: La vær og legge igjen en kommentar.:sjokkbla:

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic
1 minutt siden, CKT skrev:

Har et tips til deg. Forstår du ikke: La vær og legge igjen en kommentar.:sjokkbla:

Akkurat der har du roten til problemstilling nr 2. Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Et øyeblikk siden, SuperSonic skrev:

Akkurat der har du roten til problemstilling nr 2. Lykke til 

jeg er så enig. gå inn i seg selv for og se om det noe en selv gjør feil hvis personen får stadige negative kommentarer. feilen ligger ikke alltid hos alle andre. noen ganger ligger feilen hos en selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SuperSonic skrev:

Akkurat der har du roten til problemstilling nr 2. Lykke til 

😂😂😂😂. 

Endret av CKT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...