Gå til innhold

Wtf? Forebygger dette rifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Velkjent råd det der, ja.

Anonymkode: 17185...4fa

Seriøst? Hvorfor har ikke jeg hørt noe om dette? Ikke har jeg lest om det her på kvinneguiden heller, say whaaat? Ehh, er man dømt hvis man ikke gjør dette? 😬

Anonymkode: c8bd0...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Hvorfor har ikke jeg hørt noe om dette? Ikke har jeg lest om det her på kvinneguiden heller, say whaaat? Ehh, er man dømt hvis man ikke gjør dette? 😬

Anonymkode: c8bd0...790

Neida. Slapp av.

Anonymkode: 17185...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min (ung dame) sa at det der bare var noe tull og ikke noe de kunne anbefale at en skulle bruke tid på. Fikk 2. Grads, men ikke i mellomkjøttet. Kun innvendig og noen små rifter på sidene. Det er helt fint igjen nå (2 mnd ettee).

Anonymkode: f316f...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig råd ja. Fikk beskjed om det på innskrivingen også. Masserte mye med oljen og revnet ikke det grann selv om baby var stor og kom raskt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde det. Dvs jeg masserte mor hver kveld i en periode. Det ble en hyggelig stund for begge, og førte til både det ene og det andre. 

Om det virker vet vi ikke, barnet ble tatt med ks. 

Men det hender fortsatt at mor ønsker å bli massert slik, så det er ihvertfall godt for mor ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sånn i begge mine svangerskap. Begge mine kom veldig raskt ut og jeg hadde kun overflatiske rifter som krevde et par pyntesting som jordmor sa... Om situasjonen hadde vært verre uten oljen aner jeg jo ikke, men det skader jo ikke å prøve tenker jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min sa at dette ikke hadde noe for seg. Alt kommer an på huden.

Anonymkode: 0ec63...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte både jordmor på helsestasjon og jordmor som tok i mot barnet mitt om det. Det var bare tull mente de begge to.

Anonymkode: d6da3...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det før første fødsel. Kom meg aldri i gang før andre fødsel. Begge var raske fødsler på under to timer. Baby var ute på et par press. 

Måtte kun sy to pyntesting begge ganger. 

Så jeg tror nok ikke det hadde noe å si til eller fra hos meg. 

Anonymkode: 35a6e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn obs- den artikkelen der er sponset av nettsiden som selger olja. Og "kilden" de bruker nederst, sier ingenting om å olje inn underlivet. Bare noe vas!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte oljen men rakk ikke begynne med massering (som de anbefaler for øvrig å starte 3 uker før termin og ikke før det - det er pga først da begynner "riktige" hormoner å danne seg, som gjør åpningen mer tøyelig).

Men jordmor praktiserte tydelig det finske grepet. Og ungen var flink til å fødes gradvis - altså myye tøying før selve fødselen. Raknet ikke, sydde to sting.

Anonymkode: 63a9d...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...